Többszörösére növeli a Hyundai üzemanyagcellás rendszerének gyártását


A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a csoporthoz tartozó Hyundai Mobis tervei szerint üzemanyagcellás rendszerének gyártási kapacitását 2022-re 13-szorosára növelné. 

A Hyundai Motor alelnökeként Eui-sun Chung nemrég bemutatta az autógyártó csoport hosszú távú terveit, amelynek révén 2030-ig évi 700 ezer üzemanyagcellás járművet kíván előállítani. A vállalat hosszú távú célkitűzése, hogy a versengő üzemanyagcellás járműpiacon megelőzze japán és kínai riválisait. 


Ezen célkitűzés érdekében a Hyundai saját autóipari beszállítója, a Hyundai Mobis ünnepélyes keretek között megtartotta a vállalat második üzemanyagcella-gyártóüzemének alapkő-letételét, amely elkészülte után 2022-re évi 40 ezer autóba építhető üzemanyagcellát állíthat elő. Ez pedig nagyjából 13-szor annyi, mint amit a jelenlegi kapacitás megenged. A gyárbővítés a Hyundai Motor és 124 partnerének közös tervének részeként valósul meg, amely szerint 2030-ig 6,7 milliárd dolláros befektetéssel támogatják a technológia kutatási-fejlesztési folyamatát és ezzel körülbelül 51 ezer munkahelyet is teremtenek.  


„Az üzemanyagcellás járművek alkatrészeinek nagyjából 99 százalékát helyi forrásból szerezzük be, így az üzletág hatással lesz a kapcsolódó szektorokra is. A partnervállatokkal közös befektetésünkkel egy új alapot hozunk létre a koreai autóipar új növekedéséhez” – mondta Chung a Cshungdzsuban megtartott alapkő-letételi ceremónián. „A jövő hidrogéntársadalmában az új szektor első vállalataként a Hyundai Motor vezető szerepet játszik majd, ahol a hidrogén az energia kulcstényezőjévé válik.”  


A Hyundai Mobis 2017-ben nyitotta meg első üzemanyagcellákat gyártó üzemét, amelynek kapacitása jelenleg évi 3 ezer darab. A mostantól épülő és várhatóan 2019 végére elkészülő 16 600 négyzetméteres új gyár a Hyundai Mobis Csungdzsuban működő környezetbarát járműipari alkatrészgyártó telepén belül kap helyet.Az üzleti portfólió diverzifikálása érdekében a vállalat azt is tervbe vette, hogy itt készülő új üzemanyagcelláit más szektorokban működő, pl. logisztikai, áramszolgáltató vállalatok számára is elérhetővé teszi. 


A Hyundai Motor 2013-ban mutatta be első üzemanyagcellás Tucson ix (ix35) modelljét, amelyet idén év elején a 609 kilométeres hatótávval rendelkező Nexo modell követett. Az üzemanyagcellás technológia vezető szerepére törő Hyundai tervei a kormányzatok hiányos támogatási kezdeményezései miatt akadályokba ütköztek. Ebben a tekintetben Dél-Korea lemaradásban van Kínával szemben, ahol 2030-ra már egymillió üzemanyagcellás autóval számolnak, illetve Japánnal szemben is, ahol novemberben a G20 találkozó előtt megrendezték az első Hidrogénenergia Miniszteri Találkozót.  

Forrás: koreaherald.com, euronews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését