Elektromos és üzemanyagcellás Hyundai buszok járnak Koreában


Szöulban már üzembe álltak a részben Hyundai Motor által szállított elektromos buszok, a jövőben pedig Korea több nagyvárosában is üzemanyagcellás buszok váltják az elöregedett járműveket.

Az összesen 29 járműből álló tesztflotta első elektromos hajtású példánya november közepén az 1711-es járaton állt szolgálatba, amely Szöul központi részén halad keresztül. Azóta már további kilenc buszt cseréltek le elektromosra ezen az útvonalon, de az év végéig már az összes példány utasokat fog szállítani. A 29 elektromos járművet a koreai Hyundai Motor és Edison Motors, illetve a kínai Higer Bus gyártotta. 


A koreai főváros igyekszik mielőbb csökkenteni a metropoliszban magasra emelkedett szállópor szintjét, ezért az akkumulátoros buszok olyan kiöregedett járműveket váltanak le, amelyek 9 és 11 év között voltak már használatban. A villanymotoros hajtásra az autóbuszok oldalán végigfutó fehér vonalak is felhívják a figyelmet. 

A Hyundai Motor közben azt is bejelentette, hogy jövőre 30 hidrogénnel működő üzemanyagcellás autóbuszt szállít hat koreai nagyvárosnak. A tesztüzemben márciustól Szöul, Ulszan, Kvangdzsu, Cshangvon, Seosan és Aszan  városai vesznek részt. A projektben a Hyundai mellett még 13 további vállalat, így a Korea Gas, a Kolon Industries vesz részt, akik egy 119 millió dolláros közös befektetéssel létrehozták a HyNet társaságot, amely az üzemanyagcellás járművek infrastruktúrájához szükséges töltőállomásokat fogják létrehozni. 


Első lépésként a Hyundai Motor Szöulban megkezdte az üzemanyagcellás buszok tesztüzemét azt követően, hogy nemrég egy ugyanilyen modell kezdte meg menetrendszerinti szolgálatát Ulszanban. A busz a következő 10 hónap során naponta ötször teszi meg útvonalát, a hidrogéntankját pedig a Hyundai szöuli központja közelében lévő töltőállomáson töltik fel.  

A koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium a jövőben fokozottan támogatja a környezetbarát járművek és infrastruktúrájuk fejlesztését. „A való életben közlekedő üzemanyagcellás buszok a koreai technológia tartósságát és biztonságát fogják bizonyítani” – mondta Yun-mo Sung ipari miniszter. „Lazítunk a szabályokon és együttműködünk a szervezettel azért, hogy az infrastruktúrát bővíteni tudjuk.” 


Az elektromos buszok környezetbarátabbnak tekintendők, mint a CNG-buszok, mivel nem bocsátanak ki olyan káros anyagokat, mint a széndioxid vagy a nitrogéndioxid. A város önkormányzata elmondta, hogy a z összes elektromos busz alacsonypadlós, így idősebbek és mozgáskorlátozottak számára is kényelmesebbek. Szöulban a tervek szerint 2025-ig legalább 3 ezer buszt cserélnek le elektromos üzeműre, míg Koreában 2022-ig legalább ezer üzemanyagcellás busz állhat forgalomba. 


Forrás: koreaherald.com, en.yna.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését