Fotók és adatok a Hyundai Ioniqról
Miközben a Hyundai újabb hivatalos rajzokat tett közzé
vadonatúj kompakt hibridjéről, Dél-Koreában kiszivárgott a modell néhány fotója és technikai
adattáblájának egy része.
A Hyundai január közepén tervezi bemutatni első globális
hibrid modelljét, a Toyota Prius ellen a kompakt kategóriában induló Ioniq
modellt. A teljesen új padlólemezre épülő típust már a tervezés kezdeti
szakaszától úgy fejlesztették, hogy háromféle hajtáslánc fogadására is képes
legyen.
A Hyundai Ioniq lesz az első olyan autó a világon, amely
hibridként, konnektorról tölthető, azaz plug-in hibridként és tisztán
elektromos hajtáslánccal is kapható lesz, ami hatalmas előnyt jelent az
elektromos trendnek továbbra is ellenálló Toyotával szemben. A dél-koreai újságíróknak a Hyundai Namyang fejlesztőközpontjában már bemutatták az új modellt, így ennek köszönhetően nyilvánosságra került az Ioniq néhány fontosabb
adata, köztük a legfontosabb: a fogyasztás.
A Hyundai Motor már tavaly nyilvánosságra hozta, hogy a
hibrid változatok belsőégésű motorja egy 1,6 literes, közvetlen
befecskendezéses (GDI) négyhengeres egység lesz. A kiszivárgott információk
szerint a 105 lóerős motor pontosan 1 580 köbcentiméteres lökettérfogatú, maximális nyomatéka eléri a 147 Nm-t. A motorhoz a Hyundai saját fejlesztésű, hibridek számára kialakított hatfokozatú DCT automata váltója kapcsolódik. A hátsó ülések alatt elhelyezett lítium-polimer akkumulátor egy 47 lóerős elektromotorral segíti a hibrid rendszert, amelynek nyomatéka 170 Nm. Az Ioniq teljes rendszerteljesítményét így 152 lóerőre adta meg a gyártó.
A hagyományos hibrid hajtáslánccal felszerelt Ioniq kétféle, csak enyhén eltérő kivitelben kerül forgalomba. A különbség a kerekek méretében van, amelyek a kezelhetőség,
futáskomfort mellett befolyásolják az Ioniq fogyasztási értékeit. Az autó
alapfelszereltségű változatát 15 colos, 195/65 méretű felnikkel szerelik,
amelyekkel az Ioniq hibrid 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren. A legjobban
felszerelt modellhez viszont két mérettel nagyobb, 225/45 méretű, 17 colos
kerekeket adnak, amivel az Ioniq 4,95 litert fogyaszt 100-on.
A Hyundai már megkezdte az előrendelések fogadását az új
modellre, amelyet január 14-én lepleznek le Dél-Koreában.
Forrás: globalpr.hyundai.com, hyundai-blog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!