Koreában bemutatkozott a Hyundai Ioniq
A Hyundai Motor lerántotta a leplet régen várt új hibrid modelljéről amelyet a Toyota Prius legnagyobb riválisának szánnak.
Dél-Koreában végre bemutatták a Hyundai Motor első,
kifejezetten hibridnek tervezett kompakt modelljét, amellyel a vállalat a
Toyota Prius egyeduralmát kívánja megtörni. "Az Ioniq a világ leginkább
környezetbarát autója,amellyel kezdetét veszi a Hyundai Motor modellkínálatának
változása" - mondta a Hyundai egyik képviselője.
Az új modell az első olyan Hyundai, amelyet kimondottan
elektromos autónak terveztek, eddig ugyanis a koreai márka csak meglévő
modellek, így pl. a Sonata, illetve a Grandeur hibridváltozatait készítette el.
A sajtóanyag szerint az Ioniq formatervét egy gyilkos bálna
inspirálta, amelynek révén „egyedi aerodinamikus karosszéria jött létre. A fekete
keretbe öltöztetett hűtőmaszk, valamint a fényszórók éles kontrasztot hoznak létre
környezetükkel, míg a C alakú LED nappali menetfények a légterelőkkel együtt
tovább hangsúlyozzák az autó dinamikus megjelenését.
Belül a nyújtott, elvékonyított műszerfal nagyobb térérzetet
biztosít az utasok számára. Amíg a levágott aljú bőrkormány a sportosságot,
addig a krómbetétes váltógomb, pedálok és a beltér finom részletei a
luxusérzetet hangsúlyozzák.
Az Ioniq hibridet egy 1,6 literes közvetlen
befecskendezéses, 105 lóerős, 147 Nm maximális nyomatékkal rendelkező
benzinmotor és egy 47 lóerős, 170 Nm-es nyomatékú elektromotor közösen 152
lóerős rendszerteljesítménnyel mozgatja. A hajtáslánchoz egy kifejezetten a
hibrid modellekhez kifejlesztett hatfokozatú duplakuplungos automataváltót
illesztettek.
A fokozott biztonság és gazdaságosság érdekében a Hyundai
Motor fejlesztői az autó szerkezetének 53 százalékában nagyszilárdságú acélt is
felhasználtak. Ennek is köszönhetően az Ioniq átlagfogyasztása akár a 4,4
litert is elérheti 100 kilométeren. Az autó felszereltsége megfelel a modern
elvárásoknak, így a műszerfal teljesen digitális, van sávtartó asszisztens,
távolságtartó tempomat, de akár vezeték nélküli mobiltöltőt is kérhet az Ioniq
leendő vásárlója
Az egyelőre még csak hazai piacán, Dél-Koreában kapható
Ioniq hibrid vételára felszereltségtől függően 22,9 és 27,8 millió won (kb. 5,5 és 6,7 mFt) lesz,
amiben már benne van a koreai kormányzat hibridekre kínált adótámogatása is.
A most bemutatott hibrid után az év közepén érkezik a
konnektorról is tölthető változat, az év végén pedig egy teljesen elektromos
változattal is bővül az Ioniq kínálata. Az új modell a Hyundai tervei szerint októbertől
lesz kapható az Egyesült Államokban, míg Kínában elsősorban a konnektorról tölthető
hibridváltozatot kívánják elsősorban értékesíteni.
Forrás: yonhapnews.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!