Egymillió Hyundai kisautó Európában


A Hyundai Motor több mint egymillió B kategóriás kisautót adott el Európában, amely siker mindenekelőtt az új generációs i20 népszerűségének köszönhető.

A Hyundai Motor jelentős mérföldkőhöz érkezett Európában: több mint egymillió gépkocsit adott el a B-szegmensben (városi kisautók), Európa legkeresettebb méretosztályában. Az értékesítési siker mindenekelőtt az új generációs i20 népszerűségének köszönhető: a modell iránt tavalyi bevezetése óta töretlenül magas az érdeklődés. Az egymilliós álomhatár átlépése egybeesett az új i20 Active (az i20 család harmadik tagja), valamint az új 1,0 literes T-GDI benzinmotor bevezetésével. Mindkét újdonság még vonzóbbá teszi a típust a B-szegmens vásárlói körében.


A Hyundai Getz 2002-es színre lépése óta a Hyundai márka megfizethető, jó minőségű, gazdagon felszerelt kisautókkal bizonyította, hogy fontos szereplője az európai B-szegmensnek. Az Atosnál nagyobb, tágasabb kisautó bevezetése után hamar a márka legkeresettebb típusává vált: 2004-ben és 2005-ben éves szinten több mint 100 000 példányban talált gazdára. 


A Getz modellt 2008-ban váltotta az i20, amely új irányt jelölt ki a gyár számára, mint Európában, kifejezetten európai vevők számára tervezett, fejlesztett és gyártott gépkocsi. Az első generációs i20 kifinomultabb formatervvel és meggyőzőbb minőséggel lépett színre, mint a Hyundai első olyan városi kisautója, amelyet már Európában, európai vásárlóknak terveztek, fejlesztettek és gyártottak. A modell jelentőségét jól jellemezte, hogy teljes élettartama során évről évre a Hyundai legnépszerűbb három típusa között szerepelt Európában. 


Az i20 két generációja eddig több mint 500 ezer példányban talált gazdára Európában, és ezzel a Hyundai márka összesített eladásai a B-szegmensben meghaladták az egymillió darabot. A jelenlegi modell, amely ötajtós, Coupé és Active crossover kivitelben választható, 12 százalékos növekedést hozott a tavalyi évben, amikor 92 300 darab gépkocsi talált gazdára Európában.


Az új generációs i20 család minden tagját a vállalat németországi K+F központjában tervezték és fejlesztették, mindhárom modellvariáns a Hyundai törökországi gyárában készül. Az új i20 megjelenésével generációugrást hajtott végre a modellcsalád: kifinomult formaterve, kiváló minőségű belső kialakítása és tágas helykínálata, valamint kényelmi és praktikus szolgáltatásai a B-szegmensben korábban ismeretlen színvonalat képviselnek. A modell számtalan elismerésben részesült: többek között elnyerte az Auto Bild nagy presztízsű Arany Kormánykerék díját, míg formaterve a mértékadó Red Dot és iF formatervezési díjakban részesült. 


Az új generációs i20 háromféle változatban kapható, így az európai vásárlók minden eddiginél szélesebb kínálatból válogathatnak. A tágas, kifinomult ötajtós i20 modellnek harmonikus párja a dinamikus formavilágú, ezért elsősorban fiatalabb, lifestyle indíttatású vevőkör számára vonzó i20 Coupe verzió. Az új i20 Active robusztus formatervvel és crossover stíluselemekkel szólítja meg az aktív életet élő, fiatal, városi ügyfeleket. 


2016-tól a Hyundai i20 modellcsalád motorkínálata a két teljesítményszinten kínált, új fejlesztésű, háromhengeres 1.0 T-GDI benzines turbómotorral bővül. A 100 lóerős változatot kiemelkedő üzemanyag-takarékosságra hangoltuk, míg a 120 lóerős variáns sportosabb vezetési élményt kínál, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett.


Az európai B-szegmensben évente több mint 2,7 millió autó talál gazdára, ezzel a teljes európai újautó-eladások 22 százalékát teszi ki. Változatlanul a városi kisautók kategóriája a legnagyobb szegmens az óvilágban, egyben a Hyundai európai sikereinek meghatározó oszlopa. 

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei