Autonóm üzemanyagcellás Hyundait tesztelnek Amerikában


A Hyundai Motor megkezdhette teljesen automatikusan működő üzemanyagcellás járművének tesztelését Amerika nyilvános országútjain, miután Nevada állam kiadta az autó rendszámát. 

A Hyundai Motor tervei szerint részben, vagy teljes egészében autonóm technológiáit értékelik Nevadában, amelynek során figyelemmel kísérik a jármű valós környezetben nyújtott teljesítményét, amely az autonóm járműtechnológia egyik legfontosabb területe.

„Nagyon sok kutatómunka és szigorú terméktesztelés szükséges ahhoz, hogy a valóságban is működjön az önvezető autó” – mondta Tae-won Lim, a Hyundai Motor Group Központi kutatási és Műszaki Intézetének vezetője. „Az engedélyeknek köszönhetően képesek vagyunk felgyorsítani legújabb autonóm technológiáink tesztelését. Biztosak vagyunk benne, hogy legújabb részben vagy egészében autonóm technológiai innovációink végeredményeként a vezetés még biztonságosabbá válhat.”  


A Nevada államban most megszerzett két rendszámmal két Tucson Fuel Cell modell részletes tesztprogramot végezhet el az állam országútjain. A most elvégzendő kísérletekben négy különböző technológiát tesztelnek majd: Szakaszos autonóm vezetés, ahol az autó teljesen önműködően közlekedik egy ellenőrzött, kijelölt útvonalon; Dugóasszisztens, amelynek keretében zsúfolt, lassan haladó autósorban a jármű követi az előtte haladót; Vészfékrendszer, amelynek keretében nemcsak önműködően megáll az autó, de önállóan lehúzódik az út szélére; valamint a Szűk Átjáró Asszisztens rendszer, amely szűk utcákon automatikusan vezeti át az autót.

Ezen modern technológiák egy sor fejlett kamerát, radart és érzékelőt használnak fel, amelyek között a GPS, a körkörös kamerarendszer, a holttérfigyelő rendszer, a távolságtartó sebességszabályzó radar, az ultraszónikus érzékelők, illetve a fényérzékelő és –értékelő rendszer is megtalálható.,  

A Hyundai Motor már 2014 novembere óta több mint 16 ezer kilométernyi tesztutat járt be két üzemanyagcellás Tucson modelljével Dél-Koreában, ahol városban, autópályán és tesztpályákon is próbára tették az autók technikáját. Az eddig elvégzett tesztprogram keretében értékelték az autó reagálását a közlekedési táblákra és jelzésekre, gyalogosokra, utcai tárgyakra és veszélyhelyzetekre. Ezek mellett különféle időjárási körülmények között is letesztelték az autókat azért, hogy azok minden körülmények között biztonságosak legyenek a közutakon is.

Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei