Az új Hyundai Kona legfontosabb újításai

Három évvel bemutatása után megújult a Hyundai Motor kompakt Kona crossovere, amely futurisztikus kialakítással és a szegmens leginkább versenyképes felszereléseivel rendelkezik.

A Kona, a Hyundai Motor legfontosabb kompakt crossover modellje kívül-belül új megjelenést kapott. A kisterepjáró 2017-es bemutatkozása óta jellemző dinamikus stílusának és kiemelkedő praktikusságának megőrzése mellett az új Kona futurisztikus kialakításán túl a szegmensben rendkívül versenyképes biztonsági és kényelmi funkciók kerültek beépítésre. Az új Kona változatos hajtásláncaival – 1.6 literes turbós benzinmotor, hibrid, elektromos és N Line – a vásárlók sokféle ízlését ki tudják elégíteni. 


Merész, progresszív dizájnjával és kalandra csábító személyiségével az új Kona elegáns, kifinomult külsőt kapott, miközben megtartotta jellegzetesen robusztus stílusát. A frontrészen a kompozit fényszórók, a motorháztetõ és a lökhárító jelentik a legfontosabb változásokat. A kompozit fényszórók kifinomult, mégis élesebb megjelenést kölcsönöznek a karosszériának. A feszes motorháztető a hűtőrács felett széles, jellegzetes formájával ér véget, amely erőteljes megjelenést kölcsönöz. Ezt a hatást a széles, vékony LED nappali menetfények még tovább erősítik. Az alsó lökhárítón a robusztus betét látszólag körülöleli az alsó légbeömlőket, miközben vizuálisan kiegészíti a hűtőrács alakját. A lökhárító sarkaiba függőlegesen kialakított aerodinamikai beömlők vannak, amelyek a légáramlást javítják.

Az oldalrész megtartotta a korábbi Kona izmos és megformált alakját, de a sportos ék alakú sziluettet tovább hangsúlyozza az övvonalak és az élesebb, tisztább, harmonikusabb frontrész közötti vizuális kapcsolat. A karosszéria színére fényezett burkolatok a dedikált könnyűfém keréktárcsákkal egészülnek ki. Az új Kona 40 mm-rel hosszabb, mint az előző modell, karcsúbb és dinamikusabb megjelenéssel, amely a széles, erős vizuális kiállását erősíti tovább. Ezenkívül a hátsó lökhárító nagy, vízszintes és stabil kiállást biztosít.

A kizárólag az új Kona N Line részére készült külső elemek a jármű dinamikus hatását erősítik meg. A Kona N Line a motorsport ihlette első és hátsó kialakítással, karosszéria burkolatokkal, gyémántmintás felni kialakításával, valamint dupla kipufogócsővel rendelkezik.

A új Kona belső kialakítása a legújabb trendekhez igazított high-tech érzékiséget és a vizuálisan tágasabb megjelenést ötvözi. A legnagyobb változások közé tartozik egy 10,25 collos érintőképernyő és egy digitális műszeregység beépítése. A nagyobb érintőképernyő nemcsak a láthatóságot növeli, hanem a gombok alulra helyezésével javítja annak funkcionalitását is. A hagyományos analóg egységet felváltó digitális műszeregység szintén egy teljes képernyős LCD-ből áll, amely vezetés közben tisztább információt nyújt.

A vízszintes struktúra kihangsúlyozására a középkonzol kialakítását is átalakították, amely a vezető számára lehetővé teszi, hogy élvezhesse a szélesebb műszerfalat. Ezeken túlmenően a kifinomult részletek közé tartozik a burkolatokhoz és a pohártartókhoz használt krómszerű anyag, ami a luxus érzetét kelti, míg a középkonzol pohártartóiba és az első ülések lábterébe hangulatfényt építettek az érzelmi kötődés fokozása érdekében.

A új Kona N Line sportos hangulata az utastérben is megjelenik. Az N Line ugyanis olyan váltógombbal és fémpedálokkal van felszerelve, amelyeket kizárólag az N Line változathoz terveztek, az egész utastérben elhelyezett vörös színek pedig a nagy teljesítményre utalnak. Ezenkívül az N logó a kormánykeréken és a váltógombon is megjelenik, hogy az N márka egyedülálló hangulatát érzékeltesse.

Az új Konát számos biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel szerelték fel, amelyek egyre fontosabbá válnak egy autó kiválasztásakor. Az új Kona a Hyundai korszerű, fejlett vezetéstámogató rendszerét, a Hyundai SmartSense Aktív Biztonsági Rendszert is kínálja. Ennek egyik funkciója a Frontális Ütközéselkerülő rendszer (FCA) gyalogos és új, opcionális kerékpáros érzékelővel. Az opcionális FCA a kamera mellett egy szenzort is használ az esetleges ütközések hatékonyabb észleléséhez. Ha a rendszer potenciális ütközést érzékel és a vezető nem tud időben reagálni, az FCA automatikusan fékez. További fejlesztésként az FCA mostantól alapfelszereltségnek számít, beleértve a biztonságos kiszállás figyelmeztetését, amely figyelmeztetést ad, ha hátulról egy másik jármű közeledik.

Az első és hátsó kamerákat is továbbfejlesztették , amelyek a sávkövető asszisztenst (LFA), az ütközés elkerülésének elősegítését (FCA), a hátsó keresztirányú ütközéselkerülési rendszert (RCCA) és egyéb fejlett biztonsági funkciókat támogatnak. A továbbfejlesztett Autópálya Vezetéstámogató rendszer (HDA) a legnagyobb segítség a vezetés során. A funkciónak köszönhetően a vezetés egyáltalán nem jelent megterhelést. Az új Kona N Line önállóan a beállított sebességgel halad, illetve az előre beállított távolságot tartja az előtte lévő autótól, valamint a navigáció és a közlekedési információk alapján a sáv közepén tartja a kormányt.

A vezetési teljesítmény alapját jelentő motorok és sebességváltók szintén jelentős változásokon mentek keresztül. Az új Kona vezetési teljesítményével arra koncentrál, hogy a crossover „mozgékony és hetyke” legyen. Az új hajtáslánc kategóriájában a legjobb hatékonyságot kínálja, aminek köszönhetően a Kona olyan kompakt kisterepjáróként született újjá, amely agilis, ugyanakkor sportos vezethetősége alapján a vezetők számára izgalmas élményt nyújt.

Az új Kona 1.6-os benzines turbómotorja 198 lóerős teljesítményével kiváló vezethetőséget nyújt, miközben üzemanyag-fogyasztása átlagosan 7,2 liter/100 km, amihez egy újonnan kifejlesztett, 7 fokozatú DCT sebességváltót is párosítottak, amely nagy átviteli hatékonyságot és gyorsulásérzetet biztosít. Az új Kona Hybrid a legújabb hibrid hajtáslánccal van ellátva, amelyet egy nagy hatékonyságú rendszer egészít ki, 5,2 liter/100 km-es fogyasztással és 141 lóerős rendszerteljesítménnyel. Ezzel optimális teljesítményt nyújt, ugyanakkor csak a hibridekre jellemző csendes és kényelmes vezetési kényelmet kínál.

Az Új Kona N Line robusztus teljesítményével sportos és izgalmas vezetési élményt kínál. A felfüggesztés, a kormányzás és a fékhangolás fokozott teljesítményt garantál, tökéletesítve a különleges vezetési élményt. Ezenkívül, a hajtáslánctól függetlenül az új Kona alapfelszereltségként biztosítja a terepmódfunkciót. A terepmód-választó összesen három üzemmódot kínál: hó, homok és sár, amely a menetstabilitás javítása érdekében optimalizált hajtásvezérlést kínál bármilyen útburkolaton.

Az új Kona számos különféle információs és szórakoztató funkcióval és kényelmi felszereléssel bővült, amely olyan felhasználói élményt nyújt, amelyet az emberek különböző generációit is kielégíthetik. Mindenekelőtt személyre szabott profilokat hozhatunk létre azért, hogy a Kona emlékezzen az egyes vezetők beállításaira. Ezenkívül a Kona biztonságosabb és kényelmesebb családi autóvá fejlődött a Hyundai Digitális Kulcs alkalmazásával, amely intelligens kulcs nélkül, mindössze egy okostelefon segítségével képes kinyitni vagy bezárni az ajtókat. A jármű beépített fedélzeti kamerával is rendelkezik, amely a teljes út során rögzíti az eseményeket. Az utasok biztonsága érdekében csúcstechnológiás specifikációkkal egészült ki. A Hátsó Ülésriasztás (RSA) a mobiljára küldött popup üzeneteivel figyelmezteti a vezetőt, ha valaki vagy valami a hátsó ülésen marad.

Az Érzéki Sportosság, a Hyundai Motor formatervezési identitása alapján az új Kona tervezői a teljesség igénye érdekében gondosan finomítottak mindent a letisztultabb formatervektől a csúcstechnológiás beltartalomig. Az új Kona az új hajtáslánc varázsával, robusztus vezetési teljesítményével és fokozott üzemanyag-fogyasztásával sok vásárlót hódíthat magához.

Forrás: .hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését