Négymillió sebességváltó készült a Hyundai cseh üzemében


A Hyundai Motor nosovicei gyárában 2008 októbere óta összesen négymillió sebességváltó készült, amelynek közel felét a helyi gyártósorról legördülő autókba építettek be. 

A Hyundai Motor Manufacturing Czech nosovicei gyárában 2008 októberében, az autók összeszerelésének hivatalos startja előtt néhány héttel kezdődött meg a termelés. Az első modell az M5CF1 ötsfokozatú sebességváltó volt, jelenleg pedig a hatfokozatú M6CF1 és M6CF3 – utóbbi a turbófeltölős autókhoz illeszkedő – sebességváltók készülnek az üzemben. Természetesen a Nosovicében készülő autók is elérhetőek automata sebességváltóval, ezeket viszont Koreából importálják.  


A HMMC üzemében készült négymillió sebességváltóból 1 790 ezer (44,75%) darabot helyben építettek be az itt készülő autókba, 1 500 ezer darabot (37,5%) a Kia Motors Slovakia (KMS) zsolnai gyárába, 700 ezer darabot (17,5%) a Hyundai szentpétervári üzemébe szállítottak, emellett pedig 4 ezer (0,1%) példány az óceánt átutazva a Kia Motors mexikói gyárába hajózott, 6 ezer darabot pedig szervizalkatrészként gyártottak le.   

A gyártás magában foglalja az öntvények megmunkálását, fúrását és beépítését, valamint az acéltengelyek és fogaskerekek csiszolását, amelyek az erőátviteli rendszer elemeit alkotják. Minden megmunkálási folyamatot teljesen automatikus megmunkáló-gépek végeznek, ahol a dolgozók csak felügyelik a rendszert, figyelik az alapanyagok fogyását és az elkészült termékek továbbítását, valamint véletlenszerűen, elektronikus mérőműszerekkel ellenőrzik a kiválasztott elemek méreteit, minőségét. Az acélelemeket csiszoláshoz gázkamrákban készítik elő és speciális sókádban áztatják. A hőkezelést követően minden acélelemet gondosan megtisztítanak, így semmilyen törmelék nem maradhat, ami esetleg akadályozná a váltó későbbi megfelelő működését.  


A következő műveletként a futószalagon történő összeszerelés során a munkások robotok segítségével dolgoznak. Emellett a sebességváltó rendszerekhez tucatnyi más komponens is szükséges, így a konzolokat, tömítéseket, csapágyakat és érzékelőket a Hyundai alvállalkozói készítenek. Minden egyes sebességváltó nagyjából 130 elemből épül össze. Az összeszerelést követően a működési teszt következik. 

A beépítést követően minden egyes Nosovicében elkészült autót egy speciális tesztpályán próbálnak ki, de a váltónak még a beépítés előtt egy külön teszten is át kell mennie, miközben egy berendezés valós vezetési körülményeket szimulál az autón. „Ez a gép 100 kW és 100 Nm terheléssel teszteli a sebességváltó működését” – mondja Jan Hlubocký, a váltók tesztelésére szakosodott munkatárs. „Minden sebességváltó esetében három paramétert vizsgálunk: zaj, rezgés, váltási minőség.” A teljes teszt két percet vesz igénybe és a sikeres befejezést követően a váltó egy automata targoncára kerül, ami az autógyár összeszerelő üzemébe továbbítja azt.   


A termelési jubileum alkalmából a gyár vezetői és a váltóüzem dolgozói összegyűltek, ahol Donghwan Yang elnök méltatta a dolgozók kemény és felelősségteljes munkáját és erőfeszítéseit. Pavel Šmid, a HMMMC váltóüzemének vezetője emlékeztetett arra is, hogy a termelés technikai összetettsége és az ebből eredő kockázatok ellenére a váltóüzemben már több mint 500 napja nem történt semmilyen üzemi baleset.   


Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését