Az új Creta miatt csökken a Hyundai HB20 népszerűsége Brazíliában
A múlt év egyik nagy sztárjaként Brazíliában bemutatott Cretával a Hyundai másik saját modelljének állított nehézségeket, mivel kisterepes a HB20 eladásait rombolja.
A Hyundai Creta tavaly ősszel mutatkozott be a brazil autópiacon, ahol idén január óta kapható az autószalonokban. A megjelenéssel párhuzamosan azonban egy nem várt nehézséggel néznek szembe a Hyundai kereskedői, ugyanis az edigi slágertermék HB20 iránt egyértelműen megcsappant az érdeklődés, ami főként a HB20 lépcsőshátú változatának eladásain érhető tetten.
Az elmúlt év első három hónapjában a HB20S 11 217 darabos értékesítési eredményével a Chevrolet Prisma mögött a második helyen állt, míg idén ugyanezen időszakban mindössze 6188 darabot sikerült ugyanebből a típusból eladni ezzel pedig elvesztette második helyét, amelyet most a Volkswagen Voyage tölt be, harmadik pozícióját pedig a Toyota Etios és a Fiat Grand Siena is veszélyezteti.
Mindeközben az új Hyundai Creta modellből 5 313 darabot értékesítettek úgy, hogy a típust csak január közepétől lehetett kapni.Ezzel az eredménnyel az autó a Honda H-RV és a Jeep Renegade mögött máris szegmensének harmadik legkelendőbb modelljévé vált, de mivel a kelendőbb és olcsóbb 1,6-os változatot csak február vége óta gyártják, így az értékesítés üteme várhatóan tovább gyorsul majd.
Az újdonságok természetes piaci felfutása, illetve a terepjárók iránti érdeklődés növekedése mellett az is közrejátszik, hogy a HB20 idén már 5 éve van jelen a piacon, így az sem lenne elképzelhetetlen, ha a Hyundai a piaci viszonyokat elemezve fontolóra venné a lépcsőshátú modell gyártásának ideiglenes leállítását és ezzel egyidejűleg még több Creta készülhetne a vállalat brazil gyáregységében.
Forrás: br.motor1.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!