Indiában bemutatták a Hyundai Xcent frissített változatát


A Hyundai Xcent modellfrissített változata ugyan a korábban már bemutatott Grand i10 modellre épül, megjelenését azonban jóval radikálisabban módosították azért, hogy ezzel még több ügyfelet szerezzen magának Indiában.

A Hyundai Motor India Limited vállalat bemutatta a Grand i10 modellre épülő legkisebb limuzinja, az Xcent ráncfelvarrott változatát. Az új, 2017-es Xcent jóval nagyobb mértékben eltér a 2014-ben az öreg Accent helyére érkező kifutó modelltől, mint amennyit az alapjául szolgáló Grand i10 változott a modellápolás során. Ennek oka elsősorban az volt, hogy az eredeti Xcent ugyan népszerű volt a vásárlók körében, Indiában 162 ezer darab kelt el belőle, az újabb konkurensek nemcsak felszereltségben, de megjelenésben is komolyabbnak tűntek, mint a Hyundai minije.  


A megújult Xcent frontrészének megjelenése szinte teljes egészében átalakult és a koreai márka nagyobb limuzinjaihoz igazodott. Az átalakítás során az áttervezett fényszórók fekete betétet kaptak, az első lökhárítók teljesen új rajzolatúak, amelyekben a bumeráng alakú LED nappali menetfényeket is tartalmazó ködlámpafészkek kialakítása a nagyobb Elite i20 modelléhez hasonlóvá vált. Természetesen itt is megjelent a Hyundai márkavédjegyévé vált kaszkád ívelt oldalú hatszögletű hűtőmaszkja, amely a krómozott vízszintes pálcáival elődjénél jóval komolyabb benyomást kelt.   


Az oldalnézet szinte teljesen változatlan maradt, mindössze az új rajzolatú könnyűfém felnik érdemelnek említést. A hátsó kialakítás azonban az elsőhöz hasonlóan radikálisan átalakult és a Cretához hasonlító széles lámpatesteivel, krómozott betéteket is tartalmazó csomagtér-fedelével és átalakított lökhárítójával szintén nagyobb autókat idéz. Az autó külsejét a korábbi pálcás helyett cápauszony kialakítású tetőantenna is feldobja. Az autó méretei a lökhárítók átalakításával sem változott, a csomagtér továbbra is 407 literes.   


Az új Xcent belső terében jóval kevesebb változás történt, mint kívül. Immár kéttónusú a műszerfal, de a legnagyobb újdonság, hogy már itt is elérhető a 7 colos érintőkijelzős multimédia rendszer, amely a magasabb felszereltségi szinteken 1 GB  belső tárhelyet is tartalmaz. Emellett elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazások is, de meg kell említeni a vezetőülés magasságállítási lehetőségét, az automata klímaberendezést, a hűthető kesztyűtartót, amelyek eddig nem voltak elérhetőek. Mostantól minden Hyundai Xcentben alapfelszereltség a két első légzsák, viszont a legolcsóbb változatokból kivették az eddig széria blokkolásgátlót.  


A motorháztető alatt az új Xcentben is megmaradt az 1,2 literes, négyhengeres benzinmotor, amely 82 lóerős teljesítménnyel és 114 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. Ehhez egy ötfokozatú manuális vagy egy négyfokozatú hagyományos automata váltómű kapcsolódhat. Újdonságként viszont itt is megjelent a Grand i10-ben debütált 1,2 literes, háromhengeres CRDi dízelmotor, amely a korábbi 1,1 literes helyére érkezett. Ez az Xcentben 74 lóerős teljesítményre képes, míg maximális nyomatéka eléri a 190 Nm-t, miközben az ötfokozatú kézi váltóval átlagfogyasztása 4 liter alatt (3,9) marad. 


„Nagyon örülünk annak, hogy végre bemutathatjuk a vadonatúj Xcent modellt az indiai és globális vásárlóink számára” – mondta Y. K. koo, a HMIL vezetője. „A gyorsan változó trendek és a növekvő vásárlói elvárások mindig is a Hyundai egyik kulcsfontosságú mozgatórugói voltak. A piaci dinamika fejlődését és a vásárlói visszhangokat figyelembe véve vásárlóink megelégedésére folyamatosan fejlesztjük termékeinket. A vadonatúj Xcent a fiatal és modern indiai család stílusos családi autóját jelképezi. A 2014-es bemutatót követően a hazai és a nemzetközi piacon értékesített több mint 250 ezer autóval biztosak vagyunk abban, hogy a vadonatúj Xcent a Hyundaira jellemző élményével új mércét állít fel kategóriájában.”   


Ezekkel a változtatásokkal a 2017-es Hyundai Xcent néhány évig biztosan frissnek és vonzónak kell lennie, hiszen májusban érkezik a nagy rivális Suzuki Maruti Swift új generációs Dzire négyajtós limuzin modellje, de a Hyundai kisautójának a Tata Tigor, a Honda Amaze, a Volkswagen Ameo és társaival is meg kell küzdenie a zsúfolt indiai kisautópiacon. 


Forrás: ndtv.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei