Újabb két elismerést gyűjtött be a Hyundai
Az elismert Automotive Brand Contest ezúttal két vadonatúj Hyundai modell formáját és technológiáját emelte ki a mezőnyből és tartotta érdemesnek a kitüntetésre.
Az Automotive Brand Contest dobogós helyén 2018-ban a Hyundai i30 Fastback és a Hyundai Nexo Autonomous osztozik. Amíg a zsűrit a Hyundai i30 Fastback formavilágával nyűgözte le és ezért a tömegmodellek legjobbjaként ismerte el, addig az üzemanyagcellás Nexo a mobilitási koncepció önvezető funkciói miatt érdemelte ki az elismerést.
A Hyundai i30 már tavaly, 2017-ben is képes volt lenyűgözni az Automotive Brand Contest zsűrijét, amely a külső formaterv és a belső formaterv kategóriájában is győzött. Idén pedig a zsűri az i30 család legifjabb tagját, az i30 Fastbacket is kitüntette. Az ötajtós kupéváltozat a Hyundai C szegmensének formaorientált megközelítését tükrözi és a három- helyett ötajtós kupék trendjét követi.
A hátsó rész egyéni formai megoldásai, lendületesen ereszkedő tetővonala és kiegyensúlyozott arányai hozzájárulnak az autó markáns kialakításához, amellyel harmadik karosszériaváltozatként hidat alkot a limuzinok és a kupék formavilága között. A modellcsaládra jellemző széles körű biztonsági ellátmánya szintén hozzájárul a típus legszembetűnőbb tulajdonságai közé, amely a kompakt ötcsillagos törésteszt-eredménye alapján már bizonyította a magas biztonsági színvonalat.
Üzemanyagcellás autóként a világon először az új Hyundai Nexo egy 190 kilométeres szakaszt teljesen önvezető üzemmódban tett meg Dél-Koreában, a Pjongcsangi Téli Olimpia ideje alatt. Eközben a Hyundai Nexo egyszerre két új világrekordot is felállított: három 4-es szintű önvezető funkcióval rendelkező Hyundai Nexo utazott Szöulból Pjongcsangba. Az út hossza mellett az üzemanyagcellás modellek között az elért legnagyobb sebesség is kiemelkedő volt, hiszen az autonóm autók eddig nem értek el 110 km/órás tempót. A Nexo a világszerte elsőként szériagyártásba került ix35 Fuel Cell után a Hyundai második generációs üzemanyagcellás modellje és a márka környezetbarát stratégiájának világítótornyaként mutatja a Hyundai irányát.
A Nexoban egy vadonatúj generációs üzemanyagcella található, amely a hidrogénből és a környezet oxigénjéből előállított villanyárammal táplálja a 163 lóerős villanymotort. A hatótáv a korábbi NEDC ciklus szerint eléri a 754 kilométert.
A Hyundai Nexo koncepciója nemcsak az autó autonóm funkciói miatt kapott jó pontokat, de a győzelemben a károsanyag-kibocsátás nélküli üzemanyagcellás autó előremutató SmartSense biztonsági asszisztensrendszere is nagy szerepet játszott. A rendszer része a világon elsőként kínált holttérfigyelő kamerarendszer, amely a nagy látószögű kameráinak köszönhetően egy sávváltásnál a környező autókat is képes megjeleníteni, ahogyan a sávtartó rendszer és a HDA autópályás asszisztens legújabb generációja is a csomag része. Emellett a Nexo képes önműködően be- és kiparkolni anélkül, hogy a vezető az autóban ülne.
Az Automotive Brand Contest a Német Formatervezési Tanács szervezésében zajlik, amely 2011 óta díjazza a kiemelkedő termék-és kommunikációs formaterveket. Ez az egyetlen olyan semleges, nemzetközi formatervezői megmérettetés, amelyben az autómárkák részt vesznek. A hattagú zsűriben egyetemek, média, formatervezői és termékkommunikáció képviselői ülnek, akik 14 kategóriában választják ki a legjobbakat.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!