Az új Hyundai Tucson belső kialakításának titkai

A negyedik generációs Hyundai Tucson tele van progresszív technológiával és a digitális érzékiséget serkentő elemekkel. Most a belső formavilágért felelős tervező beszél a negyedik generációs Tucson változásairól.

A belső, külső, színek és anyagok mind-mind olyan tényezők, amelyek meghatározzák a felhasználói elégedettséget. Az utastér légköre és egysége ugyanis jelentős hatással van az érzelmi minőségre. A közelmúltban az autók tervezői egyre inkább figyelnek ezekre a tulajdonságokra és vadonatúj dizájnnal, egyedi anyagokkal szereznek örömöt az utasoknak. A negyedik generációs Tucson a digitális generációnak szóló különféle megközelítéseivel ezt az érzelmi minőséget is megerősítette. A teljes belső tér az organikus design elemek révén maximalizálja a kifinomult stílust és kényelmet, miközben a színeket és anyagokat ötvözve hangsúlyozza az autó dinamikus jellegét. Erről Choi Won-Seok kutató és Yoon Da-Hye belsőépítész és színtervező beszél, akik a negyedik generációs Tucson tervezési folyamatáról mesélnek. 

A negyedik generációs Tucson teljes belső tere azt a benyomást kelti, hogy szervesen kapcsolódnak egymáshoz. Honnan merítette ihletét?

A kompakt szabadidő-autók piacán, ahol a Tucson versenyez, világszerte nagy a kereslet és szoros a verseny. A Tucson versenyképességének megerősítése érdekében a vállalat úgy döntött, hogy jobb lenne vezető és egyedi arculatot létrehozni, nem pedig követni a trendet, ezért olyan belső teret céloztunk meg, amellyel sokan tudnak azonosulni. A középkonzol 10,25 collos LCD-képernyőjével jövőorientált felhasználói környezetet, a kellő tengelytáv miatt fokozott helykihasználást készítettünk.

A negyedik generációs Tucson belsőépítészetet az ihlette, amikor a tervező meglátogatta az amerikai Niagara-vízesést. A vízesés tetejét nézve, ahol a víz kezd esni, majd a vízesés alját, amely fogadja a vízsugarat, az egész elmosódik és egy új tér keletkezik. Milyen érdekes lenne egy olyan formaterv, ahol két különböző elem látszólag találkozik, és ezzel együtt egy új teret alkotnak. A Tucson negyedik generációs belsőépítészeti témája tehát az „Interspace”, ami ezt a történetet meséli el. Ez a „Metszéspont” (Intersection) és a „Tér” összetett szó, amely együttesen a technológiát és a teret is jelképezi.

Mi különbözteti meg a negyedik generációs Tucsont elődjétől?

A hagyományos hobbitereójárók belső kialakítása a keménység és a tágas tér hangsúlyozására összpontosított. Másfelől az új Tucson viszont a funkcionalitás és a kifinomultság harmóniájára összpontosít. Ergonomikus kialakítását is megtestesíti, amelyben még kényelmesebb tartózkodni. A negyedik generációs Tucson belső terében a legfontosabb változás a középső elem, amely információs és szórakoztató rendszereket és a légkondicionáló egységeit, valamint a középkonzol tárolóelemét foglalja magában. Ez a kettő a legfontosabb az „Interspace”formatervezési témában, mert két szomszédos elem szervesen kapcsolódik egymáshoz.

Úgy gondolom, hogy a középső elem és a középkonzol az a rész, amely a beállításaival kölcsönhatásba lép a felhasználóval. Ezzel együtt a tervezés nemcsak esztétikai szempontból készült, hanem különféle más szempontok szerint is, mint például a hasznosság, a felület és a kényelem. A Shift By Wire (SBW) alkalmazásával a középkonzolt is olyan optimális szögben és magassággal tervezhettük meg, amelyet a vezető kényelmesnek érez, amikor karját ráhelyezi.

Úgy tűnik, hogy nagy változás van az autók belső kialakításában. Hogyan reagáltak erre a tendenciára?

Az autók dizájnja az idő múlásával folyamatosan változik. Az utóbbi időben az autók olyanok lettek, mint az okostelefonok és a táblagépek. A napról napra fejlődő informatikai technológiákat ugyanis az autókban is alkalmazzák. Ennek apropóján az utastér legnagyobb változása a középső burkolat, ahol különféle vezérlők találhatók, mint például légkondicionáló, audio és a monitor. A negyedik generációs Tucson középső része több funkciót támogat, mint korábban, de stílusa egyszerűbb és könnyebben használható. Fekete fényes felülettel és 10,25 collos LCD-kijelzővel rendelkezik, amely egyszerű megjelenést ad, akárcsak egy táblagép. A 10,25 collos nyitott LCD műszeregység, amelynek nincs fedője, szintén olyan eredmény, amely a legújabb, megváltozott tervezési trendeket tükrözi. A fényvisszaverődést megakadályozó speciális filmmel bevont műszeregység növeli a koncentrációt vezetés közben, miközben nyitottságot és jövőorientált felhasználói élményt nyújt.

A háromdimenziós műszerfal merészen néz ki. Hogyan fejlesztették a formát? 

A belsőépítészet szempontjából a hobbiterepjárók és a limuzinok közötti határok fokozatosan eltűnnek. A jelenlegi, korábban keménységével kérkedő SUV kialakítás csak néhány modellre vonatkozik, beleértve az off-road terepjárókat is. A negyedik generációs Tucson is megpróbált elszakadni a hagyományos SUV stílustól. Az időtlen dizájn megvalósításával azt szerettük volna elérni, hogy mind a vezetők, mind az utasok felfigyeljenek a trendi modellekre. Ennek érdekében a műszerfalat, a középső burkolatot és az ajtókárpitot is a tisztább összkép létrehozása céljából állították össze. Ezenkívül az ajtókárpittól induló ezüst díszek a szellőzőnyíláson keresztül természetesen kapcsolódik a középső részhez, míg a műszerfal tetején egy ívvel óvatosan körbefut az utas körül is. Szívélyes fogadtatást szerettem volna átadni, mintha egy barát fogadná a barátnőjét.

A szellőzőnyílások a műszerfal szerves részévé váltak. Nem hiszem, hogy ennek tervezési munkája könnyű lett volna.

A negyedik generációs Tucson szellőzőnyílását úgy alakítottuk ki, mintha az a műszerfal díszítő eleme volna, ami nagyszerű egységérzetet és kiváló szellőzési teljesítményt nyújt egyszerre. Nagyon nehéz teljesíteni a stílus és a funkció elvárásait. Ez azért van, mert a légáram nemcsak hangosabb, de a pára is lecsapódik, ha a szellőzőnyílást vékonyra formázzuk. Ezenkívül figyelembe kell venni a szellőzőnyílások kialakításánál azt is, hogy nehogy más berendezésekkel zavart okozzanak, ideértve pl. az utasok légzsákjait is. A Tucson szellőzőnyílását számtalanszor újraformáltuk azért, hogy maximalizáljuk működését, miközben gyönyörű formáját is megtartjuk.

A negyedik generációs Tucson jelentősen növelte belső terét. Milyen jellemzői vannak a második üléssornak és a csomagtérnek?

A közelmúltban nőtt a kempingező vásárlók száma, ők pedig a nagyobb járműveket részesítik előnyben. Emiatt a negyedik generációs Tucsonból egy alapmodellt és egy hosszú tengelytávú modellt is kifejlesztettünk, amelyek közül a hosszú tengelytávú modellt Koreában mutattuk be. Másrészt sok vízszintes formai elemet használtunk, amivel az utasok szimpatizálni tudnak a nagy térben. A hátsó ajtó belső felületén rögzített ezüst betétek tökéletes példák erre. A dekoratív anyagok hosszú, vékony formái kiemelik a hátsó ülés maximális szintjét. A csomagtér tágas, 1 095 literes raktérrel rendelkezik. Ugyanakkor különféle olyan kényelmi funkciókat is beépítettünk, amelyek javítják a be- és kirakodást. A második sor háttámláit úgy terveztük, hogy egy karral könnyen lehajtható legyen. A második sor üléstámlái az alváshoz is hasznos lehet, mivel a padlót sík felületűvé teszi.

Melyik színárnyalat emeli ki leginkább a negyedik generációs Tucson dinamikáját?

A negyedik generációs Tucson merész dizájnrészletekkel rendelkezik, amelyek a korábbi modellekben nem voltak láthatók. Ezért úgy gondoltam, hogy a Tucson dinamikus megjelenését hangsúlyozó színek megfelelőbbek lennének, mint a hagyományos magas fényűek. A negyedik generációs Tucsont leginkább az „Amazon Gray” színárnyalat testesíti meg. A zöld az autóiparban még mindig kevésbé elfogadott, de más termékek esetén, pl. a belsőépítészetben, vagy a divatban széles körben alkalmazzák. Az Amazon Gray alumíniumrészecskéken alapuló kék és arany gyöngyökkel rendelkezik, ami lehetővé tette számunkra, hogy drámai módon kifejezzük a közvetlenül visszaverődő fény mennyiségét és azt a területet, ahol a lemezek ívei találhatók. Az Amazon Gray, amely a külső formatervezés vonzerejét maximalizálja, egy olyan autó termékjellemzőit is magán viseli, amely megvásárlása után viszonylag sokáig használatban marad. Nemcsak azok a vásárlók közeledhetnek felé, akik gondosan átgondolják színválasztásukat, de az a varázsa is megvan, hogy az idő múlásával is friss érzést kölcsönöz az autónak. 

Miért Amazon Gray lett a neve? 

A színárnyalat nagyon fontos szempont, amelyet a tervezés során figyelembe kell venni az autó vásárlásához. Ezért a színek nevének kiválasztásához kifinomultabb megközelítésre volt szükség. Ahelyett, hogy közvetlenül a színekről beszélnének, úgy ítéltük meg, hogy egy adott képet varázsoló szavak jobban ösztönzik az ügyfeleket. Az Amazonas medence a világ legnagyobb esőerdője. A „zöld” szó nélkül is egy mélykék esőerdőre emlékeztet bennünket. Az ügyfelek vonzó megközelítésével közvetett módon a természet végtelen tisztaságát és a kalandra készségét közvetítheti. Más szavakkal, a színek nevei mindenképpen közvetítőként működnek az emocionális érzékek átvitelére. 

Hogyan különbözik az a szín, amelyre összpontosít, az értékesítési piactól függően?

A negyedik generációs Tucsonnak az Amazon Gray lett a globális színárnyalata. Ugyanakkor további egyedi színek bevezetését is tervezzük, figyelembe véve a különböző régiók vásárlóinak jellemzőit. Az észak-amerikai piac például hagyományosan a kéket és a pirosat részesíti előnyben. Ezen ügyfelek ízlésének és igényeinek kielégítése érdekében a vállalat kifejlesztette az Intense Blue színt, amely nagy figyelmet vonz azáltal, hogy a magas színhez gyöngyöket használ. Figyelembe véve, hogy az európai piacok a viszonylag nyugodt, kellemes színeket kedvelik, alacsony fényű kék alapon nyugvó gyöngyökkel új színt fejlesztettünk ki. A piaci jellemzőknek megfelelő aktív színfejlesztést végzünk különféle modellek, így a negyedik generációs Tucson számára is.

A hűtőrács és a nappali menetfények bizonyos értelemben kifejezőek. A tervezés bizonyára nagyon nehéz feladat volt.

Korábban előfordult már, hogy sötét krómot vittünk fel a hűtőrácsra, de ez az első alkalom, hogy nappali menetfényeken próbáljuk ki. A nappali menetfény olyan, mint a hűtőrács, általában sötét króm színben. A motor beindításakor azonban fényként működik, és teljesen más képet ad. A menetfényekben és a hűtőrácsban, amelyet a Hyundai Motor formatervezésének vezérszavával, a „paraméteres ékszermintával” jelölnek, számtalan csillogó kristály keresztmetszeti képeként látható. Egy bizonyos ponton azonban a rejtett fény bekapcsol, feltárva erős jelenlétet. Azt hiszem, ez az a pillanat, amikor a technológia drámai hatásait az érzelmekkel együtt megtapasztalhatják. Különösen nehéz volt megvalósítani a nappali menetfények funkcióját, amelyek a fényt a sötét krómon keresztül továbbítják.

A színek és az anyagok kiválasztásakor mely területre fektette a legnagyobb erőfeszítést? 

A negyedik generációs Tucson belseje különféle csúcstechnikai kényelmi eszközökkel van felszerelve, ami nemcsak egyszerű képet, hanem kényelmes légkört is nyújt. Ennek oka a melange szövetek alkalmazása, amelyek melegséget közvetítenek az ajtóktól a műszerfalig vezető belső terek anyagáig. Az utasokat körülvevő ezüstbetétek révén a térérzetet is hangsúlyozza. Az ezüst díszítőelemet olyan vastagságúra terveztük, amely az egyszerűség mellett a luxust is maximalizálja, és kiváló minőségű fémfestésével kifinomult érzetet ad, ha ránéznek vagy megérintik. A belső szín egy olyan színkompozíció, amely megragadhatja a karakterüket kifejező felhasználók szívét.

Van olyan szín vagy anyag, amiben a Tucson különbözik globális versenytársaitól? 

A negyedik generációs Tucson erőssége, hogy van egy olyan szín, amely aktívan tükrözi a globális vásárlók életmódját és a fényűzőbb anyagokat. A tervezés kezdeti szakaszától kezdve a vállalat külföldi tervezőstúdiókkal, például az Egyesült Államokban és Európában vizsgálta meg a trendeket, és olyan új külső és belső színeket fejlesztett ki, amelyek minden országra jellemzőek, megfelelően tükrözve azt a színekben és az anyagok kialakításában. Ezenkívül a puha tapintású belső anyagokat műszerfalakon és ajtókárpitokon alkalmazzuk, amelyek a belsőépítészet lényegét hangsúlyozva emelik a fényűző hangulatot. Küllemét tekintve a sötét króm anyagokat merészen használó első kialakítás különbözik a versenytárs modellektől.

Mely színek és anyagok maximalizálják a negyedik generációs Tucson érzelmi minőségét?

A beltéri minőséggel kapcsolatos felhasználói elégedettség további javítása érdekében a műszerfalban és az ajtókárpitokban „Pad print” technikákat és textilanyagokat használtunk. A Pad printing eljárás egy olyan módszer, amellyel meghatározott színek és minták nyomtathatók a belső felületekre, ami fényesebbé teszi a műanyag belső anyagot. Emellett a lágy és meleg érzelmek maximalizálása érdekében szövetbeágyazó anyagokat alkalmaztak az emberi kéz vagy test által közvetlenül érintett területeken. 

Az autóülés az a rész, amely közvetlenül érintkezik az utasok testével. Nehéz volt a megfelelő mintákat és textúrákat kiválasztani?

Amikor először vettem egy autót, a műszerfalra és a középkonzolra néztem. De miután már megszoktam, amikor beszállok az autóba, már az ülésemre is figyelek. Ezért ennek megtervezése nagyon fontos, mivel egyszerre frissességet és kényelmet kell nyújtanunk. A negyedik generációs Tucson stílusos, finom és eredeti ülőlap-kialakítással rendelkezik. A tervezési minta perforációját a természetes bőr specifikációjához, a „dombornyomott mintát” a műbőr specifikációjához használtuk fel, míg az ülőlap felületén kereszteződő vonalak a karosszérián futó karaktervonalakhoz hasonlóan lettek kialakítva. Ezenkívül puha, mégis tartós bőrt használtunk, hogy kellemes érzetet nyújtson, amikor a test hozzáér.

A tervezésben történt részvétele során mi a kedvenc része? 

Én személy szerint szeretem a Hyundai Motor sötét króm H logóját.  Nem volt könnyű döntés az embléma sötét krómra cserélése, sokan aggódtak, mivel ez a márkát szimbolizálja. A sötét króm emblémát azonban kiegészítették olyan részletekkel, amelyek a negyedik generációs Tucsont a hűtőrács és a nappali menetjelző lámpák egységének maximalizálásával még jobban kiemelték.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését