Téli teszten bizonyít az új Hyundai i30
A Hyundai a messzi északon teszteli az új i30 hidegtűrő
képességeit, amelyről még idén leránthatják a leplet.
A Hyundai nagyjából egy éve mutatta be a jelenlegi, második
generációs i30-as modellfrissített változatát, most viszont úgy tűnik, a
vállalat mérnökei elkészültek a harmadik generációs modellel is, amelynek végső
teszteléseit végzik. A végleges karosszériát viselő i30 erősen álcázott prototípusát az Északi sarkkör
közelében látták legutóbb, ahol több más prototípussal együtt mínusz 30 fok
közeli körülmények között vizsgálták azokat.
Az új i30 egy konvojban haladt az azonos szegmensbe sorolt
Ford Focusszal és a Volkswagen Golffal. Ezeket nyilván összehasonlító mérceként
használják a koreai konstruktőrök, akik ezek szerint a kategória két legjobb
típusának szintjét vették alapul a fejlesztések során.
A fotókon látható prototípusok erős álcázása továbbra sem
árul el ugyan sokat a készülő autó formavilágáról és azt sem láthatjuk, hogy az
érkező i30-as elődjénél nagyobb-e vagy sem. Ami azonban bizonyos, hogy az új
modell az eddigiektől eltérő első kialakítást kap majd, amelyen belül szélesebb
első hűtőmaszk és vékonyabb lámpatestek kapnak helyet, miközben a hátsó
lámpatestek kevesebb ívekből, inkább több élből tevődnek össze.
A motorválasztékban minden bizonnyal helyet kapnak a kisebb,
feltöltött egységek is. a legkisebb ilyen motor az i20-ban megjelent és a Kia
cee’d-ben is elérhető 1,0 literes lehet, amely két, 100 és 120 lóerős
teljesítményszintjével akár a korábbi 1,4 és 1,6-os szívóbenzineseket is
nyugdíjazhatja. Ezek mellett megjelenhet az Elantra amerikai kiviteléből
átemelt 1,4-es T-GDI egység is 128 lóerővel, amely mellett maradnak az 1,4-es
és 1,6-os dízelmotorok.
A legnagyobb durranás, hogy az i30 harmadik generációjából
készül majd az első N sportmodell, amely az i30 Turbo modellnél is sokkal
erősebb és látványosabb lesz. a pletykák szerint ez az autó megkapja az RM15 tanulmány
2,0 literes turbós benzinmotorját, amelyhez összkerékhajtási rendszert is
fejlesztenek a Hyundainál. Az RM15 ezzel a motorral 300 lóerős teljesítményre
és 383 Nm maximális forgatónyomatékra is képes, ami persze nem jelenti azt,
hogy az i30 N szériaváltozata is ennyire erős lesz majd.
A Hyundai i30 harmadik generációja várhatóan idén
októberben, a Párizsi Autószalonon mutatkozhat be a nagyközönségnek, az autó
gyártása pedig a jövő év elején indulhat meg a csehországi Nosovicében.
Forrás: worldcarfans.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!