Megmutatták a Hyundai új villanyautó-platformját
Ugyan hivatalosan még nem mutatkozott be, a Hyundai ulsani autógyárába látogató Moon köztársasági elnök részvételével megrendezett „Jövőautó stratégiai megbeszélésen” a csoport új E-GMP platformját is kiállították.
A Hyundai Motor Group október 21-én az autóóriás ulsani autógyártó komplexumában tervezte hivatalosan bemutatni vadonatúj, kifejezetten a csoport jövőbeli villanyautóinak számára kialakított E-GMP platformot, amire egy online bemutató keretei között a világ érdeklődő autós médiáját meghívták (köztük a Dönci Hyundai Blogját is). Ezt az eseményt azonban egy nappal a premier előtt váratlanul lemondták és bizonytalan időre elhalasztották.
A koreai köztársasági elnök, Jae-in Moon október végii látogatásához kapcsolódóan részt vett a Hyundai csoport szervezésében megtartott „Jövőautó stratégiai megbeszélésen” is, ahol több látványos tanulmányautó és mobilitási megoldás mellett a vadonatúj moduláris villanyautó-padlólemez, az E-GMP platform is kiállításra került.
Amióta a vállalat tíz évvel ezelőtt belekezdett az elektromos járművek üzletágába, az E-GMP a Hyundai Motor Group első olyan padlólemeze, amelyet kifejezetten a villanyautók igényei alapján terveztek és fejlesztettek ki. A Hyundai és a Kia eddig ugyanis alapvetően a belsőégésű motoros járművek számára kidolgozott platformra építette eddigi sorozatgyártású villanyautóit, ám az új felépítés az elektromos járművek teljesítményének kihasználását és tömeggyártásának optimális megvalósítását teszi lehetővé.
A Hyundai csoport teljesen független fejlesztése a gördeszka módszerre épül. Ezen módszer legelőnyösebb tulajdonsága, hogy a jármű karosszériája tetszőlegesen nyújtható, így az autó mérete változatosan növelhető. Emiatt az is lehetségessé válik, hogy ugyanarra a platformra a kisautóktól a nagy hobbiterepjárókig különböző méretű és kategóriájú autók épüljenek.
Ezen túlmenően a belsőégésű motoros járművek számára kialakított padlólemezektől eltérően az E-GMP gördeszka-platform további előnye, hogy teljesen sík, így az elektromos járművek alkatrészei, pl. az akkucsomag és a villanymotor invertere egy modulba integrálható. Különösen a villanyautókban a legtöbb helyet elfoglaló, legsúlyosabb alkatrésze, az akkumulátor a jármű karosszériája alá kerülhet, így a súlyelosztás révén a villanyautók vezetési teljesítménye tovább javítható.Az E-GMP padlóvázra épülő villanyautók ülései előrébb és hátrébb is elhelyezhető, miközben nagy kapacitású akkumulátorok és akár több villanymotor is elhelyezhető bennük, amivel olyan belső és külső környezetet tudnak teremteni, amelyek teljesen eltérnek a jelenleg szokványos térkoncepciótól. A jövő évben bemutatkozó új IONIQ 5 villanyautó esetében az autóban akár egy 72 kWh kapacitású akkucsomag is elfér és miközben 4 635 mm hosszúságával, 1 890 mm szélességével közelebb áll a Santa Fe terepjáróhoz, belső térkínálata a Hyundai legnagyobb Palisade terepjárójához mérhető.
„Az új E-GMP új értékeket hoz a kialakítás, a teljesítmény és a csúcstechnológia minden területén” – mondta Won-hee Lee, a Hyundai Motor elnöke a prezentáción. „2021-ben a Kia, a Genesis és az IONIQ első modelljét is beleértve összesen négy vadonatúj elektromos modell érkezik, így ez lesz az első olyan év, amikor a villanyautók terén vezető szerepünket megmutathatjuk.”
Forrás:thekoreancarblog.com