Felére csökkentek a Hyundai eladásai Kínában


Jelentősen visszaestek a koreai Hyundai csoport értékesítési eredményei Kínában, ahol a hazai vetélytársakkal folytatott éles verseny mellett a vásárlók Korea-ellenes hangulata is veszélyezteti az autógyártó tevékenységét.  

A Hyundai és a Kia márkákat tömörítő Hyundai csoport összesített értékesítési eredményei a tavalyi szint 52 százalékára zuhantak idén márciusban, amely nemcsak az autógyártó, de annak beszállítói hálózatának jövedelmezőségét is jelentősen befolyásolja a világ legnagyobb autópiacán, ahol a csoport 2016-ban éves termelésének negyedét tudta értékesíteni. 

A dolog előzménye, hogy a dél-koreai kormányzat engedélyt adott az Egyesült Államoknak, hogy az ország fővárosa,  Szöul mellett THAAD típusú rakétavédelmi rendszert telepítsen. Ugyan ez a rendszer elsősorban az észak-koreai fenyegetés elleni védelemre szolgál, az azzal jó viszonyt ápoló Kínának egyáltalán nem tetszenek ezek az előkészületek.  Miközben ez elsősorban diplomáciai probléma, a koreai autógyártók már eleve nehéz versenyhelyzetbe kerültek Kínában, ahol  a világpiaci trendeknek megfelelően a limuzinok helyett inkább a hobbiterepjárók kerülnek előtérbe. 


A kereslet csökkenésére a Hyundai csoport márkái helyi üzemeik termelésének csökkentésével igyekeznek válaszolni. A Kiánál két gyárban rövidített műszakokat vezettek be, míg a Hyundai március közepétől három gyárában is törölte a második műszakot, míg legújabb, Hebei tartományban fekvő gyáregységében március 24 és április 4 között egy hetes kényszerpihenőt rendelt el.  A csoport által kiadott sajtóközlemény szerint a vállalatok „kínai üzemeinek termelését a piaci környezettel párhuzamosan állítják be”, ám ennek részleteit nem taglalták. 

Myung-hoon Lee, a HMC Investment & Securities elemzője szerint „nagyon ritka, drasztikus lépés” a dél-koreai  autógyártótól, hogy kettő helyett egyetlen műszakban működik, amellyel a napi termelés mennyisége is több mint felével csökken. Azt is hozzátette, a Korea-ellenes hangulat javulása rövidtávon biztosan nem várható, ahogyan évekbe telt, mire 2012. után a Japánnal szembeni területi viták miatt helyreállt a viszony. „De nem hiszem, hogy ezek a problémák sokáig elhúzódnának, mivel azok sokkal töbet árthatnak a kínai beszállítóknak és munkásoknak is.” 


A Hyundai Motor eladásai 44 százalékot estek, míg a kínai kereskedőkkel vitában álló Kia eredményei 68 százalékot zuhantak márciusban. A visszaesés annak ellenére történt, hogy új modelleket vezettek piacra, a Hyundai pedig új gyárat nyitott 2016-ban, a termelés visszafogása legfeljebb a magas készletérték csökkentésére szolgálhat.  

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei