Frissül a Hyundai Ioniq elektromos változata is
A Hyundai Motor háromféle alternatív hajtáslánccal készülő Ioniq modellje 2019-ben egy átfogó modellfrissítést kap, amely ugyanúgy érinteni fogja a hibrid és a tisztán elektromos változatot is.
A Hyundai még 2015 végén mutatta be első olyan globálisan értékesített modelljét, amely háromféle környezetbarát hajtáslánccal (hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos) került forgalomba. Ez a modell idén már negyedik évébe lépett, ezért a vállalat mérnökei már megkezdték az Ioniq idén érkező frissítésének tesztelését.
A hibrid változatról már korábban is készültek kémfotók, amint azt éppen Amerika egyik legforróbb térségében, a Halál-völgye közelében tesztelték. A prototípus hibridségére utalt a hagyományos hűtőmaszk megléte és persze az is, hogy az autót nem látták sehol sem tölteni. Most azonban Dél-Koreából érkezett néhány olyan felvétel, amelyen szintén egy Ioniq prototípus látható, amint egy parkolóházban áll.
Az autót persze most is vastag álcázás védte a kíváncsi tekintetektől, ám így is elég sok részlet árulkodik a modellfrissítéssel végrehajtott módosításokról. A legszembetűnőbb persze az, hogy ezen a prototípuson nincs hűtőmaszk és mivel a ponyva itt áttetsző, az is láthatóvá vált, hogy az embléma körüli frontrész megkapja ugyanazt a lyukacsos formát, amit korábban a Kona Electricnél vezettek be.
Ezzel együtt várhatóan némileg változik majd az első-hátsó lökhárító formája is. Nagyobb változás még, hogy az Ioniq félidei frissítése során lecserélik az autó fényszóróit, amelyek belső mintázata jellegzetes, függőleges vonalú nyílvessző-alakot vesz fel. Ebben akár megjelenhet a korábban lent, a lökhárítóban lévő nappali menetfény is, bár erről csak később lehet majd megbizonyosodni. Belül nem várható nagyobb változás, maximum az anyaghasználat, viszont a fedélzeti rendszert szinte biztosan a tavaly érkezett Kona Electric-éhez igazítják majd.
Egy villanyautónál persze az a legfontosabb kérdés, hogy a belső tartalom hogyan változik. Az eddigi Ioniq Electric változat 120 lóerős villanymotorjával és 28 kWh kapacitású akkumulátorcsomagjával a megjelenésekor érvényes NEDC szabvány szerint 280 km-t tudott megtenni egy feltöltéssel, ami a valóságban inkább a 200-hoz állt közelebb. A vállalat vezetőinek korábbi nyilatkozatai alapján szinte biztosra vehető, hogy a frissítéssel az autó megkapja a Kona Electric kisebbik, 39,2 kWh kapacitású csomagját, amivel a villanycrossover az új szabvány szerint is 289 km-re képes. Ennek alapján az Ioniq áramvonalasabb formájával nagyjából 320 km-es hatótávra lehet alkalmas.
Mivel az első prototípusok már a nyár végén megjelentek a forgalomban, valószínűsíthető, hogy az Ioniq bemutatása 2019 első felében már megtörténhet, a forgalmazás pedig az év második felében fog megindulni.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!