Ausztráliába is megérkezett a Hyundai első villanyautója
Ausztráliában eddig csak tesztüzemben használtak néhány darab Ioniq hibridet, a Hyundai globálisan már két éve kapható modellje mostantól azonban már mindhárom változatában elérhető a kontinensen.
Több mint két évvel azután, hogy a Hyundai bemutatta az Ioniq modellcsaládot, az autó végre hivatalosan is megérkezett Ausztráliába. A Hyundai ráadásul egészen jó áron kínálja kompakt modelljének tisztán elektromos változatát, ugyanis az Ioniq Electric 44 990 dolláros (kb. 9,3 mFt) áron vásárolható meg. Ezzel pedig a Hyundai új autója egyből Ausztrália legolcsóbb villanyautójává vált, hiszen olcsóbb, mint a 47 490 dolláros (kb. 9,8 mFt) indulóáron elérhető Renault Zoe, nem beszélve a Tesla Model S 75D-ről, amelynek vételára 146 512 dollár (kb. 30,3 mFt).
Az ötajtós kompakt autó méretében hasonló, mint az Elantra és az i30, a tisztán elektromos változat hatótávja pedig a helyi mérések szerint 230 kilométer és nulláról 80 százalékra 23 perc alatt tölthető fel. A 120 lóerős és 295 Nm nyomatékra képes villanymotor ugyan nem hasonlítható össze a Teslák teljesítményével és hatótávjával, ám a Hyundai ezzel az indulóárral az ausztrál háztartásokhoz is sokkal közelebb tudja hozni az elektromos autózás élményét.
„A 2019-es Ioniq a vásárlók széles köre számára teszi elérhetővé a környezettudatos és gazdaságos elektromos vezetési élményt, amely mellett egy izgalmas új fejezetet is nyit a vállalat számára” – mondta J. W. Lee, a Hyundai Motor Company Australia vezetője az új Ioniq ausztrál bemutatóján.
A HMCA helyi mérnökei több száz kilométeren keresztül tesztelték az Ioniq Electric képességeit, amelynek során nemcsak a futóművet és a kezelhetőséget igazították az ausztrál körülményekhez, de a valós környezetben mért 230 kilométeres hatótávot is meghatározták. Ez persze javarészt városi környezetben értendő, a légkondicionáló állandó használatával.
Ha az autót egy 100 kW-os teljesítményű egyenáramú villámtöltőn töltik, az Ioniq Electric akkumulátorát 23 perc alatt lehet 80 százalékos szintre tölteni. Otthon, a garázsban a leggyorsabb töltési mód a 6,6 kW-os váltóáramú töltőbox használata, amit a Hyundai kereskedői 1 995 dolláros (kb 410 eFt) áron kínálnak a vásárlóknak. Ezzel az autó 4 óra 25 perc alatt feltölthető, míg a hagyományos 240 voltos dugaljról a töltés 12 órát vesz igénybe.
A Hyundai Ioniq Electric Elite alapváltozatában már megtalálható az aktív biztonsági felszerelések teljes köre, a tolatókamera és a tolatóradar is, emellett pedig a 16 colos könnyűfém felnik, a 8 colos navigációs érintőképernyő, az Apple Carplay és Android Auto alkalmazás, a kulcsnélküli rendszer, az automata fényszórók és esőérzékelős ablaktörlők is alapáron járnak. A 48 990 dollárért (kb. 10,1 mFt) kínált Ioniq Electric Premiumban már fűtött-hűtött bőrülések, vezeték nélküli mobiltöltő, LED fényszóró, első parkradar és tetőablak is jár.
Akik nem szeretnének teljes egészében a villanyhajtásra hagyatkozni, azok 33 990 dollárért (kb. 7 mFt) megvásárolhatják az Ioniq hibridváltozatát, amelyben a 105 lóerős benzines motorhoz egy 44 lóerős villanymotor társul. Az Ioniq Plug-in verzióban a nagyobb, 60 lóerős villanymotorhoz egy méretesebb, 8,9 kWh kapacitású akkumulátorcsomag is kapcsolódik, amely így képes akár 63 km-t megtenni kizárólag villanymotorja segítségével. Utóbbi vételára 40 990 dollár (kb. 8,5 mFt)
A Hyundai képviselete szerint a helyi flottacégek, önkormányzatok és magánvásárlók eddig elsősorban a tisztán villanymotoros verzió iránt érdeklődtek, ezért úgy vélik, a modell eladásainak legalább felét az Electric változat fogja kitenni. Mindhárom kivitelhez az európaihoz hasonló 5 év kilométerkorlát nélküli garanciát és 8 év vagy 160 ezer kilométeres akkugaranciát vállal a gyártó.
Forrás: news.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!