Újabb hibridekkel erősít a Hyundai jövőre


A Hyundai Motor Europe vezetője nemrég egy interjúban beszélt a vállalat idei nehézségeiről, várható eredményeiről és jövőbeli terveiről is.

A Hyundai európai villamosítási offenzívája az Ioniq után a Kona Electric bevezetésével újabb lendületet vett. Az autógyártót nem érték nagy veszteségek a WLTP szabványok szerinti környezetvédelmi normákra történő átállás során, 2020 végéig pedig további villamosított járművek bevezetését tervezi. Ám az Európában zajló árháború miatt az autógyártó ambiciózus terveinek újrahangolására kényszerülhet. Mindezekről Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe vezetője beszélt az Automotive News Europe számára adott alábbi interjúban.    

Az EU-ban 2020-ban lép életbe az új széndioxid-kibocsátási szabvány. A Hyundai felkészült erre és elkerülheti a bírságokat?  

Minden autógyártó kihívásokkal küzd a dízelpiac jelentős zuhanása miatt. Előtte a legtöbben elég biztosak voltak benne, hogy megfelelünk. Ellenlépésként még több villamosított autót fogunk bemutatni, hogy kompenzáljuk a dízelfronton elszenvedett veszteségeinket. A mostani számításaink szerint jól haladunk. Aztán, hogy mi jön 2025-2030 körül, azt senki sem tudja.  


Megállt a dízelek csökkenése? 

Európában a dízelek aránya még mindig több mint 40 százalékot tesz ki, főként az olaszoknak köszönhetően. De az olyan országokban, mint pl. Franciaország, politikai nyomásra főleg a nagyvárosokban eltávolodnak a dízelektől. Igyekszünk felkészülni mindenre. Vannak remek benzines és dízelmotorjaink. Jövőre további két villanymotoros járművet (mindkettő hibrid) mutatunk be, míg egy másik villamosított modell teljesen megújul. Összefoglalva, minden piacon igyekszünk felkészülten kielégíteni a vásárlók igényeit. De azt is el kell mondjam, hogy ez nagyon nehéz és nagyon költséges. Mostanáig a Hyundai nem szenvedett el olyan sok veszteséget, mint a teljes piac, mert mi új dízeleket is bemutattunk. De a vevők érzelmi oldalával nehéz versengeni.   

Meddig zuhanhat a dízelek aránya?

AmÍg a dízelekkel kapcsolatos viták zajlanak, 2019-től ezek szintje tovább csökkenhet. Hosszabb távon ezek a motorfajták egy kis százalék mellett csaknem eltűnnek majd – talán 10-15 százalék lesz az arányuk.

A Hyundai termelésben vagy értékesítésben elszenvedett bármilyen zavart az új WLTP emissziós szabályokra átállás során, ami idén szeptember 1-től van érvényben? 

A nyár elejétől minden Európában kapható járművünk alkalmas a WLTP tesztek szerinti Euro 6d-temp szabványra. Ezért aztán nem kellett augusztusban autókat forgalomba helyezni. Ennek ellenére a szeptemberünk elég nehéz volt, mert a piac 20-25 százalékkal esett vissza a más autógyártók által forgalomba helyezett sokszázezer autó miatt, amit el kellett adniuk. Viszont így is elértük szeptemberi céljainkat és európai piaci részesedésünk történelmünkben először idén szeptemberben 4 százalék fölé (4,2) emelkedett.   


Eléri a Hyundai 2018-ra tervezett céljait?

Igen, bár mi nem engedünk a kedvezmények nyomásának. Márkától függően néhány konkurensünk kedvezményei a korábbiakhoz képest 50 százalékkal emelkedett. A korábbi 2 ezer eurós kedvezmények mostanra 3-4 ezerre nőttek. Ha ez még tovább fokozódik, módosítanunk kell céljainkat, mert nem szeretnénk fenntarthatatlan vállalkozást működtetni.  

És mi a terv 2019-re?

Úgy gondolom, hogy a kontinentális európai piac stabil és enyhén növekvő lesz. Összességében azonban Európa visszaeshet, aminek oka a Brexit lesz. Ha kemény Brexit jön, az Egyesült Királyság piaca drámaian visszaesik. Mivel pedig ez Európa második legnagyobb autópiaca, ez azt jelenti, hogy vele együtt a teljes piac is csökkenni fog. 

A Hyundainak sikerülhet növelni piacát?  

Ez a célunk. Ahogy elhatároztuk, hogy fenntarthatóan növekszünk, nem leszünk túlságosan bizakodóak. 


És mi a helyzet a villamosítási kampányukkal? 

Az idei év végéig 11 ezer darab Kona Electricet szállítunk le. A rendelésállományt nézve háromszor annyi autóra lenne szükségünk Koreából, hogy a mostani egy éves várólistát 3-4 hónaposra csökkenthessük.  

Nyereséges a Hyundainak a Kona Electric?

Akárcsak az összes többi autógyártó, nekünk sincs profitunk az elektromos autókon. A mérleg még nem arra billen. A Nissan a Leaf modellel piacvezető az európai villanyautó-piacon, mégis veszteségesek, akkor mi mit mondjunk? 

Ez azt jelenti, hogy nem kínálnak kedvezményeket azért, hogy több elektromos autót adjanak el? 

Nincsenek pénzügyi kedvezményeink. Hacsak a márka hírnevét és a vásárlói keresletet nem nevezzük annak.  


Mindenki azt állítja, hogy nem akarnak elektromos autót, most pedig Ön is azt mondja, hogy mindenki ilyet akar és nem tudnak belőle eleget gyártani? 

Ez még mindig egy kis szegmens. Európában idén 200 ezer villanyautó fogy egy 14 milliós járműpiacon. Néhány piacon viszont támogatják a villanyautókat és ez megváltoztatja a vásárlók viselkedését. Ezt láttuk Norvégiában, most pedig látjuk Hollandiában, Franciaországban, Ausztriában és a Cseh Köztársaságban is. A cseheknél a legérdekesebb, hogy nincs kiépített töltőinfrastruktúrájuk. Van egy trend, de még nem tiszta, hogy az akkumulátoros jármű lesz a megoldás. 

És hosszú távon mi várható? 

Személy szerint úgy hiszem, hogy az üzemanyagcella jobb technológia. A BMW most Toyota licensz alapján dolgozik rajta, mi az Audival dolgozunk együtt. A Volkswagen a Stanford Egyetemmel közösen egy olyan üzemanyagcellás rendszert fejlesztett, ami jóval olcsóbban gyártható, habár még nem tudják, hogyan hasznosítsák ezt. Egyre több vállalat ezen alternatív irányába mozdul. 

A Hyundai új üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárót hogyan fogadta a piac? 

terveink szerint még idén 200 darabot szállítunk le belőle és még háromszor ennyire lenne kereslet. Attól függ, mennyi autót kapunk, mert nagy az autó iránti kereslet Kaliforniában és Koreában is. Úgy gondolom, középtávon évi ezer darabot is el tudnánk belőle adni. Az autó különben nagyon drága – és nem keresünk rajta semmit. Tovább Európába nincs megfelelő infrastruktúra, nem lehet bejárni Európát egy üzemanyagcellás autóval.  


Miért éppen az új Kona kisterepjáró a Hyundai idei európai növekedésének fő motorja? 

Igaza van, a növekedésünk leginkább a Kona és a villamosított autóinkból származik. Ám ha az európai piacot nézzük, csak a terepjárók piaca nő, minden más szegmens csökkenést mutat. A középkategória drámaian visszaesett. A mini és a kiskategória mínusz 2 és mínusz 5 százalék között folyamatosan csökken. Így aztán persze, ha a terepjáróink révén növekszünk. A másik oka annak, hogy a Kona kitűnt, hogy idén a Tucson és a Santa Fe is megújult. Az új Santa Fe bevezetése most zajlik. Mindkét terepjáró esetében a kereslet jóval meghaladja azt, amit vártunk. Összességében a piac a hobbiterepjárók felé tolódik el, ami az autók nagyobb súlya miatt a széndioxid csökkentése miatt újabb problémákhoz vezet.  

Ahogyan a terepjárók egyre népszerűbbek lesznek, néhány versenytárs egyre inkább egy miniterepjáró bevezetését fontolgatja. A Hyundai vajon gondolkodik egy ilyen lépésen?  

Lesz is ilyen autónk. Indiában hamarosan bevezetjük a Carlino modellt, de úgy döntöttünk, azt nem vezetjük be Európában. Itt egy másik autó érkezik egy eltérő platformon, ami egy valódi crossover lesz. A vásárlók Európában is a személyautók helyett még a legkisebb szegmensben is inkább hobbiterepjárókat és crossovereket választanak.  

Összkerékhajtású változatok is lesznek ezekben a minicrossoverekben?  

Őszintén szólva ebben a szegmensben senkinek nem kell összkerékhajtás. A Suzukinak van összkerekes Ignise, de erre az igény kevesebb mint 5 százalék.  

Legközelebb mikor mutat be a Hyundai egy teljesen új modellt?  

Jövőre a Franfurti Autószalonon. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését