Áprilisban érkezik a Hyundai miniterepjárója
Újabb kémfotók bukkantak fel a Hyundai legújabb készülő crossover modelljéről, amelyről most már egyértelműen kijelenthető, hogy áprilisban Styx típusnév alatt jelenik majd meg.
A Hyundairól már korábban kiderült, hogy egy olyan kisméretű hobbiterepjáró vagy crossover modellen dolgozik, amely méretében a Konánál is kisebb lesz. Erről az autóról már korábban is megjelentek különböző kémfotók, ám most először sikerült az autó utasterét is lencsevégre kapni. A hivatalosan QX kódnév alatt fejlesztett Hyundai újdonságról kezdetben nem volt világos, hogy Leonis vagy Styx (esetleg piaconként eltérő) néven kerülhet majd forgalomba, ám miután a Hyundai visszavonta a Leonis névhasználatra vonatkozó kérelmét, az idén megjelenő mini SUV minden bizonnyal a Styx nevet viseli majd.
Az új modell tehát kisebb lesz, mint a Kona, amely 4,165 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 1,55 méteres magasságával már így is az európai B szegmens, vagyis a kiskategória méretosztályába tartozik. A mini crossover egy változatát QXi kódnév alatt Indiában is tesztelik, vagyis elképzelhető, hogy az ottani 4 méteres adózási határt kihasználva ez a változat akár 4 méternél is rövidebb lehet.
Az új kis crossover várhatóan megkapja a Hyundai összes olyan fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerét, amit a vállalat Hyundai SmartSense összefoglaló néven emleget. Ennek részeként a teljes légzsákrendszert, a menetstabilizáló rendszert olyan fejlett biztonsági elemek is kiegészítik, mint az automatikus vészfékrendszer, a holttérfigyelő, a sávtartó, stb. Ezek egy része persze piacfüggő lesz, Indiában biztosan alacsonyabb ellátmányt fognak adni az autóhoz szériában, mint a fejlettebb piacokon.
A biztonsági felszerelés mellett a kényelmi eszközök széles palettája is megjelenik majd az autóban. A belső térben akár 8 colos érintőkijelző és kulcsnélküli rendszer is elérhető lesz, kívül pedig projektoros vagy LED alapú fényszórók, 15 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák is választhatóak lesznek. Ahogy természetesen a Konához hasonlóan itt is megjelenik a kettős fényezés, ami az egyéni igények kielégítését fokozza.
Célpiactól függően változhat az új kisterepjáró motorválasztéka is. Amíg Indiában valószínűleg egy 1.2-es szívóbenzines lesz az alapmotor, amihez a manuális mellett a nemrég bevezetett CVT automatát is lehet majd kérni, addig a világ túloldalán, Amerikában a hírek szerint egy 1.6-os szívóbenzines lehet az alap, az erőátvitelt pedig CVT helyett inkább duplakuplungos DCT váltóra bízzák. Ha hozzánk is eljut, itt inkább a háromhengeres egyliteres T-GDI lehet az alap, de meg nem erősített információk szerint a Konához hasonlóan ebből is készülhet egy tisztán elektromos változat.
Jelenleg olyan pletykák keringenek, hogy ez az új modell a Kia Soul konkurenseként mutatkozhat be áprilisban a New Yorki Autószalonon, amelyet egy olyan vonzó néven hoznak forgalomba, amely illik az ilyen modelleket előnyben részesítő fiatal vásárlóközönséghez. Az autó európai bevezetése azonban bizonytalan, mert bár az egyik indiai autós szaklap a Hyundai európai képviseletére hivatkozva közölte a bemutató időpontját és korábban a török Hyundai üzem vezetője is egy kisebb terepjáró modell várható gyártásáról beszélt, a Hyundai Motor Europe vezetője nemrég egy interjúban viszont arról beszélt, hogy a (Konához hasonlóan) helyi, igényesebb piac számára egy ettől teljesen különálló modell készül.
Forrás: thekoreancarblog.com, ndtv.com, dunya.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!