Holografikus szélvédőt fejleszt a Hyundai


A Hyundai Motor bejelentette, hogy a svájci WayRay vállalattal kötött új stratégiai megállapodása értelmében megkezdik a holografikus kiterjesztett valóságra épülő navigációs rendszerek fejlesztését. 

A Hyundai Motor bejelentette, hogy új stratégiai befektetésként a svájci WayRay AG startup vállalatba fektetett be, amellyel a jövőben a holografikus kiterjesztett valóság (AR) navigációs rendszerekbe történő adaptálásának fejlesztési lehetőségeit vizsgálják. Közös céljuk, hogy ezeket 2020-ra szériagyártású autókba is beépíthessék. Ezen együttműködés abban segítheti a Hyundait, hogy jövőbeli mobilitási vízióját megvalósíthassa, miközben a vezetők számára egy vadonatúj értéket hoz létre,összekapcsolva a legmodernebb vizuális technológiát és a fedélzeti multimédiás rendszereket. 

„A Wayray-nek kiemelkedő tapasztalattal rendelkezik a holografikus AR kijelző rendszerek szoftveres és hardveres megoldásaiban is” – mondta Youngcho Chi, a Hyundai Motor Group Innovációs vezetője és alelnöke. „A Hyundai-Wayray együttműködés egyolyan vadonatúj rendszer kialakításához segíthet bennünket, amely a kiterjesztett valóság(AR) technológiáját hasznosítva nemcsak navigációs rendszerek fejlesztésében, de az olyan okos városok és okos mobilitási platformok kialakításában is hasznosak lehetnek, amelyekben a Hyundai Motor Group innovatív vásárlói élményeivel is részt vesz.”     


A WayRay holografikus AR megoldásai valódi kiterjesztett valóságélményt nyújt, ahol a virtuális tárgyak láthatatlanul beépülnek a jármű környezetébe.  A piacon kapható hagyományos Head-up kijelzőkkel szemben a WayRay technológiája sokkal kisebb projektoros rendszert használ, amely ezzel együtt tisztább képet ad és bármilyen járműbe beépíthető. A rendkívül széles látómező a vezető szemétől kényelmes távolságra még több virtuális tárgyat képes megjeleníteni,amelynek méreteit kijelzők nem korlátozzák, így akár az egész szélvédőt elfoglalhatják. A technológiát akár az oldalablakokba is integrálhatják, így akár multimédiás tartalmakat is szolgáltathat az utasok számára is. Jelenleg nincs olyan másik ilyen technológia, amely ugyanezt nyújtja.      

Egy ilyen technológiának korlátlan felhasználási lehetősége lehet az autóiparban. A szélvédőre ki lehet tenni a forgalmi információkat, így a vezető tekintetét nem kell levennie a szélvédőről, ami növeli a biztonságot is. A navigáció az autó sebessége alapján fejlett vezetési irányokat adhat, beépítve a kereszteződéseket, gyalogosokat, utakat és figyelmeztető táblákat is. A jövőben az autonóm vezetési technológiákkal összekapcsolódva ez a rendszer a vezető számára további információkat szolgáltathat a jármű aktuális környezetéről is.    


A WayRay AG 2012-ben alakult és gyorsan a világ egyik vezető holografikus AR technológiai vállalatává lépett elő. A cégszékhelye ugyan Svájcban van,de rendelkezik egy oroszországi fejlesztőközponttal is.  

„Technológiai vállalatként elkötelezettek vagyunk, hogy olyan alapvető innovációkat hozzunk létre, amelyek messze túlmutatnak a holografikus AR kijelzők és új interfészek világán” –mondja Vitalij Ponomarev, a WayRay ügyvezetője. „Büszkék vagyunk arra, hogy elismert megbízható partnerként olyan magas színvonalat képviselünk, amelyet a Hyundaihoz hasonló befektetők is elismernek.”     

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését