Paddon megépítette a Hyundai Kona Electric raliváltozatát

A Hyundai Motorsport egykori pilótája, Hayden Paddon az autógyártó új-zélandi képviselete segítségével bemutatta a teljesen átépített Kona Electric raliváltozatát, amelyet a versenyző karrierje egyik legnagyobb teljesítményének nevezett.  

Ugyan nem ez az első tisztán elektromos raliautó, ám a Hyundai Kona Electric raliváltozata az első olyan elektromos versenyautó, amely képes akár egy egész raliversenyt végigküzdeni anélkül, hogy tölteni kelljen. A Paddon Rallysport Group (PRG), a Stohl Advanced Research & Development és a Canterbury egyetem által közösen megépített Kona Electric raliautó eredetileg áprilisban készült volna el, ám a koronavírus ezt a tervet is keresztülhúzta.  

Az új raliautó WRC stílusú aerodinamikával rendelkezik, dobozforma kerékjáratokkal és más egyéb kiegészítőkkel. Paddon szerint a most épített versenyautó erősebb, mint az 1980-as évek ikonikus B-csoportos raliautói. Noha az autó pontos teljesítményét nem hozták nyilvánosságra, a PRG elmondása szerint az autó több mint 540 lóerőt (400 kW) termel ki elektromos hajtásláncából.

A Kona versenyautó kétmotoros, hárommotoros vagy akár négymotoros beállítással is rendelkezhet, amihez kettős sebességváltó is tartozik. A Brusa vállalattól származó BLDC motorok csúcsteljesítménye egyenként közel 300 lóerő (220 kW), és akár 1 100 Nm nyomatékra is képesek. A hő kezelésére a Kona egyedi hűtőrendszerrel van felszerelve, míg az áramellátás pedig egy MoTec M1 rendszeren keresztül történik PDU interfésszel. Az eszeveszett nyomaték útra vitelében murvára 15 collos, aszfaltra pedig 18 collos Pirelli Evo Corse gumiabroncsok, valamint egy egyedi MacPherson felfüggesztési rendszer ötféleképpen állítható lengéscsillapítókkal segíti az autót. Akkumulátorai ellenére a Kona Electric súlya körülbelül 1 500 kg.

„Az autó papíron gyorsabb, mint egy benzinmotoros autó, jobb a súlyelosztása és mivel kevesebb a mozgó alkatrésze, megbízhatóbb, illetve az autó technológiai, elektronikai és formatervezési lehetőségei végtelenek" – mondta Paddon. „Ez a csomag csaknem 1 090 lóerős (800 kW) teljesítményre képes, de az autó megépítése során inkább arra összpontosítottunk, hogy hasonló teljesítményű legyen, mint egy jelenlegi benzines raliautók, és arra törekszünk, hogy az autónk 2022-től a hagyományos benzines versenyautók elől szerezzen futamgyőzelmeket. Addig még sok munkánk van hátra, de biztosak vagyunk abban, hogy a technológia hagyományos ralikörnyezetben is működni fog.”

Paddon azt is hozzátette, amikor először meghallotta az elektromos raliautó ötletét, felnevetett. De némi gondolkodás után „meglátta a lehetőséget benne”. Az egykori új-zélandi bajnok szerint most fel kell gyorsítani a sportág villamosítását. „A ralisportnak fejlődnie kell, és gyorsan, mielőtt lemaradna. És ehhez a villanyautók jelentik a megoldást ” – mondta. „Amíg sokak számára ez csak egy újabb autónak tűnhet, elmondhatom, hogy ez jóval több annál. Csapatként szeretnénk a PRG-t a világ színpadára vinni, hogy az elkövetkező 10 évben az autósport világbajnokságain versenyezhessünk. Mi csupán egy hét emberből álló kis csapat vagyunk, ami ezt a bravúrt még kiemelkedőbbé teszi."

„Ez egy nagyon büszke pillanat az új-zélandi Hyundai és főleg Hayden számára. Ezt nagyon vártuk” – mondta Andy Sinclair, az új-zélandi Hyundai képviselet vezérigazgatója. „Átéltük Hayden rally-karrierjének magas és mélypontjait. Személy szerint azt gondolom, hogy a WRC karrierje még nem ért véget, még sok más van hátra. Ez pedig az jövő egyik jele lehet.”

Sinclair hozzátette, hogy Paddon következő projektje egy hidrogénüzemű raliautó építése lesz, amelyet valószínűleg a koreai márka Nexo modelljéből alakít át. „Mi azonnal a projekt mögé álltunk. Ez tökéletesen passzol a Hyundai New Zealand jövőképéhez. Tudtuk, hogy ez egy hatalmas projekt és tudtuk, hogy Hayden valóra fogja váltani. Várakozással tekintünk az evolúció következő szakaszára, amely egy üzemanyagcellás raliautó lesz.”

Forrás: autocar.co.nz

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését