Küzdelmes évre számít a Hyundai idén


A Hyundai csoport az iparági előrejelzések alapján idén 1,5 százalékos értékesítési növekedésre számít, miután a 2008-as globális válság óta először nem sikerült teljesíteniük 2015-ös terveiket.

A dél-koreai autógyártó régebben folyamatosan túlteljesítette az iparág átlagát, az utóbbi években azonban sokat vesztett növekedési lendületéből, mivel az Egyesült Államokban a japán és amerikai riválisok újra megerősödtek, miközben Kínában és más fejlődő piacokon is visszaesett a kereslet növekedési üteme.   

Az autógyártó arra számít, hogy Kínában a kisautókra kivetett adók csökkentésének hatására is növekedni fog a kereslet, de Oroszországban, Brazíliában és más fontos piacokon továbbra is  alacsony marad a kereslet. A világ ötödik legnagyobb autógyártója emellett gyenge keresletre számít saját piacán, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is.

„Az üzleti bizonytalanságok nőttek.” – mondta Mong-koo Chung, a Hyundai Motor Group elnöke évindító beszédében. „A világgazdaság a kínai lassulás következtében továbbra is lassú üzemben növekszik, az alacsony olajárak és félelmek megfékezik az amerikai kamatlábakat” – mondta.  


„Az autóipar strukturális változás előtt áll a meglévő autómárkák és fokozatosan előretörő elektromos márkák közötti versenynek köszönhetően” – tette hozzá Chung, hangsúlyozva ezzel a versenyképesség fokozását ezen a területen is.

A dél-koreai autóóriás 2015-ben 8,01 millió új autót értékesített, amely nagyjából ugyanannyi, mint amennyit egy évvel korábban, 2014-ben termeltek, de kicsivel kevesebb az eredetileg tervezett 8,02 millió darabnál. Az autógyártó idén 1,5 százalékkal több, 8,13 millió új autót kíván értékesíteni a világpiacon, ellentétben az elemzők által a teljes autópiacra vetített 2,9 százalékos előrejelzéssel.   

A Hyundai csoport két autómárkájának megoszlásában a Hyundai 5,01, míg a Kia 3,12 millió autó eladását tervezi, arról azonban egyelőre nincs adat, hogy 2015-ben mennyi új autót adott el külön-külön a két vállalat.


Az elnök szerint ebben a nehéz piaci helyzetben a csoportnak jobban kell összpontosítania kutatás-fejlesztési tevékenységeire, vezető helyre kell törekedni a technológiai innovációk területén és a kiváló minőségre és termékek versenyképességekre alapozva fokozni a márka képét.

A Hyundai csoport reményei szerint az idén üzembe álló új mexikói és kínai gyárak hatására növekszik a termelési kapacitás és a vállalat megszilárdíthatja helyzetét a főbb globális piacokon.   

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését