A Hyundai elektromos sportautóinak jövőképe

A Hyundai Motor évek óta dolgozik az RM projekten azzal a céllal, hogy a nagyteljesítményű járműveinek technológiáit fejlessze és a legutóbb bemutatott RM20e fontos mérföldkő lesz az elektromos nagyteljesítményű N járművek jövőjében.

A Hyundai bemutatta a jövőbeni nagyteljesítményű autóinak egy részletét. Az RM20e már az ötödik a Racing Midship (RM) koncepcióautói közül, amelyen a Hyundai a nagyteljesítményű technológiák fejlesztése céljából 2012 óta dolgozik. Az RM20e egy olyan modell, amely ötvözi a vállalat élményt nyújtó nagyteljesítményű autók készítésének szándékát ötvözi a jövő környezetbarát autóival. A Hyundai úgy véli, nagyteljesítményű N modelljei elektromosak is lehetnek, amelyek elektromos hajtásláncát a karosszéria közepén helyezhetik el, amely a hátsó kerekekre akár 810 lóerőt képesek küldeni.

A Hyundai számos motorsport által kifejlesztett technológiája és a vállalat nagyteljesítményű villamosítási technológiája az RM20e modellben testesül meg. Ráadásul az RM20e az N márka filozófiájának újraértelmezése során született meg, amely hétköznapi dinamikus vezetési élményt nyújt bárhol, a versenypályákat is beleértve. Ezért az RM20e dinamikus kialakítását a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Veloster N ETCR ihlette. A Veloster N ETCR egy nagyteljesítményű elektromos versenyautó, amelyet a jövőre először megrendezendő Elektromos Túraautó-versenyen (ETCR) való részvételre fejlesztettek ki.

Az előd RM19 karosszériáját felhasználva az RM20e hosszabb és szélesebb arányú, mint a Veloster N. Ennek oka az MR (Midship Rear Drive) szerkezet. Az autó legalacsonyabb hasmagassága mindössze 80 mm, a teljes magasság pedig 1 354 mm, ami körülbelül 40 mm-rel alacsonyabb, mint a karcsúbb Veloster N. Az első és a hátsó gumiabroncsok 265/35R 19, 305/30R 20 méretükkel dinamikus légkört teremtenek az aerodinamikai alkatrészek, például a nagy hátsó légterelők és a hátsó diffúzorok mellett. Ez képet ad az RM20e dinamikus vezetési teljesítményéről is. Ezek a tényezők ugyanis segítik a felhasználókat abban, hogy bármikor agilis kezelést és szoros tapadást érjenek el, még akkor is, ha nagy sebességgel haladnak, vagy gyorsan veszi be a kanyarokat.

Mindezek előtt viszont az RM20e legszembetűnőbb tulajdonsága a 810 lóerős kirobbanó teljesítménye, míg maximális nyomatéka 960 Nm. Ez a teljesítmény négy elektromos motorból (egyenként 148 kW/201 LE, 240 Nm) és a vezetőülés mögé helyezett 60 kWh akkumulátorból érkezik. A belsőégésű motorokat (2.0 turbómotorok) használó korábbi RM koncepcióautóktól eltérően az RM20e elektromos hajtáslánccal rendelkezik, és egyetlen gramm károsanyag-kibocsátás nélkül működik. Ezzel az erőteljes elektromos hajtáslánccal az RM20e három másodpercen belül gyorsul nulláról száz km/órára és 9,88 másodperc alatt eljut 200 km/óráig.

Az RM20e erős teljesítményének hátterében az áll, hogy benne egy 800 V-os nagyfeszültségű rendszert alkalmaztak. A rendszer olyan technológia, amely az elektromos meghajtás erőteljes teljesítményét, a gyors reakciósebességet és a nagysebességű töltést jellemzi, rámutatva ezzel a nagyteljesítményű elektromos járművek alapvető jellemzőjére. A Hyundai Motor Group most kapható villanyautói, köztük a Hyundai Kona Electric és a Kia e-Niro 356 V-os rendszert használtak, amivel 100 kW-os villámtöltőn is körülbelül egy órát vett igénybe a 64 kWh-s akkumulátor 80 százalékra töltése. A 800 V-os nagyfeszültségű rendszer viszont nagymértékben lerövidítheti a töltési időt azáltal, hogy növeli a töltő teljesítményét. A Hyundai Motor Group a 2021-ben a következő generációs villanyautóiban már egy 800 V-os nagyfeszültségű rendszer alkalmazását tervezi.

Az RM20e dinamikus teljesítményének egyik titka a karosszéria felépítésében rejlik. Ennek oka, hogy a tömegközéppontot úgy csökkentették, hogy nehéz motorokat és akkumulátorokat a vezetőülés és a hátsó kerekek közé helyezték el, így hatékonyan osztják el a jármű elejének és hátuljának súlyát. A súlypont csökkentése nagy sebességnél is javítja a vezetési stabilitást, a könnyebb első rész pedig agilisabb kanyarodási teljesítményt garantál. 

Az RM20e esetében az alsó karosszériaelemeket, például a felfüggesztést és a fékeket is megerősítették, hogy megfeleljenek a kirobbanó teljesítménynek. A MacPherson rugót, amelyet egyszerű felépítése miatt a leggyakrabban használnak az első tengelyekhez, és a Double Wishbone felfüggesztést, amely biztonságosabb kapcsolatot biztosít a felső McPherson támasztó szerkezethez, elöl és hátul is beépítették és úgy tervezték, hogy a felfüggesztés beállítását a helyzet függvényében képes legyen automatikusan beállítani. Ezenkívül a menetviszonyoktól függően állítható csillapítóerővel ellátott lengéscsillapító szilárd és rugalmas alsó szerkezetet hozott létre. Továbbá javítottak a féknyergek teljesítményén, így a nagy sebesség azonnal csökkenthető, amihez a kizárólag motorsportokhoz alkalmazott ABS modult is felhasználták azért, hogy a jármű akár a versenypályákon is megfeleljen. Ezen elemek eredményeként az RM20e egy nagyteljesítményű elektromos sportautóvá válhatott, amely szuper sportautókhoz hasonlóan éles kanyarképességgel és kirobbanó gyorsulással rendelkezik.

Az RM20e belső tere is egy nagyteljesítményű autóhoz méltó. A nagy tapadással és hatpontos biztonsági övvel ellátott sportülés mellett az autó a Veloster N TCR versenyautó kormánykerekével is felszerelhető azért, hogy a pilóták nehéz vezetési körülmények között is stabilan érezzék magukat és elérjék határaikat. Az elektromos jármű műszerfala és a kormány mögötti váltófülek szintén egyedülállóak.

A Veloster N ETCR és az RM20e révén a Hyundai magabiztosságot és technológiai készségeket szerzett magának a nagyteljesítményű elektromos járművek kifejlesztéséhez, amelyek sorozatgyártásban is készülhetnek. Az RM20e fejlesztésével megszerzett know-how-t a jövőben a nagyteljesítményű N elektromos modelljeinek kifejlesztésére fogják felhasználni. Emellett a Hyundai a RM projekteken dolgozik és keresi annak lehetőségét, hogy környezetbarát hajtásláncokat, például hibridet, plug-in hibridet vagy üzemanyagcellát, valamint elektromos hajtásláncot alkalmazzanak nagyteljesítményű autóikban. Az RM projekt a Hyundai jövőbeli stratégiájának lényege, amelynek révén a vállalat 2025-ig 44 környezetbarát modell bevezetését tervezi, köztük nagyteljesítményű, környezetbarát N modellt is.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei