Fotók és adatok a Hyundai Ioniqról


Miközben a Hyundai újabb hivatalos rajzokat tett közzé vadonatúj kompakt hibridjéről, Dél-Koreában kiszivárgott a modell néhány fotója és technikai adattáblájának egy része.

A Hyundai január közepén tervezi bemutatni első globális hibrid modelljét, a Toyota Prius ellen a kompakt kategóriában induló Ioniq modellt. A teljesen új padlólemezre épülő típust már a tervezés kezdeti szakaszától úgy fejlesztették, hogy háromféle hajtáslánc fogadására is képes legyen.


A Hyundai Ioniq lesz az első olyan autó a világon, amely hibridként, konnektorról tölthető, azaz plug-in hibridként és tisztán elektromos hajtáslánccal is kapható lesz, ami hatalmas előnyt jelent az elektromos trendnek továbbra is ellenálló Toyotával szemben. A dél-koreai újságíróknak a Hyundai Namyang fejlesztőközpontjában már bemutatták az új modellt, így ennek köszönhetően nyilvánosságra került az Ioniq néhány fontosabb adata, köztük a legfontosabb: a fogyasztás.  


A Hyundai Motor már tavaly nyilvánosságra hozta, hogy a hibrid változatok belsőégésű motorja egy 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) négyhengeres egység lesz. A kiszivárgott információk szerint a  105 lóerős motor pontosan 1 580 köbcentiméteres lökettérfogatú, maximális nyomatéka eléri a 147 Nm-t. A motorhoz a Hyundai saját fejlesztésű, hibridek számára kialakított hatfokozatú DCT automata váltója kapcsolódik. A hátsó ülések alatt elhelyezett lítium-polimer akkumulátor egy 47 lóerős elektromotorral segíti a hibrid rendszert, amelynek nyomatéka 170 Nm. Az Ioniq teljes rendszerteljesítményét így 152 lóerőre adta meg a gyártó.


A hagyományos hibrid hajtáslánccal felszerelt Ioniq kétféle, csak enyhén eltérő kivitelben kerül forgalomba. A különbség a kerekek méretében van, amelyek a kezelhetőség, futáskomfort mellett befolyásolják az Ioniq fogyasztási értékeit. Az autó alapfelszereltségű változatát 15 colos, 195/65 méretű felnikkel szerelik, amelyekkel az Ioniq hibrid 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren. A legjobban felszerelt modellhez viszont két mérettel nagyobb, 225/45 méretű, 17 colos kerekeket adnak, amivel az Ioniq 4,95 litert fogyaszt 100-on.  


A Hyundai már megkezdte az előrendelések fogadását az új modellre, amelyet január 14-én lepleznek le Dél-Koreában.

Forrás: globalpr.hyundai.comhyundai-blog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését