Saját platformot kapnak a Hyundai villanyautói


A koreai Hyundai Motor egyik képviselője elárulta, a vállalat most dolgozik első olyan önálló padlólemezén, amelyre kizárólag elektromos járművet építenek majd. 

A Hyundai Motor egyik képviselője a Reutersnek elárulta, hogy egy olyan padlólemez megalkotásán fáradoznak, amely kifejezetten elektromos modellekhez készül és ezzel előkészítik a vállalat növekvő jelenlétét a felfutóban lévő hosszabb hatótávval rendelkező elektromos járművek piacán. Mivel ez az új platform nem lesz kész egyhamar, Ki-sang Lee, a vállalat alelnöke szerint a Hyundai csoport hamarosan egy meglévő padlólemezre épülő elektromos kisterepjárót tervez bemutatni. 

A Hyundai és/vagy Kia kompakt crossover elektromos autójának hatótávja egyetlen feltöltéssel is több lesz 300 kilométernél és Lee szerint nemcsak ezért lesz versenyképesebb konkurenseinél. A csoport környezetbarát modellkínálatát felügyelő alelnök egy interjúban elmondta, hogy a vállalat tervei szerint az elektromos modellek a mai kb. 1 százalékkal szemben 2025-re a Hyundai termékeladásainak 10 százalékát is kitehetik.


A Hyundai Motor korábban hosszú ideig az üzemanyagcellás járműtechnológiára koncentrált, ám a Tesla és más gyártók elektromos modelljeinek előretörése nyomán kénytelen volt változtatni ezen tervein. 

Lee szerint az újonnan létrejövő elektromos járműplatform segítségével a tervezők az autó padlólemezébe építhetik az egyre nagyobb kapacitással rendelkező akkumulátorcsomagot és ezzel maximalizálhatják az autó utasterének méretét. „Az új elektromos járműplatform igen magas kezdeti beruházást igényel, ám ezt mi azért tesszük, hogy felkészüljünk a jövőre” – mondta a Szöul külső részén, Yongin városában található környezetbarát fejlesztőközpontban.


A vezető azt is elárulta, jövőre előbb a Hyundai elektromos hobbiterepjárója, majd ennek Kia testvérmodellje kerül bemutatásra, amelynek hátterében a terepjárók iránt mutatkozó erős érdeklődés húzódik meg. Megfigyelték ugyanis, hogy amíg a környezetbarát Ioniq hibrid eredményei kissé elmaradtak a tervektől, addig a Kia azonos alapokon nyugvó, kisterepjárós karosszériával rendelkező Niro modelljének eladásai a tervezettnél magasabbak lettek. A Kia Motors egyébként szintén egy üzemanyagcellás terepjáró modellen dolgozik, amelynek technológiáját a Hyundaitól veszi kölcsön.

Forrás:usnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei