A Hyundai még magasabbra teszi a lécet új üzemanyagcellás autójával


A világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás autóját előállító Hyundai Motor jövőre tervezi bemutatni új generációs modelljét, amely minden eddiginél nagyobb hatótávjával a Toyota és Honda hasonló autóinak méltó ellenfele lesz.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója új üzemanyagcellás autót és üzemanyagcellás autóbuszt mutat be jövőre, a 2018-as téli olimpia idején, amelyet a koreai Pyeongchang városában rendeznek meg. A március legvégén megrendezett Szöuli Autószalonon a vállalat saját hazájában is bemutatta új hidrogénes modelljének tanulmányát, amelyről a Hyundai azt állítja, legalább 800 kilométert képes megtenni két feltöltés között. 

Habár a Hyundai kezdetben egyetlenként kezdte meg üzemanyagcellás modelljének kereskedelmi forgalmazását, a hiányos töltőállomás-infrastruktúra és a modell magas ára miatt egyre fokozódó verseny alakult ki a koreai cég és a japán Toyota Motor között. „Technológiai terén mi akarjuk vezetni a változásokat” – mondta Sae-hoon Kim, a Hyundai üzemanyagcellás fejlesztéséért felelős szakember a vállalat Mabuk fejlesztőközpontjában. „Az ipari szerkezetátalakulás és az új technológiák megjelenése új lehetőségeket jelent számunkra.”


A Hyundai tavaly mindössze 242 darab ix35 Fuel Cell modellt értékesítet, míg a Toyota 2 050 Mirait adott el, amelyek közül 1 100 Japánban állt forgalomba. Dél-Koreában csupán tíz kutatási célból létrehozott hidrogéntöltő állomás működik, de ezek egyike sem forgalmazza az üzemanyagot, míg Japánban jelenleg 79 helyen lehet hidrogént tölteni és idén januárban további 12 töltőállomást terveztek üzembe helyezni. A szigetországban 2020-ig 160, 2025-re 320 tagú hidrogénkút-hálózat jöhet létre. 

Kim szerint a Hyundainál elsősorban az üzemanyagcellás hajtáslánc méretének csökkentésén dolgoznak, amelyet a belsőégésű motorokéval azonos szintre kívánnak zsugorítani azért, hogy így különböző modellekhez is alkalmassá tegyék és ezzel együtt csökkentsék költségeiket.


A Hyundai üzemanyagcellás törekvéseinek támogatására a koreai kormányzat tavaly augusztusban egy kormányzati és ipari csoportosulást hozott létre, amelynek célja, hogy Korea útjain 10 ezer, míg exportra további 14 ezer üzemanyagcellás autót juttassanak, a töltőállomások számát pedig 2020-ig 100 darabra emeljék. Ezen felül idén februárban egy bizottság is létrejött, amely minden olyan részletes tervet támogat, amely az üzemanyagcellás modellek elfogadtatását előrelendíti. 

Globális fronton a Hyundai Toyotával és a Shell vállalatokkal közösen egy olyan konzorcium része, amely az elkövetkező öt év során összesen 10 milliárd eurót kíván befektetni a hidrogénnel összefüggésben lévő termékekbe. Ám az üzemanyagcellás technológia komoly ellenállásba ütközhet az Egyesült Államokban, ahol a nemrég kinevezet elnök, Donald Trumpaz autógyártók lobbijának hatására felülvizsgálja az összes eddig meghozott környezetvédelmi intézkedést.


„Egyetlen kormányzati intézkedés még nem befolyásolja az ipari technológiát” – mondja Kim Trump belsőégésű motorok szabályozásának könnyítésére utalva. „Ez rövid távon kedvező lehet a beszállítóknak, de a környezetbarát társadalom globális előretörése megállíthatatlan trend.” 

A Hyundai csoport összesen 28 környezetbarát modellt tervez piacra dobni 2020-ig, köztük lesz egy Kia üzemanyagcellás modell és még a Genesisből is érkezik egy elektromos változat. A vállalat legnagyobb piacának tekinthető Kínában 2020-ra összesen kilenc elektromos modellt terveznek gyártani, amellyel az elektromos autók helyi piacának 10 százalékát szeretnék megszerezni.


Az autógyártó „különböző tényezők” és piaci versenyképesség figyelembevételével kínai akkumulátorgyártó vállalatokkal törekszik együttműködésre. A vállalat emiatt a Sonata konnektoros hibrid változatának értékesítését jövőre halasztotta. „Amitől a legjobban tartunk, az most Kína. A vezetés erőteljes és agresszív” – ismeri el Kim, de azt is hozzátette, üdvözli Kína azon lépéseit, amelyekkel bővíteni készül az üzemanyagcellás piacot. „Ha Kína erősebben kiáll az üzemanyagcellás autókért, az üzemanyagcellás autópiac gyorsabban fejlődhet.” 

Forrás: bloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei