Egész Amerikában kapható lesz a Hyundai Kona Electric


A lítium-polimer akkumulátorok hiánya erősen visszavetette a Hyundai elektromos kisterepjárójának eladásait, ám a gyártó szerint egy második akkuszállító beiktatásával a helyzet hamarosan rendeződhet.  

Miközben a Hyundai legújabb elektromos modellje Európában is hiánycikk, a amerikai képviselőket a gyártó arról biztosította, hogy a Kona Electric iránti amerikai keresletet igyekeznek maradéktalanul kielégíteni. „A felső vezetésünk csak annyit mondott: ’Biztosítani fogunk annyit, amennyi elég lesz.’ Vagyis nyugodtak vagyunk a Kona Electric-kel kapcsolatban” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési alelnöke. 

O’Brien nemrég személyesen járt a Hyundai koreai központjában, hogy tárgyaljon a Kona Electric amerikai elosztásáról és annyit mondott, a koreai vezetés biztosította, hogy a villanyautó termelési mennyiségét hamarosan megemelik, ám azt nem árulta el, ez pontosan milyen módon történik.      


Egy évvel korábban, még jóval azelőtt, hogy a Kona Electric tömeggyártása megkezdődött volna, a Business Korea hírportál arról számolt be, hogy a Hyundai Motor az eredeti tervekhez képest 38 százalékkal 18 600 darabra növelte a modell éves gyártási mennyiségét. Az iparági adatok azonban azt mutatják, hogy az idei év első nyolc hónapjában elkészült 150 ezer Kona modell mindössze 2 százaléka volt az elektromos változat aránya – az összes többi hagyományos, belsőégésű motorral szerelt kivitel volt. 

A koreai autógyártó eközben a lítium-polimer akkumulátorok hiányával volt kénytelen megküzdeni, amely miatt idén tavasszal kénytelenek voltak a 2018-as modellévű Ioniq Electric kanadai forgalmazását felfüggeszteni. A Kona esetében az akkukat az LG Chem biztosítja, ám O’Brien szerint a Hyundai egy meg nem nevezett második akkubeszállítót is szerzett a kisterepjáró gyártásához. „Az akkuk termelési kapacitása most a szűk keresztmetszet, ám jelenleg is dolgozunk az ügyön” – mondta. „Nagyon szerencsésnek mondhatjuk magunkat emiatt, mert a leányvállalataink segítenek ebben. Így ez nagyban segít minket, hogy gyorsan reagáljunk a piac igényeire.”  


A Hyundainak ugyan van egy saját akkumulátorgyártója, az Enercell, ám ez a vállalat ólomsavas akkumulátorokat készít, nem lítium-polimert. A Hyundai villanyautóihoz  emellett más akkugyártó is beszállít, így a kínai CATL of China és a koreai SK Innovation, ám ezek közül egyik sem része a Hyundai csoportnak. Az LG Chem augusztus végén a nyersanyaggyártókkal megegyezve bejelentette, hogy 2020-ra az eredetileg tervezett 70 helyett 90 GWh-s kapacitásúvá kívánják fejleszteni a lítium-polimer akkucellák gyártását. 

A Kona Electric első példányai még az idei év vége előtt megérkezhetnek Kaliforniába, ahol a helyi szabályozások miatt Amerikában a legnépszerűbb az elektromos autózás. A Hyundai azonban ezután hamar továbblépne – a kaliforniai bevezetést követő néhány héten belül 10 további olyan államban is megkezdődhet a Kona Electric értékesítése, amelyek a kaliforniaiéhoz hasonló zéróemissziós törvényeket követnek, ám az autógyártó szerint gyakorlatilag bármely amerikai Hyundai kereskedésben lehet majd Kona Electricet rendelni.    


Kaliforniában és a többi 10 államban a Hyundai már képzi az értékesítési és a szerviz szakembereket és emellett azt várja el, hogy minden érintett márkakereskedésben három elektromos járműtöltő kerüljön telepítésre: egyet a kereskedés értékesítési munkatársai, egyet a szerviz munkatársai és egyet a betérő Hyundai ügyfelek használhatnak majd. 

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését