Már tesztelik a Hyundai Kona hibridverzióját


A Hyundai az Északi-sarkkörön egy vadonatúj villanymotoros Kona változatot tesztel, amelyet a jellegzetes Kona külső mellett részben módosított belső térrel is felszerelnek majd.

A Hyundai márkakereskedésekben manapság a Kona kisterepjáró kétféle változatát lehet megrendelni: vagy a hagyományos, benzines vagy dízelüzemű belsőégésű motorral szerelt „hagyományos" kivitelt, vagy az igen hosszú, akár 10 hónapos várakozási idővel érkező teljesen elektromos Electric változatot. A paletta azonban hamarosan tovább bővülhet, legalábbis ha hinni lehet a legújabb kémfotóknak. 


Svédországban, az Északi-sarkkör közelében működő Hyundai fejlesztőközpont közelében ugyanis felbukkant egy különös Kona prototípus, amelynek részleteiben és technikájában igazából mindkét verzió némileg felfedezhető. Az autót persze szokás szerint vastag álcázás védi a kíváncsi pillantásoktól, ám ennek ellenére jól látható, hogy a Hyundai ezúttal a Kona környezetbarát választékát igyekszik tovább bővíteni. 


A fotókon szereplő prototípust egy benzinkúton sikerült utolérniük, ahol éppen hagyományos üzemanyagot tankolt, ám állítólag úgy hagyta el a kutat, hogy közben a villanymotor mozgatta az autót. Amíg a tesztpilóta kifizette a tankolást, a kémfotósoknak sikerült néhány felvételt készíteni az autó belsejéről is. Itt középen egy hagyományos váltókar kapott helyet, míg felette az eddigieknél szélesebb karimájú érintőkijelző és az alá pozicionált nyomógombok jelentik az egyetlen észlelhető újdonságot.      


Kívülről az autó egyértelműen Konaként azonosítható, ám egyelőre azt nem igazán lehet megállapítani, hogy a tisztán elektromos vagy a hagyományos motorral és valódi hűtőmaszkkal szerelt kivitelekre hasonlít-e. Mert bár a takaróelemek letakarják, azokat éppen ott és úgy vágták ki, ahol az Electric változatban a töltőcsatlakozók találhatóak, azonban ez a maszk mindkét oldalán megismétlődik, köztük pedig mintha a hűtőmaszk kivágása tűnne fel. Minden más, így az opciós LED fényszóró, a LED nappali menetfény és formavilág azonban teljesen olyan, mint minden más Kona változaton, mindössze az eltérő, de áramvonalasított könnyűfém keréktárcsák jelentenek  némi újdonságot.. 


Mindezek a jelek alapján szinte biztosra vehető, hogy a Hyundai a benzines, dízel és az elektromos változat mellett elkészíti a Kona hibrid, vagy konnektorról is tölthető hibridváltozatát. Több mint valószínű az is, hogy a hibridrendszer a frissített Ioniqból érkezik majd, amelynek 10,25 colos nagyméretű központi kijelzőjét is kölcsönveszik a Konához. Ebben az eddigi Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatások mellett végre Európában is megjelenhet a Hyundai Blue Link rendszere, amellyel a távolból is lekérdezhetővé válnak az autó olyan paraméterei, mint pl. az üzemanyagszint, a világítás, illetve az ajtók és ablakok helyzete.


Semmi biztosat nem lehet tudni a Kona hibrid megjelenéséről, ám a Hyundai Motor Europe vezetője, Thomas Schmid egy tavaly év végén adott interjújában két hibrid bevezetését említette idén, amelyből az egyik a Santa Fe, a másik talán a Kona hibridváltozata lehet. Mindenesetre a Kona hibrid tökéletes lehet az olyan környezetbarát szemléletű vásárlók számára is, akik nem akarják, vagy nem tudják megfizetni a Kona Electric jelentős felárát.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését