Tényleg összeolvad a Hyundai Sonata és i40 típusa


Sokáig csak sejteni lehetett, most azonban a Hyundai egyik magas rangú képviselője is elismerte, hogy a jövőre érkező új középkategóriás modell bevezetésével a Sonata és az i40 típusnevek összeolvadnak.  
    
A Hyundai Motor nyolcvanas években megjelent középkategóriás Sonata limuzinja Ázsia után egy évtizeddel később már Európában és Ausztráliában is kapható volt és egészen a kétezres évek végéig ezen a néven volt kapható világszerte. Akkor azonban a feltörekvő koreai gyártó az i30, i10, majd az i20 európai sikerein felbuzdulva egy külön modellt készített, így 2010-től a meghökkentően áramvonalas Sonata helyett (vagy más piacokon mellett) Európában a mára már hetedik modellévét „taposó” i40 modellt kezdték forgalmazni. 


Közben a világ másik végén, Ausztráliában ezt még azzal bonyolították meg, hogy az új i40 mellett az 1989 óta létező Sonata márkanevet lecserélve a modell hatodik generációját 2010-től i45-ként is bevezették. Ez utóbbi árusítását aztán 2013-ban megszüntették, majd 2015-ben a hetedik generáció újra Sonataként tért vissza. Ezt a bonyolult helyzetet igyekeznek most megszüntetni azzal, hogy a 2019 második felében megjelenő új generációs középkategóriás modellel a Sonata és az i40 újra egy autót jelent majd. És mivel az „i” széria Európában az utóbbi időben különösen népszerű volt, ezért több mint valószínű, hogy az új modell is i40-ként érkezhet.  


„Több, mint valószínű, hogy az i40 és a Sonata egy modellben egyesülnek, mivel utóbbi esetében limuzinról és kombiról is szó van” – magyarázza Scott Grant, a Hyundai Motor Company Australia (HMCA) ügyvezetője. „Ez viszont várhatóan csak a jövő év harmadik negyedévének közepén történhet meg.” Grant azt is hozzátette, hogy a Hyundai névváltoztatási stratégiája Ausztrálián is messze túlmutat. „Európa szereti az ’i’ nomenklatúrát, míg Amerikában a neveket kedvelik jobban, nekünk pedig választanunk kell.”


Miközben Grant azért óvatosan fogalmaz, tisztában van a Hyundai Australia előtt álló dilemmával is. „Az ’i’ széria nagyon fontos volt a Hyundai számára abban az időszakban, amikor a márka gyorsan fejlődött – az i30, az i20, stb. modellekkel – és azt hiszem, ez sikert hozott. Éppen ezért az ’i’ elnevezésnek is van értéke.” Ha ezt a filozófiát egy kicsit továbbgondoljuk, akár az Elantrát is átnevezhetik i30 limuzinná? „Az ausztrál márkaképviselet oldaláról nézve nagyon szeretnénk ilyet látni a Hyundaitól, de ebben kötöttek vagyunk a Hyundai globális terméktervezési folyamatához.” 


Grant azt is kihangsúlyozta, hogy a Hyundai úgy fejleszti modelljeit, hogy közben azok különböző piacokon különböző elnevezéseket kapnak. Európa fejlettebb nyugati részén és Ausztráliában  a kompakt modelleket kedvelik leginkább, ám (a hobbiterepjárók előretörése mellett) Kelet-Európában, Amerikában és Koreában is szeretik a limuzinokat. Korábban is voltak már hirtelen feltűnő, majd eltűnő nevek a Hyundai közelmúltjában. A Tucson első generációját Európában és Ausztráliában is az ix35 váltotta, majd modellváltáskor visszatértek az eredeti elnevezéshez. „A központ annyit mondott, hogy ennek az autónak egyetlen globális neve lesz – tegyétek túl magatokat rajta. Így is tettünk, ettől nem dőlt össze a világ.” 


Az ausztráloknak további problémát jelenthet a Hyundai globális sportmodelljeinek bevezetése. A kontinensen ugyanis a sportautók népszerűségét kihasználva az i30-ból létezett SR és SR Premium változat is, amelyet az 1.6-os T-GDI motorral szereltek. Most azonban megérkezett az i30 N és az N-Line, miközben az Elantra eddigi SR Turbo változatát is átnevezik Elantra Sportra.  

Forrás: motoring.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését