A Hyundai bemutatja a világ első többütközéses légzsákrendszerét


A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy világelsőként egy olyan többütközéses légzsákrendszert fejlesztett ki, amely egy több ütközéssel járó baleset esetén jelentősen növeli a légzsákok képességeit és ezzel az utasok védelmét. 

A többütközéses balesetek olyan karambolok, amelyekben az elsődleges becsapódást egy másodlagos tárggyal történő ütközés követi, ami lehet egy fa, villanypózna, vagy másik jármű is . A statisztikák szerint tízből három baleset ilyen. A jelenlegi légzsákrendszerek nem nyújtanak másodlagos védelmet akkor, amikor az első ütközés nem volt olyan mértékű, hogy légzsák kioldódjon. A többütközéses légzsákrendszer azonban a jármű és az utasok helyzetének kalibrálásával lehetővé teszi, hogy a légzsákok egy másodlagos ütközéskor is hatékonyan kioldódjon       


A Hyundai új technológiája egy elsődleges ütközés után is érzékeli az utasok helyzetét. Amikor az utasok szokatlan pozícióba kényszerülnek, a meglévő biztonsági eszközök hatékonyságát ez korlátozhatja. A többütközéses légzsákrendszereket úgy tervezték, hogy még gyorsabban kioldódjanak, amikor az elsődleges biztonsági rendszerek nem lennének elég hatékonyak és ezzel további védelmet nyújtanak a sérülékeny helyzetben lévő vezetőnek és utasának. A kioldáshoz szükséges ütközési intenzitás újrakalibrálásával a légzsákrendszer gyorsabban reagál a másodlagos ütközés során, ezzel növelve a többütközéses karambolokban résztvevő utasok biztonságát. 


„A többütközéses karambolok esetében a légzsákok teljesítőképességének fokozásával a vezetők és utasaik biztonságának jelentős javulását várjuk” – mondta Taesoo Chi, a Hyundai Motor Group technológiai központjának vezetője. „A jövőben is folytatjuk kutatásainkat a sokrétűbb baleseti szituációk között azzal az elkötelezettséggel, hogy biztonságosabb autókat készítsünk, amelyek megvédik utasaikat és megakadályozzák a sérüléseket.” 


A Nemzeti Autóipari Törésbiztonsági Adatrendszer (NASS-CDS) és a Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) irodája szerint az Egyesült Államokban 2000 és 2012 között történt 56 ezer autóbaleset 56 százaléka többütközéses volt. A többütközéses balesetek vezető oka (30,8%) a sávelválasztó átlépése, amit az autópályás fizetőkapuknál történő hirtelen fékezés (13,5%), az autópályás középső sávban történő ütközések (8,0%) és az útról letérés és fával vagy villanypóznával történő ütközés (4,0%) követ.  


A Hyundai Motor Group többféle módon is elemezte a többütközéses helyzeteket, hogy ezzel javítson légzsákjainak képességein és tökéletesítse azokat egy másodlagos ütközés esetén. A csoport a jövőben ezt a rendszert beépíti az új Hyundai és Kia modellekbe.  

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését