Küzdelmes évre számít a Hyundai idén
A Hyundai csoport az iparági előrejelzések alapján idén 1,5 százalékos értékesítési növekedésre számít, miután a 2008-as globális válság óta először nem sikerült teljesíteniük 2015-ös terveiket.
A dél-koreai autógyártó régebben folyamatosan
túlteljesítette az iparág átlagát, az utóbbi években azonban sokat vesztett
növekedési lendületéből, mivel az Egyesült Államokban a japán és amerikai
riválisok újra megerősödtek, miközben Kínában és más fejlődő piacokon is visszaesett
a kereslet növekedési üteme.
Az autógyártó arra számít, hogy Kínában a kisautókra
kivetett adók csökkentésének hatására is növekedni fog a kereslet, de
Oroszországban, Brazíliában és más fontos piacokon továbbra is alacsony marad a kereslet. A világ ötödik
legnagyobb autógyártója emellett gyenge keresletre számít saját piacán,
Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is.
„Az üzleti bizonytalanságok nőttek.” – mondta Mong-koo
Chung, a Hyundai Motor Group elnöke évindító beszédében. „A világgazdaság a
kínai lassulás következtében továbbra is lassú üzemben növekszik, az alacsony
olajárak és félelmek megfékezik az amerikai kamatlábakat” – mondta.
„Az autóipar strukturális változás előtt áll a meglévő
autómárkák és fokozatosan előretörő elektromos márkák közötti versenynek
köszönhetően” – tette hozzá Chung, hangsúlyozva ezzel a versenyképesség
fokozását ezen a területen is.
A dél-koreai autóóriás 2015-ben 8,01 millió új autót
értékesített, amely nagyjából ugyanannyi, mint amennyit egy évvel korábban,
2014-ben termeltek, de kicsivel kevesebb az eredetileg tervezett 8,02 millió
darabnál. Az autógyártó idén 1,5 százalékkal több, 8,13 millió új autót kíván
értékesíteni a világpiacon, ellentétben az elemzők által a teljes autópiacra
vetített 2,9 százalékos előrejelzéssel.
A Hyundai csoport két autómárkájának megoszlásában a Hyundai
5,01, míg a Kia 3,12 millió autó eladását tervezi, arról azonban egyelőre nincs
adat, hogy 2015-ben mennyi új autót adott el külön-külön a két vállalat.
Az elnök szerint ebben a nehéz piaci helyzetben a csoportnak
jobban kell összpontosítania kutatás-fejlesztési tevékenységeire, vezető helyre
kell törekedni a technológiai innovációk területén és a kiváló minőségre és
termékek versenyképességekre alapozva fokozni a márka képét.
A Hyundai csoport reményei szerint az idén üzembe álló új mexikói
és kínai gyárak hatására növekszik a termelési kapacitás és a vállalat
megszilárdíthatja helyzetét a főbb globális piacokon.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!