A Hyundai elektromos és luxusautókkal hódítaná meg újra Kínát
A Hyundai Motor az elmúlt időszakban zuhanó eladási eredményeivel talajt vesztett Kínában, ahol stratégiai modelljeivel, villanyautókkal és a Genesis luxusmárka bevezetésével próbálja menteni helyzetét.
Kínában az újautó-eladások 2017 óta csökkennek, miközben a nagy autók és a luxusautók iránti kereslet folyamatosan növekszik. A Hyundai Motor eközben a koreai rakétatelepítések árnyékában fokozatosan talajt vesztett a világ legnagyobb piacán, ahol idén július és szeptember között 32 százalékkal, 300 ezer darabra csökkent a márka értékesítési eredménye. Ehhez az is hozzájárult, hogy a koronavírus-járvány kitörése miatt új Elantra és Sonata modelljeik bevezetését az első félévről a második félévre halasztották.
A Hyundai Motor most nagy reményeket fűz stratégiai terveihez, amelynek keretében új modellek, köztük több villanyautó, valamint a Genesis luxusmárka bevezetésével igyekeznek újra meghódítani a kínai autópiacot. A Genesis márka a Kínai Nemzetközi Import Expón kerül kiállításra, mielőtt a márka jövőre hivatalosan is megjelenne az országban.
A Hyundai olyan stratégiailag fontos helyi modelleket, mint az új Mistra és az új Tucson fog a jövő év első felében bevezetni, míg a „KU” kódjelű egyterű, illetve az elektromos IONIQ márka első modelljeként az IONIQ 5 a jövő év második felében érkezhet Kínába. „Az új Elantra és a továbbfejlesztett ix35 szintén azokban a szegmensekben kerülnek bevezetésre, ahol a kínai márkákkal fognak versenyezni” – mondta Kyung-tae Lee, a Hyundai Motor kínai részlegének alelnök-ügyvezetője.
Hosszabb távon a Hyundai még több Kínára szabott elektromos, elsősorban középkategóriás és hobbiterepjáró modellt kíván bevezetni az IONIQ márkanév alatt. Emellett a vállalat célja, hogy a nyereségesség fokozása érdekében átalakítja kínai márkakereskedői hálózatát is. A jelenlegi közel 700 tagból álló hálózat minőségi szintjét elsősorban szakmai fejlesztésekkel igyekeznek fejleszteni, miközben az árak ésszerű szinten tartása mellett a készletezés terheit a minimálisra kívánják csökkenteni.
Forrás: pulsenews.co.kr