Tízmillió autót adott el a Hyundai Kínában


A dél-koreai Hyundai Motor összesített eladásai elérték a tízmilliós darabszámot 16 évvel azután, hogy a gyártó 2002-ben belépett a világ legnagyobb autópiacára. 

A koreai autóóriás egyre növekvő kihívásokkal néz szembe a kínai autópiacon, ahol tavaly mindössze 0,6 százalékkal nőttek eladásai a korábbi évhez viszonyítva, amelynek hátterében leginkább a lassuló gazdaság és annak autópiacra gyakorolt hatása áll.  A Hyundai Motor és iparági adatok szerint a vállalat 87 821 autót értékesített tavaly decemberben és ezzel összesített értékesítési eredményei 10 045 535 darabra emelkedtek. Így a koreai vállalat eladásai első alkalommal lépték át a 10 milliós határt azóta, hogy 2002-ben a Beijing Automotive és a Hyundai Motor közös vállalata megkezdte működését Kínában.   


A Hyundai Motor 2002 decemberében az EF Sonata limuzinnal kezdte meg működését, amely Mingwi néven került forgalomba, amit 2003-ban az Elantra követett. A koreai autógyártó 2008-ban már hatféle modellt kínált és ekkor lépték át az egymillió darabos határt. Öt évvel később, 2013-ra a Hyundai Motor éves termelése első alkalommal lépte át az egymillió darabot, amikor az összesített eladási eredménye már 5 milliónál tartott. Innentől kezdve a Hyundai négy évig évente folyamatosan egymillió darab felett termelt, ám 2016 után 207-ben és 2018-ban már csak 700 ezer autót tudott értékesíteni az országban.  

Modellekre lebontva a Hyundai legkelendőbb autója az Elantra HD volt, amit Weidong néven összesen 1 366 612 példányban értékesítettek a típus 2008-as bevezetését követően. Az eladási toplistát egy másik Elantra, a Langdong néven forgalmazott Elantra MD folytatta 1 273 200 darabos eredményével, míg a harmadik helyen végzett Verna modellből összesen 1 167 478 darab kelt el.  


Az újabb milliós mérföldkő elérése ellenére a Hyundai Motor az elmúlt két év során az eladások zuhanásával volt kénytelen szembenézni. 2017-ben a Hyundai Motor az előző évinél 31,3 százalékkal kevesebb, mindössze 785 ezer autót tudott értékesíteni, amelyben a helyi gyártók termékei iránti keresletnövekedés mellett a Korea és Kína közötti feszült diplomáciai viszony is nagy szerepet játszott. A Hyundai Motor éves eladási eredményei aztán 2018-ban 0,6 százalékot emelkedtek, így 790 177 új autót tudtak értékesíteni Kínában.   

A Hyundai Motor kínai üzleti kilátásai továbbra sem túl kedvezőek, mivel az elemzők az újautók iránti kereslet további csökkenésére számítanak.  Tavaly Kínában összesen 22,72 millió új személyautó fogyott, ami 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Húsz év után ez volt az első olyan alkalom, amikor a világ legnagyobb autópiaca csökkenést mutatott és nincs semmilyen jel arra, hogy ez idén ne folytatódna.  

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését