Jól kezdett a Hyundai Veloster N Koreában
Iparági források szerint a Hyundai Motor első, Koreában is árusított Veloster N sportmodellje erősen kezdett a márka hazájában, ahol június óta már több mint ezer példány talált gazdára belőle.
Piaci megfigyelők adatai alapján Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor november végéig összesen 1 007 darab N logós Veloster modellt értékesített saját hazájában. A Hyundai Motor kezdetben azt nyilatkozták, hogy nem a nagy eladási mennyiség a céljuk, sokkal inkább bemutatni a márka technológiai képességeit és a helyi vásárlók között is növelni a márka megítélését.
A Hyundai Veloster N változatát úgy alakították ki, hogy az az országutakon és a versenypályákon is képes legyen megállnia helyét, miközben hétköznapi, városi használatra is tökéletesen alkalmas. A Veloster N alapára Koreában 29 millió koreai von, azaz kb. 7,4 mFt, míg a leginkább keresett, jobban felszerelt változat 31 millió vonba (kb. 7,9 mFt) kerül. Ezekkel a fogyasztói árakkal a Veloster N sokkal megfizethetőbb, mint a jelenleg Koreában kapható külföldi konkurensek, amelyek árai 40 millió von körül (kb. 10,2 mFt) kezdődnek
A Koreában készülő Hyundai Veloster N modell ugyanazt a kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor mozgatja, mint az Európának Csehországban gyártott i30 N sportmodellt. Utóbbihoz képest különbség, hogy a Veloster N-hez nincs 250 lóerős alapkivitel, azt kizárólag a 275 lóerős Performance kivitelben készítik. Nem változott az erőátvitel sem, a Veloster N is hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltót kapott.
„A vállalat nem közölt értékesítési célt ehhez az adott modellhez, amely világszerte elismerést váltott ki az autóipari szakértőkből, de annyiban mindannyian egyetértünk, hogy az autó értékesítési eredményei mindenképpen túlszárnyalják az előzetes várakozásokat” – nyilatkozta egy iparági megfigyelő. Azt is hozzátette, hogy a Veloster N (megnevezni nem kívánt) konkurens modelljéből a tavalyi 2 425 darab után idén 42,5 százalékkal kevesebb, 1 395 darabot vásároltak szeptember végéig Dél-Koreában.
A Hyundai Motor közleménye szerint a vásárlók 99,7 százaléka a magasabb felszereltségű Performance csomagot választja és a vásárlók több mint fele (51 százalék) Performance kék színben kéri az autót. Az ügyfelek kora szerint a Veloster N vásárlóinak legtöbbje, 48,4 százalékuk harmincas éveiben jár, őket viszont a huszonévesek követnek 23,6 százalékkal. A negyvenen túliak aránya 18,2, míg az ötvenet is betöltők aránya 9,7 százalékra tehető.
„A Veloster N modellel a Hyundai reményei szerint hazájában is megvetheti lábát a sportautók piacán” – mondta a vállalat szóvivője. Szerinte az autó olyan teljesítménnyel rendelkezik, amellyel a koreai autórajongók is elégedettek lehetnek.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!