Látványos kísérletben vizsgázott a Hyundai merev vázszerkezete


A Hyundai kanadai képviselete látványosan bizonyította autóinak kiváló merevségét, amikor egy nyers acélvázra összesen hét darab szériagyártású Elantrát állított fel.

A Hyundairól nem is olyan régen még azt tartották Kanadában (is), hogy legfőbb erénye az autók olcsósága. Persze ez még akkor volt, amikor megérkeztek az első Pony modellek, azóta azonban nemcsak a modellpaletta, de a technológiai színvonal sem emlékeztet már azokra az időkre. Ennek bizonyítására a Hyundai Auto Canada vállalat egy látványos, szinte már őrületbe hajló kísérletet eszelt ki, amelyben egy Elantra nyers vázszerkezetére hét darab szériagyártású és működőképes Elantrát állítottak fel.  


Ahhoz, hogy a kanadai szabályozásnak megfeleljenek, bármely forgalomba kerülő, 2 700 kilónál könnyebb autónak saját súlyának legalább háromszorosát kell elbírnia strukturális károsodás nélkül. Ez pedig azt jelenti, hogy az autók tetőtartó vázszerkezetének igen nagy nyomást kell kiállnia. A Hyundai azonban ennek több mint kétszeresét rakta az Elantra vázára, amikor videóra is vette, hogy összesen hét autót bír el a váz.


A mérnökök szerint ugyan az Elantra váza képes lenne akár kilenc autót is elbírni, ezen a ponton azonban a struktúra már deformálódni kezd, az autókból felépített "torony" pedig elmozdulhat a függőlegestől. Minden egyes Elantra nagyjából 1 550 kilogrammot nyom, ami azt jelenti, hogy a nyers vázszerkezetre összesen 10 850 kiló nehezedik!


"Már több mint egy éve 'SuperStructure' néven kommunikáljuk ügyfeleink felé ezt, így úgy éreztük, itt az ideje egy végső tesztnek alávetni a vázszerkezetet és a valóságban is bemutatni, mi rejlik a Hyundai autóinak fémlemezeiben" - mondta Lawrence Hamilton, a Hyundai Canada marketingvezetője. "Az egy dolog, hogy marketingkampányban azt mondjuk, az Elantra merev és erős szerkezettel rendelkezik, de az egy teljesen más dolog, hogy hét teljes autót rakunk az Elantra csupasz vázára azért, hogy bebizonyítsuk, tényleg merev az utaskabin."


Az autók egymásra helyezése persze sokkal bonyolultabb feladat volt, mint hogy egyszerűen egy daruval egymásra rakták volna. Az első probléma az volt, hogy egy tökéletesen sima talajt kellett keresni, amelyre építkezhetnek. A kísérlet helyszíneként végül a torontói Hearn erőművet választották, amit még 1950-ben építettek, 1987-ben azonban bezárásra került. Az erőmű betonpadlója 3,5 méter vastag,ám nem teljesen sík felületű, így a Hyundainak első körben erre saját betonfelületet kellett kialakítania, hogy azon tökéletesen álljanak az autók. A másik probléma az volt, hogy az erőmű teteje teljesen sík volt, ahová nem fért volna el teljes egészében a torony, ezért a Hyundainak azt is át kellett építenie. 


Az autók egymásra helyezése sem volt egyszerű és könnyű feladat, hiszen minden egyes autónak pontosan a megtervezett ponton kellett egymáshoz illeszkednie. A precíz illesztés autónként nagyjából 75 percet vett igénybe, vagyis a teljes torony megépítése egy teljes munkanapba telt. A torony pedig végeredményben a Hyundai Elantra páratlanul kiváló gyártási minőségének szimbóluma lett. 


Forrás: driving.ca

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei