Saját használtautó-kereskedést nyitna a Hyundai
A Hyundai Motor jelenleg fontolóra veszi, hogy a minőség fejlesztése és a másodlagos autópiac transzparenciájának biztosítása érdekében saját használtautó-kereskedést nyisson.
Dél-korea legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor jelenleg annak lehetőségét tanulmányozza, hogy saját használtautó-kereskedést indítson hazájában. Ezzel növelni kívánja szolgáltatási területét, miközben egyben a minőséget és a másodlagos piac átláthatóságát is biztosítani kívánja. Ezzel együtt viszont veszélyeztetné a kisebb, független használtautó-kereskedések életképességét is.
Dong-uk Kim, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke nemrég egy parlamenti meghallgatáson érvelt az autógyártó használtautó-piaci jelenlétének szükségességéről. A vezető tisztségviselő egy közelmúltban elvégzett felmérésre hivatkozott, amely szerint a dél-koreai használatautó-vásárlók 70-80 százaléka elégedetlen a minőséggel és az árazással.
Egy 2013-as rendelkezés szerint a használtautó-piacon nagyvállalatok nem vehetnek részt, miközben a másodlagos autópiacon évente 3,71 millió darab jármű cserél gazdát és ezzel együtt a vásárlói panaszok is élesen emelkedni látszanak. A Koreai Gazdasági Kutatóintézet (KERI) tavaly novemberi felmérése szerint a válaszadók 76,4 százaléka volt elégedetlen a használtautó-piaccal.
A Hyundai Motor lépése várhatóan hatalmas ellenállásba fog ütközni az iparágban, amely több mint 50 ezer embert foglalkoztat Koreában. „A használtautó-piac liberalizációja segíthet az üzleti gyakorlatok fejlesztésében, ami a vásárlók javára válik” – mondta Hang-gu Lee, a Koreai Ipari, Gazdasági és Kereskedelmi Intézet vezető elemzője.
Forrás: pulsenews.co.kr