Elektromos változat is készülhet a Hyundai platós kisteherautójából


A Hyundai Motor ausztrál képviselője nemrég egy interjúban megerősítette, hogy a vállalat egy olyan platós kisteherautót készül piacra dobni, amelyben akár villanymotor is dolgozhat.

A platós kisteherautók Amerikában és Ausztráliában is különösen népszerűek, így nem véletlen, hogy utóbbi piac Hyundai importőrét a gyártó mélyebben is beavatja erre irányuló jövőbeli terveibe. A Hyundai ugyanis legkésőbb 2021-ben egy saját Toyota HiLux riválist tervez piacra dobni, ami a hagyományos kétüléses utastér mellett jobban felszerelt duplakabinos megoldással is készülhet, de a típusnak lesz plató nélküli hagyományos, három üléssoros verziója is.    

A platós Hyundai kisteherautóról már évek óta keringenek pletykák az iparágban, hivatalos helyekről azonban eddig leginkább azt hangoztatták, hogy „tanulmányozzák a piacot”, de olyat eddig még nem mondtak, hogy „már úton van.” Most azonban Scott Grant, a Hyundai Motor Company Australia ügyvezetője egy interjújában nyíltan beszélt a vállalat ezirányú terveiről és elárulta, hogy a Hyundai számára ez a kategória jelenti az egyik fő növekedési forrást a következő évtizedben. Ezzel a lépéssel a vállalat mostani 100 ezer darabos éves eladási szintje a tervek szerint 120 ezerre ugorhatna és másodikként felzárkózhatna a piacvezető Toyota mögé. 


„Számunkra ez jelentheti a következő értékesítési kiugrást, amivel 120 ezerre nőne az eladási szint és megelőzhetnénk a Mazdát is” – mondja Grant. „Ez nekünk való. A platós a kulcs ehhez. A többféle formában árusítandó kisteherautó kulcsfontosságú. A vállalat már fejleszti és 2020 végére vagy 2021-ben meg is érkezik.”

Figyelembe véve, hogy az ausztrálok és más fontos piacok (pl. Amerika) mennyire kedvelik a platósokat és a terepjárókat, különösen a jól felszerelt és a gyártó számára profitban is gazdag modelleket, nem meglepetés, hogy a helyi képviseletek hosszú ideje követelik egy ilyen modell kifejlesztését. „Mindenféle igényünk van, kétüléses szimpla, a dupla és az extrakabinos verziók – vagyis a szokásos dolgok” – mondja Grant. „Hosszú listánk van arról, mik azok a minimumelvárások pl. vontatási és egyéb tekintetben, amire szükségünk van ahhoz, hogy játékban maradjunk. Ezeket világosan összeállítottuk.” 


Arra a kérdésre, hogy a Hyundai hogyan tudná új termékét újradefiniálni a meglehetősen zsúfolt piacon és elkülöníteni magát a Toyota HiLux mellett a Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Nissan Navara és Mercedes-Benz X-osztály által meghatározott termékektől, Grant annyit mondott: „Mit szólnának egy platós kisteherautóhoz elektromos meghajtással? Milyen lenne azzal a hatalmas nyomatékkal?” Grant annyit még hozzátett, hogy tisztán elektromos járműről beszélt, nem üzemanyagcellásról. 

„Rengeteget vitázunk az elektromos kisteherautó témájáról” – tette hozzá. „De pillanatnyilag nincs semmi más, amit elmondhatok és egyelőre nincs valós elkötelezettség ezen a piacon. Vállalatunk elsősorban az ázsiai piacra gondolva fogja gyártani ezeket az autókat, amihez Ausztrália is csatlakozik majd. A Toyota HiLux és a Ford Ranger egyértelműen mércének számítanak ehhez.”

Forrás: motoring.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését