Két új modellel bővül a török Hyundai gyár termelése


A Hyundai Motor törökországi leányvállalata jelentős beruházással kívánja bővíteni termelőképességét, a jövő évtized elején a gyár kínálata pedig egy új crossover és egy új limuzin modellel bővül. 

A Hyundai tervei szerint 2021-től egy olyan új limuzin fog készülni az üzemben, amely az i20 platformjára épül. Törökország adottságainak figyelembevételével az új modell fejlesztése után a gyártás viszonylag nagy lokalizációs aránnyal készül majd és a helyi piac mellett exportálásra is kerül. Emellett 2019 végétől gyártásba veszik a Hyundai i10 új generációját, amit 2020 szeptemberében az új i20-as, majd 2021-től az új SUV követ majd. A Hyundai Assan gyár ekkortól már a teljes kapacitással működik. 


Az új Hyundai Tucson törökországi premierjén Ali Kibar, a Hyundai Assan vállalat elnöke arról beszélt, hogy a helyi konjunktúra miatt egyre inkább az export felé kell fordulniuk. Jelenleg a Hyundai törökországi termelésének mintegy 90 százalékát exportálja. Az új beruházás befejezése és az új modellek termelésével ez az arány várhatóan további 5 százalékkal növekszik majd.    


Az új beruházásról Kibar elmondta, hogy korábban csupán egy termék, egy vadonatúj kiskategóriás hobbiterepjáró modell gyártását tervezték, ám mostanra egy új limuzin modell is bekerült a termelési tervekbe azután, hogy a koreai top menedzsment is pozitívan értékelték azokat. „Az általunk gyártani kívánt új modellek akár a középkategória alsó szegmenséből is szerezhetnek piaci részesedést” –mondta Kibar, hangsúlyozva, hogy az új szedán az i20 padlólemezére épül majd.    


„Röviden, egy nagyon erős modellcsaládunk lesz. Nagyon sok lehetőségünk van a kompakt kisautótól egészen a szabadidő-autós kialakításig” –folytatta. „Az új modellcsaláddal együtt exportpiacaink is bővülni fognak. Új térségek is szerepelnek az exportterveink között, de továbbra is leginkább Európára koncentrálunk. A termelés 2020 végétől 6-9 hónapon belül elkezdődik.” 


Nagyobb modellek gyártása egyelőre nincs tervben, mivel Kibar szerint ahhoz a helyi adórendszernek kellene megváltoznia. Azt is hozzátette, hogy a hibridekre és elektromos járművekre vonatkozó adózási szabályok változása is nagyban hathat az eladásokra. „Ha a középkategóriás és nagyobb járművek törökországi piaca elérné a 20-25 ezer darabot, akkor egy legalább évi százezer darabot előállító termelési fejlesztés is elképzelhető lenne. Még ezekben a válságos időkben is, amikor az import nagyjából 60 százalékos. A felsőbb kategóriákban azonban az összes jármű importból származik.”  

Forrás: dailysabah.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését