Jelentősen bővülhet a Hyundai amerikai üzeme


A Hyundai Motor egyik magas rangú vezetője szerint a koreai vállalat amerikai összeszerelő üzeme az érkező modellekkel párhuzamosan jelentős mértékben bővülhet. 
  
A Hyundai Motor az észak-amerikai piac terepjáróéhségére reagálva elkötelezetten igyekszik növelni hobbiterepjáróinak helyi kínálatát, ám az amerikai Alabama állam Montgomery városában felépített helyi összeszerelő üzeme jelenleg csupán háromféle típust képes előállítani. Ráadásul a háromból kettő nem is terepjáró, hanem limuzin – az Elantra és a Sonata.  

„Ha négy vagy öt modellt szeretnénk gyártani, a jelenlegi 390 ezer darabos teljes termelési kapacitásunkon belül a gyártószalag módosításához további befektetésekre van szükségünk” – mondta Wonhee Lee, a Hyundai Motor ügyvezetője. „Ha az amerikai üzemünkben platós kisteherautót is gyártani szeretnénk, jelentős mértékű összeget kell ráfordítanunk. Két további típust, egy hobbiterepjárót és egy pickup modellt tudunk felvenni a programba. A következő generációs Tucsont és annak egy változataként a Santa Cruz platós kisteherautót tudjuk Amerikában is gyártani.” 


Ha meg is adják minderre az engedélyt, ez még éveket vehet igénybe. A következő generációs Tucson 2021 előtt nem érkezik meg Amerikába. És ha meg is történik, valószínűleg ez nem jár majd együtt a munkahelyek olyan mértékű növelésével, mint korábban. Lee azt is elmondta, hogy a vállalatnak nincs szüksége a gyár teljes termelésének növelésére, különösen egy olyan időszakban, amikor az amerikai autópiac sem növekszik.   

„Az értékesítési tervcélok is egy szinten vannak a következő néhány évre” – tette hozzá. „Három vagy négy évvel később talán konkrét döntést hozhatunk erről. De ebben a pillanatban nincs szükségünk az amerikai üzem kapacitásának bővítésére.”


A Hyundai Motor Manufacturing Alabama októberben 36 800 darab autót gyártott, ami a több mint két éve a legmagasabb darabszám, amit egyetlen hónap alatt készítettek. A gyár a havi gyártási tervét a kereskedők rendelései és a 2-3 hónapra előrevetített értékesítési célok alapján állítja össze. Októberben ezért két szombati műszakot is beiktattak, hogy kielégítsék a keresletet. A nagyobb gyártási mennyiség egyben azt is jelenti, hogy a kereskedők 2019-re erős évkezdésre számítanak.  

Júniusban a vadonatúj Santa Fe modellt is felvették a gyártási programba, amivel a vállalat igyekszik megváltoztatni a termelés összetételét és egyben hangsúlyozni a Hyundai crossover és hobbiterepjáró-kínálatát. Ugyanebben az időszakban a Hyundai azt is bejelentette, hogy egy motorblokk-gyártó üzemet is építenek az üzem területén, ami 388 millió dolláros beruházás mellett 50 új munkahelyet is teremt. Ezek a változások azután történtek meg, hogy a gyár hónapokon keresztül igyekezett lassítani a futószalagokat, mivel a limuzinok iránti kereslet tovább csökkent.     


Miután a termelési változásokat végrehajtották, az utóbbi 5-6 hónap során a vállalat egyre nagyobb értékesítési eredményeket produkál, a hobbiterepjárók pedig a Hyundai amerikai eladásainak közel felét teszi ki. 


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését