Hyundai évértékelő


Az év utolsó napja van, ilyenkor pedig illik visszatekinteni egy kicsit az elmúlt 2018-as évre és persze számba venni azt is, mit tartogat az új esztendő.

Az idei év egyértelműen a tesztautókról szólt ezen a blogon. Szinte nem is volt olyan hónap, hogy ne fordult volna meg valamilyen tesztautó a Dönci Hyundai Blogján és a hozzá kapcsolódó facebook oldalon folyamatosan nyomon lehetett követni az azokkal kapcsolatos teszteket, felfedezéseket és bejelentkezéseket. Vegyük most újra sorra, milyen autókat is láthattatok a blogon idén.


Az év elején, februárban a testvérmárka Kia középkategóriás Optimáját teszteltem, méghozzá konnektoros hibrid változatban. A teszt külön érdekessége volt, hogy azt a tél egyik leghidegebb hetében, havazásban próbálhattam ki, így a tesztek során a legzordabb körülmények között tudott a hibridrendszer bizonyítani. És bár még előző decemberben forgattuk, február végén jelent meg az AutóSámánnal közösen készített Ioniq Plug-in tesztvideónk is. 


Márciusban előbb Michelisz Norbi márkanagyköveti sajtótájékoztatójáról tudósíthattam, majd arra is lehetőségem volt, hogy a Hyundai Hungary csapatával a Genfi Autószalont is élőben meglátogathattam, amelyről a Facebook oldalon egy külön fotóalbummal jelentkeztem. Április végén aztán egymás után két különleges tesztautó is érkezett hozzám: előbb egy i30 Fastback, amelynek tesztjével egy időben zajlott a WTCR hazai futama a Hungaroringen, így ezt az autót a szokásosnál is többet vezethettem; majd következett az igazi csemege, az i30 N sportmodell tesztje, amelynek minden percét igyekeztem kiélvezni. 


Mivel bizonyos adminisztratív félreértések miatt a májusra tervezett importőri Kona tesztet későbbre kellett halasztani, ezért vészmegoldásként kölcsönkértem a dabasi Hyundai kereskedés fullextrás 1.6 T-GDI motorral szerelt Kona tesztautóját, így pedig egy különleges, tesztekben ritkábban szereplő autóról is sikerült tapasztalatot mutatnom olvasóimnak. A június aztán ismét az i30 N-ben köszöntött rám, hiszen a hónap első napján ismét az AutóSámán Hyundai tesztjében tűntem fel néhány másodpercig. Még ebben a hónapban járt nálam a Kia Stonic is, ami felépítésével és 1,2-es motorjával inkább az i20 Active testvérmodelljeként volt érdekes tapasztalat. 


Az augusztusi importőri Kona teszt után szeptemberben próbálhattam ki a Kia Niro PHEV változatát, amit eredetileg már júliusban megkaptam volna, de akkor a családi nyaralás fontosabb volt. Épp a Niro volt nálam, amikor a Kia az etyeki Korda filmstúdióban bemutatta a Ceed vadonatúj generációját, másnap pedig egy továbbképzés miatt kellett útra kelnünk, így pedig a szokásosnál jóval alaposabban sikerült a Nirot letesztelnem. Még ebben a hónapban „esett be” egy 30 kWh akkus frissített Kia Soul EV is, amit erdetileg nem is terveztem, de egy másik autós magazinban meglátva sikerült elkérnem. 


Október közepén aztán ismét egy konnektoros Kia, egy Optima PHEV kombi volt a vendégem, ami a konnektoros hibrid és a kombi ötvözésével nyújtott igazán különleges élményt számomra. A sok Kia testvérmárkás tesztautó után végül a hónap végén ismét a dabasiak jóvoltából egy frissített Hyundai Tucsont tesztelhettem, ami az importőri fullextrás verzióhoz képest józanabb felszereltségével, 1.6-os turbómotorjával és kézi sebességváltójával jóval közelebb állt a vásárlók igényeihez. Az év végére pedig megérkezett a régen várt Kona Electric első néhány példánya is, amely mellett a Hyundai hazai képviselete az új Santa Fét és az i30 N Michelisz Norbival fémjelzett limitált szériáját is bemutatta novemberben.


Izgalmas volt a 2018-as év, de a 2019-es is ígéretesnek mutatkozik. Januárban mindjárt ismét egy különleges Tucson lesz a vendégem és a Kona Electricre is megvan már az időpontom. Jó lenne a megújult i20-at, az izgalmas i30 N Line változatot is tesztelni, ahogyan az i30 Fastback N és az új Santa Fe is sok érdekességet rejtegethet. A Kiánál már többször szóba került a Stinger csúcsmodell, amire mindenképpen visszatérünk a jövő év elején, de nagyon várom már a Ceed új sportkombi változatát, a ProCeedet is. És persze jövőre a két márka is több olyan új modellt is bemutat, illetve bevezet a hazai piacon, ami mindenképpen sok érdekességet tartoget: jön a frissített Ioniq trió, az új i10, az új i40 (vagy Sonata), a Kona N és a Santa Fe hibrid és plug-in hibrid változata, a Kiánál érkezik az új Soul EV, az e-Niro, a Ceed PHEV kombija és crossover változata, stb. Izgalmasan hangzik, ugye? 


Ezekkel a várakozásokkal kívánok mindenkinek nagyon boldog és eredményes új évet!

Dönci      

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését