A Hyundai idén világbajnok akar lenni


A Hyundai Motorsport a Birminghamben megrendezett Autósport kiállításon mutatta be 2019-es csapatfelállását, amellyel idén meg kívánják szerezni az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is. 

A megújult csapatfelállásnak és a 2019-es szezonban 14 körösre bővített versenynaptárnak köszönhetően a Hyundai Motorsport ugyanolyan kiváló eredményekre számít, mint az elmúlt évben, amikor három győzelmet és 11 dobogós helyezést sikerült megszerezniük. A WRC állandósult szabályrendszerével a sportrészlegnek lehetősége volt építeni a raligyőztes Hyundai i20 Coupe WRC technológiai alapjaira. Az autót minden szempontból alaposan kiértékelték azért, hogy az összes útfelületen stabilan teljesítsen a következő szezonban, ahol a megszokott versenyhelyszínek mellé idén Chile is csatlakozott. 


A Hyundai Motorsport új csapatfőnöke, Andrea Adamo vezetésével a hatodik szezon célkitűzése kristálytiszta: „A WRC-ben a célok ugyanazok, mint az elmúlt években, név szerint a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címért folytatott harc” – mondta Adamo. „Ez nagyon fontos a Hyundainak és az N márkánknak. A WRC hihetetlenül küzdelmes terep, hiszen minden más csapat is ugyanezzel a céllal áll hozzá az új szezonhoz. Biztosaknak kell lennünk abban, hogy mindig a legjobb teljesítményt tudjuk nyújtani.” 


A 2019-es szezonban három i20 WRC autó verseng majd a 14 verseny mindegyikében. A tavalyi világbajnokság második helyén végzett Thierry Neuville-hez Andreas Mikkelsen is minden versenyen részt vesz idén. „A téli szünetet kihasználva újratöltöttük akkuinkat, hogy aztán újabb támadást indítsunk a WRC bajnoki címért” – mondja Neuville. „Felismertük, hogy az állandóság  csapatunk fejlődésének egyik fontos területe. Együtt fogunk dolgozni azért, hogy megpróbáljuk a legjobb formának nyújtani, de azt is tudjuk, hogy riválisaink is erősek, így lehet, hogy meg is kell duplázni erőfeszítéseinket.”


„Készen állok, hogy a nehéz 2018-as szezont magam mögött hagyjam és megújult célokkal és támadásokkal közelítsek az új szezon felé” – tette hozzá Mikkelsen. „Habár az eredmények tavaly elmaradtak, nagyon sokat tanultunk az i20 Coupe WRC-ről. Úgy érzem, 2019-re jobban fel vagyunk készülve. Az összes versenyen induló csapatok egyikeként tudjuk, hogy minden ralin az első helyekért kell küzdenünk.”

A tavaly kétszer dobogóra állt Dani Sordo a szezon nyolc versenyén vesz részt, az első ilyen a Mexikó-rali lesz. Mindeközben a kilencszeres WRC bajnok Sébastien Loeb kétéves szerződésének részeként idén Monte-Carlóval indítva összesen hat versenyen erősíti a Hyundai csapatát.


„Egy teljesen új szezon kezdődik, de a célok ugyanazok maradtak – versenyképesek legyünk minden fordulóban” – mondja Sordo. „A Hyundai Motorsport egy különleges csapattá vált számomra és nagyon örülök neki, hogy a hatodik szezonban is folytathatjuk munkakapcsolatunkat.”

„Nagy örömmel csatlakozom egy ilyen remek csapathoz” – tette hozzá Loeb. „Az tisztán látszik számomra, hogy az autó 2018-ban is versenyképes volt, ami lehetővé tette a csapat számára, hogy a szezon legvégéig küzdjön a világbajnoki címért. Remélem, hogy gyorsan fel tudom venni az i20 Coupe WRC ritmusát és versenyképes lendületet tudok bemutatni.” 


A Hyundai Motorsport az új szezonban is olyan bevált partnereire támaszkodik, mint a Shell és a Hyundai Mobis. A Hyundai Shell Mobis World Rally Team néven futva 2019-ben két új szponzor, a HERE Technologies és a Jacques Lemans óramárka is csatlakozott a támogatók köréhez. 


„Minden összetevőnk megvan ahhoz, hogy megnyerjük a WRC-t” – összegez Adamo. „Versenytársainkhoz viszonyítva semmi sem hiányzik. A mérnöki képességeink szempontjából is a legjobbak között vagyunk. A csapatok tekintetében is a legerősebbeket tudjuk felvonultatni – Neuville, Mikkelsen, Sordo és Loeb mind a legjobb pilóták. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a csapattal összejön a bajnoki cím is.”


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését