Az új Hyundai Tucson futurisztikus evolúciója

Az új Hyundai Tucson elődeinél sokkal dinamikusabbá vált a „Parametrikus Dinamika” formatervezési téma révén. Most az új Tucson külső formáiért felelős szakember mesél az autó jellegzetes részleteiről.

A Tucson, a Hyundai Motor világszerte legnagyobb példányszámban eladott járműve 2004-ben jelent meg először a piacon, ahol világszerte több mint 7 millió darabot adtak el belőle idén júniuáig. Ezért hívják a Tucsont a jellegzetes hobbiterepjárónak, amely saját jogán adja el magát globálisan. És ezért figyel a világ a negyedik generációs Tucsonra, amely hamarosan megérkezik a piacokra.

Van egy másik oka is annak, hogy az új Tucson felhívja magára a figyelmet. Ez annak a futurisztikus kialakításnak köszönhető, amely alapján az új modell koncepcióautónak tűnik. Az új Tucson emlékeztet a „Vision T” -re, a plug-in hibrid hobbiterepjáró tanulmányra, amelyet a Hyundai a 2019-es Los Anegelesi Autószalonon mutatott be. A Vision T a hetedik koncepciójármű, amely az autógyártó „Érzéki Sportosság” formatervezési filozófiáját mutatta be és amelyben bemutatta a „Parametrikus Hűtőmaszkot” és a „Rejtett Lámpát”, valamint a karosszéria oldalán található organikus kialakítást befogadó következő generációs hobbiterepjáró modellt.

Tehát hogyan jött létre egy ilyen rendhagyó kialakítás a negyedik generációs Tucsonban? Choi Chi-won, a Hyundai Eredeti Design Tervezőcsapatának kutatója tanulmányozta az új Tucson kialakítását.

Az új Tucson kialakítása nagyon hasonlít a 2019-es Los Angelesi Autószalonon bemutatott Vision T tanulmány elképzeléseihez. Mi volt az ötlet a jövőorientált formatervezés szériamodellként történő megjelenése mögött?


Valójában az új Tucson és Vision T formatervezése egyidejűleg, ugyanazon filozófia szerint történt. A Hyundai koncepciójárműve újjászületett, hogy a márka jövőjét mutassa be; ez pedig nemcsak a tervezők fantáziájának kibontakoztatására szolgált. A Vision T egy koncepcióautó, így a tervezőnek volt tere szabadon megfogalmazni ötleteit. A Tucsont a lehető legtöbb ilyen ötlettel együtt fejlesztették ki, amit egy sorozatgyártású modellnél meg lehetett tenni. Ennek eredményeként a formatervezők, a mérnökök és a projektmenedzserek aktívan együttműködhettek az új Tucson jövőorientált kialakításának létrejöttében.

A Tucson a Hyundai legkeresettebb modellje. Kíváncsi vagyok, mire összpontosított annak érdekében, hogy elkészítse azokat a terveket, amelyek nemcsak Dél-Korea, hanem más országok különböző fogyasztóit is megnyerhetik?

A negyedik generációs Tucson kialakításán keresztül az autógyártó mindenkivel tudatni akarta, hogy ez egy progresszív, futurisztikus márka. A formatervezés célja egy rendhagyó modell létrehozása volt a versengő C-szegmensű hobbiterepjáró-piacon, amelyet „véres csatatérnek” tartanak az autógyártók szerte a világon. Egy különleges hűtőmaszkon és lámpán keresztül intenzív első benyomást hoztunk létre, amely úgy néz ki, mint egy ékszer és megerősítettük ezt a rejtett lámpa technológiával. Ahelyett, hogy követte volna a trendet, az autógyártó egyedi identitását igyekezett megragadni.

Az új Tucson az autógyártó formatervezési arculatát, az „Érzéki Sportosságot” hordozza, amely egyre nagyobb figyelmet kap. De miért hívják „Teljes formatervezésnek”?

A Tucson arcának egyedülálló vonásai vannak, a hűtőrács és a fényszóró közötti láthatatlan átmenettel. A Tucson hűtőrácsa egy „Parametrikus Ékszermintázatú Hűtőrács”, amely kikapcsolt motor mellett csillogó fekete ékszernek tűnik. Amikor a motor beindítására a „rejtett lámpák” – a nappali menetfények hatására – kigyulladnak, a LED lámpák erős jelenlétet sugározva jelennek meg. Úgy tűnhet, mintha a Sonata és a Grandeur „rejtett világító lámpái” – lágy, ködös lámpák lennének. Az új Tucson fényszórói azonban aktívabb megjelenésűek és kiváló minőségűek. E tekintetben az új Tucson egy olyan modell, amely teljes egészében kiteljesíti az „Érzéki Sportosságot”.


A Tucson kialakítása geometriai vonalakból és letisztult formákból áll. Kíváncsi vagyok, hogy a hobbiterepjáró miért ilyen erős és dinamikus kialakítású? És mi a különbség az Elantra és Tucson modellek esetében alkalmazott formatervezési témák között?

Sokat gondolkodtunk a formatervezés közben azon, hogy ügyfeleink különlegesnek érezzék autójukat. Mindenekelőtt egy olyan autót szerettünk volna tervezni, amely egészen más, mint a többi hobbiterepjáró. Célul tűztük ki, hogy nemcsak egy hagyományos masszív megjelenésű hobbiterepjárót tervezünk, hanem egy stílusos és dinamikus karakterű fiatalos hobbiterepjárót készítünk, amely trendet teremthet. És egy ilyen emocionális tervezés teljességéhez használtuk a „Parametrikus Dinamika” elnevezésű formatervezési kifejezést, amely az ékszerekre emlékeztető geometriai szépséget hangsúlyozza. Az Elantra és a Tucson ugyanazt a formatervezési kifejezést hordozza. Az Elantra limuzinként azonban karcsúbb, a Tucson SUV robusztusabb és izmosabb.

A hűtőrács és az első/hátsó lámpák, amelyek csillogó ékszerekkel vannak körülvéve, olyan elemek, amelyek Tucson új megjelenését jelképezik. Hogyan működtek együtt a formatervezők és mérnökök ennek kialakításában?

A fényszórók tervezésénél egyaránt figyelembe kellett vennünk a biztonságot, a láthatóságot és a hasznosságot, ezért számos korlátozást mérlegelnünk kellett. További konzultációra volt szükség az illetékes tervezési osztályokkal az új szerkezetű hűtőrácsok és lámpák sorozatgyártásához, amelyek elbűvölő atmoszférát teremtenek. Miután a tervező az első koncepciót és a teljes formát a 3D modellező eszköz használatával elkészítette, a mérnöki részlegek áttekintették a láthatóságot és a biztonságot, majd bemutattak egy formatervet tervet a modell tényleges megvalósítására. A mérnöki részlegek által elküldött vélemények alapján újra és újra megismételtük a folyamatot, hogy a forma tökéletes legyen, és végül olyan megállapodást találtunk, amely minden kritériumnak eleget tud tenni, és ezzel a világon elsőként tudtuk ezt tömegesen előállítani. 

Az új Tucson nagyobb, mint elődei, de valahogy mégis karcsúbbnak tűnik. Mitől néz ki így Tucson?

A 85 mm-rel hosszabb tengelytáv és a 15 mm-rel rövidebb első túlnyúlások (a lökhárító végétől a kerék közepéig terjedő távolság) együttesen arányosan letisztultabb megjelenést eredményeznek. Szerintem a leghatékonyabb a C-oszlop króm eleme. A krómnak köszönhetően, amely egy karcsú kupéhoz hasonlóan hátrafelé ível, a Tucson dinamikusabbnak és karcsúbbnak tűnik. A karosszéria különböző oldalainak különböző kinézetű felületei szintén olyan tényezők, amelyek élénk atmoszférát teremtenek.

Ezenkívül a karcsú oldalfal, a tömegközéppontot vizuálisan csökkentő hűtőrács, a hátsó részt takaró lámpák, és az övvonal, amely úgy néz ki, mintha az autó előre dőlne, kiegészítik Tucson karcsú légkörét. A gondosan elrendezett elemeknek köszönhetően az új Tucson dizájnja dinamikusan finomítható volt.

Számos olyan dolog van, amely eddig nem volt látható a Hyundai többi hobbiterepjáróján, többek között a szögletes kerékív, a tető mentén futó króm díszítés és a Hyundai logó a hátsó ablakban. Meséljen az újonnan alkalmazott elemek történetéről és jellemzőiről.

Mindenekelőtt azt gondolom, hogy a legfontosabb a tervezőközpont belső környezete, amely tiszteletben tartja és elősegíti az új ötleteket. Sok más részleg aktív együttműködésének köszönhetően az újonnan alkalmazott elemeket tömegesen tudják legyártani. A hátsó ablakban található Hyundai logó ott van, ahol régen az ablaktörlők voltak, míg az ablaktörlők most rejtve vannak. Ezenkívül a logó méretét a teljes arány figyelembevételével úgy módosították, hogy ne zavarja a hátranézet nyitottságát. A hátsó lámpák háromdimenziós szerkezettel is rendelkeznek, ami nem túl szokványos, viszont kiemelik a jármű gyönyörű megjelenését.

A Tucson első és hátsó sárvédője, valamint a köztük lévő éles vonalak kombinációja annyira szokatlan, hogy egy divatos tanulmányautóhoz állnak közel. Úgy gondolom, hogy nemcsak a formatervezési folyamatban, hanem a tömeggyártásban is rengeteg technikai nehézség merült fel. Hogyan oldották meg ezeket a problémákat?

A tervezési folyamat kezdetén számos kísérlet történt a képrajzolás helyett háromdimenziós vonalak és arcok létrehozására, amelyek képzeletbeli pontokkal kezdődnek. Ennek elvégzésére mind agyag, mind 3D modelleket használtunk. Ezen folyamatokon keresztül szorosan együttműködtünk a mérnöki részlegekkel a tervezés és a gyártás technológiájában, minden 0,1 mm-es változásra gondoltunk, így a tervezést ezekkel a finom vonalakkal tudtuk teljesíteni.

A Tucson a legkelendőbb, világszerte több mint 7 millió darabot adtak már el belőle. A korábbi modellek azonban még mindig futnak. Melyek azok az elemek az új Tucson modellen, amelyek örökölték elődei vonalait?

Korábban a Tucson dinamikus tervezési identitással rendelkezett. Az irányított kerékív és a karosszéria, amely akkor is előre dől, ha az autó még mozdulatlan, a Tucson dinamikus karakterének jellegzetes vonása. Ezeket az elemeket az új Tucson is örökölte, de finomítva és tovább hangsúlyozva él tovább.

Az új Tucson külsejét elkészítő tervezőként mi az Ön számára a legvonzóbb dizájnelem?

A legvonzóbb formatervezési elemek a „Parametrikus Ékszermintás Hűtőrács” és a „Rejtett Lámpa” lennének. Ezek a nappali menetfények a Hyundai egyedülálló identitását képviselik, amire eddig nem volt példa. Véleményem szerint pedig ez az, ami arra ösztönzi ügyfeleinket, hogy egyedi, különleges hobbiterepjárót válasszanak.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését