Megbízhatósági versenyen bizonyít a Hyundai i30N
A Hyundai újra kihasználja a Nürburgringen megrendezésre
kerülő versenyt azért, hogy a versenypálya adottságait kihasználva a hamarosan
bemutatásra kerülő i30N sportmodelljét egy végső erőpróbának vesse alá.
A Hyundai Motor új sportmárkájának első nagyteljesítményű
modellje, az i30N egy szériaközeli prototípusa a idén is részt vesz a német 24
órás megbízhatósági futamán a Nürburgringen.
A májusban megrendezésre kerülő versenyen a Hyundai Motor koreai
Namyangban és az európai fejlesztőközpontjainak mérnökei az idei bemutatót
megelőzően tesztelhetik az új modell teljesítményét és finomhangolhatják annak
karakterisztikáját.
Erre felkészülésként az i30N két prototípusa már április
8-án is részt vett a német VLN bajnokság egyik futamán, ahol egy Lexus RC és
egy Audi TT RS mögött saját kategóriájában a harmadik helyen végzett. Nem kétséges, hogy ebben nagy segítségükre
volt a két autót vezető pilóta, a tapasztalt túraautó és GT versenyző Vincent
Radermecker és a Nürburgring-szakértő Stuart Leonard.
A világhírű németországi Nürburgringen megrendezésre kerülő
megbízhatósági verseny lehetőséget biztosít a Hyundai Motor mérnökei számára,
hogy valós körülmények között, intenzíven teszteljék az i30N egyik olyan
prototípusát, amely már nagyon közel áll a ténylegesen gyártásra kerülő
modellhez. Az i30N autóknak más gyártók a VLN verseny kemény követelményeinek
megfelelő erősen átalakított változataival kell felvenniük a versenyt.
„Azt szeretnénk, ha nagyteljesítményű márkánk tekintélyes
versenyhírnevet szerezne, ezért fontos, hogy minimális módosításokkal álljunk
rajthoz” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Járműtesztelési és
Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A Nürburgring az a
helyszín, ahol az i30N tesztelési és futómű-fejlesztési programjának jelentős
része zajlott.”
A Hyundai Motor által benevezett mindkét autót kétliteres
turbófeltöltős benzinmotorral és hatfokozatú manuális váltóval szerelték fel –
ugyanolyan erőforrással és sebességváltóval, mint amivel a szériagyártású i30N
is rendelkezik majd. A verseny közben a
Hyundai Motor mérnökei olyan területeket határozhatnak meg, amelyek további
finomhangolást és lehetséges teljesítményfokozást igényelhetnek.
A Hyundai Motor saját 3 600 négyzetméteres
tesztközponttal rendelkezik a Nürburgringen, amelyet a Hyundai Motor Europe
Technical Center üzemeltet. A Németországban dolgozó technikai csapat a
Nürburgring 73 kanyarját, a 17 százalékos emelkedőket és a 300 méteres szintkülönbséget
kihasználva számtalan próbának vetik itt alá a jövő Hyundai modelljeit.
Forrás: globalpr.hyundai.com,
motor1.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!