Rejtélyes modellt tesztel a Hyundai


A Hyundai által nemrégiben megrendezett fejlesztői fesztivál ideje alatt egy titokzatos terepjárót szállított be egy vontató a vállalat telephelyére, amelynek karosszériája alatt egy teljesen új modell szerkezete lapulhat. 

A Hyundai Motor a tavalyi év végén rendezte meg szokásos éves R&D Motor Show fesztiválját, amelyen a csoport legújabb fejlesztéseit és jövőbeli irányzatait mutatja be a Hyundai fejlesztőközpontjának közelében.  A most megrendezett esemény közben sikerült lencsevégre kapni, amint egy különös kialakítású Tucson prototípust vontatnak be a cég telephelyére, az autót közelről szemügyre véve pedig több kérdés is felmerülhet.


Az autó egyértelműen egy másik modell korai prototípusa lehet. A Tucson karosszéria használata alapján elsőként gyanítható, hogy ennek következő generációját tesztelhetik, ennek ellentmond viszont a nyújtott tengelytáv és az ezzel együtt toldozott-foltozott karosszérianyújtás. Mindezek alapján sejteni lehet, hogy az autó alatt egy teljesen más, vadonatúj nagyobb platform húzódhat meg. 


Az autót valóságban is körbejárt és fotózott szemtanúk szerint az autó tengelytávjához és ezzel a karosszériához is legalább 10 centit hozzátoldottak. A mostani Tucson padlólemezének tengelytávja 2 675 mm, vagyis a prototípus tengelyei között nagyjából 2 775 mm távolság lehet, miközben az új és a Tucsonnál egy mérettel nagyobb Santa Fe tengelytávja 2 765 mm. Nem valószínű, hogy a következő generációs Tucson akkorát nőne, hogy ezzel nagyobb lenne, mint a Santa Fe, de akkor mi lehet a lemezek alatt?   


A meglepetések azonban nem érnek itt véget. A fotósnak sikerült megörökítenie az autóra ragasztott gyártási matricát is, amely alapján az eddig ismeretlen „GX” kódjelű modell neve mellett a „HEV” megjelölés található, vagyis a lemezek alatt egy hibrid hajtáslánc (Hybrid Electric Vehicle) dolgozik. Azt azonban már korábbról tudjuk, hogy a következő generációs Tucson gyári kódneve „NX4”, míg testvérmodelljét, az új Kia Sportage hobbiterepjárót „NQ4” ködnév alatt fejlesztik. Viszont nem lehet az új generációs Santa Fe vagy Sorento sem, amelyek „TM” és MQ4 kódneveken futnak a csoportnál. 


Mindezek alapján csak egyetlen ilyen méretű modell jöhet szóba, mégpedig a Hyundai által régóta ígért platós kisteherautó, a Santa Cruz. Ez rögtön megmagyarázná a megnövelt tengelytávot, ami így ideálissá válik a tágas plató kialakítására. Habár azt már korábbi nyilatkozatok alapján tudni lehetett, hogy az új pickup teherautó a Tucson padlólemezére épül, a különálló kódnév is arra utal, hogy a Hyundai a Tucsonnál magasabbra kívánja pozicionálni az érkező platóst és várhatóan megtartja a Santa Cruz elnevezést is. 


Ahogyan arról korábban már a vállalat formatervezési vezetője, Luc Donckerwolke is beszélt, a platós kisteherautót „a lehető leghamarabb” be szeretnék mutatni, így a szériagyártású változat bemutatására 2020-2021 környékén számíthatunk. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését