Több mint 340 ezer Hyundai készült tavaly Nosovicében


A Hyundai Motor csehországi leányvállalata 2018-ban összesen 340 030 i30-at, ix20-at és Tucson modellt állított elő, amivel 3,1 százalékkal teljesítette túl az eredetileg tervezett 330 ezer darabos mennyiséget. 

Az eredeti, 2017 végén kidolgozott termelési terv szerint a nosovicei üzemben 330 ezer új Hyundai fog készülni 2018 során. Az előző évi tervhez viszonyított 20 ezer darabos csökkentésre azért volt szükség, mert az akkori előrejelzések szerint a fontosabb piacokon keresletcsökkenés volt várható, különösen igaz ez Nagy-Britanniára, ahol a Brexit hatására az importautók értékesítésének csökkenésével számoltak. A csökkentés további okaként szerepelt még a nem európai piacokon kialakuló bizonytalan gazdasági helyzet is, ami olyan nagy piacokat is érint, mint pl. Törökország. Az év során azonban kiderült, hogy a folyamatok mégsem alakulnak olyan kedvezőtlenül, így a termelési tervet időközben 340 ezer darabra emelték. Ezt a tervet aztán sikerült nemcsak elérni de 300 darabbal túl is lépni. A legkeresettebb modell a Hyundai Tucson volt, amely tavaly a teljes termelési mennyiség 71 százalékát tette ki.   


Mivel a HMMC nosovicei üzeme a Hyundai egyetlen olyan gyára, amely az Európai Unió területén fekszik, logikus, hogy a termelés többsége az európai piacokra került – ez a termelés 72,4 százaléka, azaz 246 ezer autót jelent. A tavaly termelt 340 ezer autó legtöbbje, 48 300 db szokás szerint Németországba került, majd Nagy-Britannia (38 600 db), Spanyolország (28 200 db) és Olaszország (20 400 db) következik a rangsorban. A helyi cseh autópiacon 16 777 darabot értékesítettek, ami a teljes termelés 4,8 százalékát teszi ki. Tavaly a legfontosabb ügyfelek között volt Oroszország (25 800 db), Egyiptom (9 400 db), Mexikó (8 400 db), Törökország (6 400 db) és Marokkó (4 500 db) is.  


A nosovicei gyár a tavalyi év során két új modell termelését kezdte meg. Júniusban érkezett a frissített Hyundai Tucson, amely az első olyan itt készülő autó, amit lágyhibrid technológiával szereltek fel. Ezt követte novemberben a Hyundai i30 Fastback N modell bevezetése, amely a az i30 Fastback modell elegáns vonalait az i30 N sportautó dinamizmusával ötvözi.    


A termelési arányok a következőképpen alakultak tavaly: a teljes termelés 71 százalékát a Tucson modell, 20 százalékát az i30 ötajtós, kombi és Fastback változata, 6 százalékát az ix20 és 3 százalékát az i30 N tette ki. Miközben a Hyundai Tucsonból több mint 241 ezer példány készült, a Hyundai i30 N és az i30 Fastback N változataiból mindössze 10 100 darabot gyártottak – ám ez így is kétszerese az eredetileg tervezett mennyiségnek.   


„Az előző évhez viszonyított termelési mennyiség csökkenése ellenére a 2018-as év sikeres volt számunkra” – mondta Dong-hwan Yang, a Hyundai Motor Manufacturing Czech elnöke. „A gondos és hosszú távú előkészítésnek köszönhetően elértük az új szabályozásnak megfelelő emissziós követelményeket és új modelljeink homologizációja problémák nélkül lezajlottak. Figyelmünket a motorokra fordítottuk – azokat, amelyek nem feleltek meg az emissziós normáknak és az egyre szigorúbb EU szabványoknak, környezetkímélőbbekre cseréltük. Termelésünk ezzel teljes mértékben felkészült az igényes európai piac igényeinek kielégítésére, de ezzel együtt Európán kívüli vásárlóink számára is olyan autókat szállítunk, amelyek megfelelnek az EU szabványaitól eltérő helyi szabályozásoknak is. A vásárló tényleg az első helyen áll, aki mindig azt kapja, amit elvárt és azt a legjobb minőségben.” 


2018-ban a Hyundai Motor Manufacturing Czech már ötödik alkalommal nyerte el az Év Munkáltatója címet az 5 ezer fő alatti kategóriában, valamint elnyerte a cseh Környezetvédelmi Minisztérium díját is. A nosovicei gyár 2019 első félévében várhatóan a hárommilliomodik legyártott autót is megünnepelheti. 


2019-re a Hyundai Motor Manufacturing Czach igyekszik alkalmazkodni az autóipar jelenlegi helyzetéhez – így a termelési tervet erre az évre 318 ezer új autóban határozták meg. A csökkentés oka ugyanaz, mint az előző évben: stagnáló vagy csökkenő kereslet a fontosabb európai piacokon a közelgő Brexit, vagy a belsőégésű motorokkal szerelt autók vásárlásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó kivetni szándékozott adók miatt. Ezek befolyásolhatják a Nagy-Britanniából, Franciaországból, Olaszországból vagy Hollandiából érkező megrendelések számát. 


A Hyundai nosovicei gyárában idén nem terveznek új modell bevezetését. „Tavaly megkezdődött a modernizált Tucson gyártása, az elmúlt két évben pedig teljesen megújult a Hyundai i30, amelynek már harmadik generációját gyártjuk és elkezdtük az i30 N gyártását is. A 2019-es év az intenzív felkészülés időszaka lesz, mert 2020-ban hatalmas lépéssel több új modellt is bemutatunk” – tette hozzá Dong-hwan Yang elnök.  

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését