Dobogón kezdte a Hyundai az idei raliidényt


A Monte-Carlo rali egyik legszorosabb küzdelmét vívta a Hyundai Motorsport csapata, amikor Thiery Neuville Ogier mögött mindössze 2,2 másodperccel lemaradva a második helyen végzett, miközben Sébastien Loeb első versenyén a negyedik helyre hozta be az i20 Coupe WRC-t.

A Hyundai Motorsport látványos küzdelemmel kezdte a Rali-világbajnokság 2019-es versenyszezonját és már az első naptól kezdve az utolsó etapig keményen küzdöttek azért, hogy a dobogó legfelső fokára állhassanak. Ez azonban végül nem sikerült, így Thierry Neuvillenek át kellett adnia vezető helyét Sébastien Ogiernak.  


A 87. alkalommal megrendezett Monte-Carlo rali egyik legszorosabb versenyén Neuville a lehető legtöbbet hozta ki a Hyundai i20 Coupe WRC versenyautójából és ezzel a 16 szakaszon három szakaszgyőzelmet is megszerzett. A jeges, havas, nedves és száraz aszfalt folyamatosan változó körülményei közötti háromszáz kilométeres versenyt követően az élen haladók között mindössze 2,2 másodperc döntött. Neuville számára a Monte-Carlo ralin elért második helyezés az eddigi legjobb eredménye ezen a pályán.


Az idei szezon pozitív kezdetét a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb teljesítménye is alátámasztotta, aki a Hyundaios debütálásaként a negyedik helyre hozta be új autóját. Az idei Dakar-ralit követően Loeb csupán egyetlen tesztnapot tudott eltölteni a Hyundai i20 Coupe WRC versenyautóval folytatott ismerkedésre, ennek ellenére a tapasztalt páros képes volt már első versenyén két szakaszgyőzelmet szereznie, a végén pedig csak kicsivel maradtak le a dobogóról.   


Andreas Mikkelsen sokáig szintén lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Hyundai i20 Coupe WRC volánjánál, így a harmadik nap elején dobogósként még a norvég pilóta állt az összesítés harmadik helyén. Ám egy kicsúszást követően megsérült bal hátsó kerék miatt Mikkelsennek végleg fel kellett adnia a küzdelmet. 


„Ez egy hihetetlenül szoros harc volt” – mondta Neuville. „Ezzel az eredménnyel elégedettek lehetünk, a 2019.-es szezonunk elég jól indult. Persze, ha a Monte-Carlo rali megnyeréséért küzdesz, akkor azt meg is szeretnéd valósítani. Ezúttal azonban ez nem sikerült. Mi mindent beleadtunk. Ám egy pénteki hibánk a vezető helyünkbe került és nem voltunk olyan helyzetben, hogy ezt visszanyerjük. De ez is a játék része. Habár ez a hétvége sem volt könnyű, nagyon élveztük. Most Svédországra koncentrálunk, ahol a következő harcra felkészülten a második helyről indulhatunk. Nagyon köszönöm az egész csapatnak, hogy a néha nehéz körülmény ellenére ilyen remek hétvégénk lehetett.”


Sébastien Loeb első alkalommal ült a Hyundai Motorsport színeiben egy i20 Coupe WRC versenyautóban. Első versenyén máris a dobogós helyezések egyikéért küzdött, ám végül meg kellett elégednie a negyedik hellyel. Ennek ellenére ezzel a teljesítményével a konstruktőri bajnokság vezető helyéhez segítette a Hyundai Motorsportot. „Ez egy remek hétvége volt a rali-világbajnokságban, a győzelemért és a dobogós helyekért folytatott hihetetlen küzdelmekkel” – mondta Loeb. „A negyedik hely szerintem egyáltalán nem rossz. Voltak problémáim az autó beállításaival kapcsolatban, ami a rövid felkészülést követően várható is volt. Verseny közben persze igyekeztünk kicsit állítani az autón és ezzel előrelépést is elértünk. Ezeket most folytatnunk kell és meglátjuk, mit tudunk Svédországban elérni. Amit most a Hyundai Motorsport első bevetésén a dobogóért küzdve el tudtam érni, az motivációt ad mindenkinek a következő versenyekhez.” 


Andreas Mikkelsen számára a dobogó elérhető közelségben volt ugyan, ám a harmadik napon történt kicsúszás véget vetett a reményeknek. „Tényleg nagyon csalódott vagyok” – mondta Mikkelsen. „Ennek ellenére sok pozitív dolgot viszek innen tovább. Jól rajtoltunk és fantasztikusan jól éreztem magam az autóban. Sajnos az utolsó nap első szakaszán egy jobbkanyarban az autó hátulja kitört. Az ütközésben a bal hátsó kerekem megsérült. Ez véget vetett a versenyünknek. Most előre kell tekintenünk. Itt megvolt a megfelelő tempó és a dobogóért küzdöttünk. Most pedig mindezt magunkkal visszük Svédországba.” 


A Monte-Carlo ralin elért második helyezéssel a Hyundai Motorsportnak immár 44 dobogós eredménye van és az első versenyt követően vezetik a 14 körös 2019-es Rali-világbajnokságot. „Remélem, mindenki legalább annyira élvezte ezt az izgalmas küzdelmet, amennyire mi is” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Egész hétvégén nagyon szoros volt a verseny és fantasztikus volt így kezdeni az új WRC szezont. Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, most voltunk a leginkább versenyképesek itt Monte-Carlóban. Minden csapatunk erős, versenyképes lendületet hozott, akik mind képesek lettek volna dobogón végezni. Remélem, ez egy olyan jel, ami az egész szezonon végigkísér majd minket.” 


Forrás: speedweek.commotorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését