Megbízhatósági versenyen bizonyít a Hyundai i30N


A Hyundai újra kihasználja a Nürburgringen megrendezésre kerülő versenyt azért, hogy a versenypálya adottságait kihasználva a hamarosan bemutatásra kerülő i30N sportmodelljét egy végső erőpróbának vesse alá.

A Hyundai Motor új sportmárkájának első nagyteljesítményű modellje, az i30N egy szériaközeli prototípusa a idén is részt vesz a német 24 órás megbízhatósági futamán a Nürburgringen.  A májusban megrendezésre kerülő versenyen a Hyundai Motor koreai Namyangban és az európai fejlesztőközpontjainak mérnökei az idei bemutatót megelőzően tesztelhetik az új modell teljesítményét és finomhangolhatják annak karakterisztikáját.


Erre felkészülésként az i30N két prototípusa már április 8-án is részt vett a német VLN bajnokság egyik futamán, ahol egy Lexus RC és egy Audi TT RS mögött saját kategóriájában a harmadik helyen végzett.  Nem kétséges, hogy ebben nagy segítségükre volt a két autót vezető pilóta, a tapasztalt túraautó és GT versenyző Vincent Radermecker és a Nürburgring-szakértő Stuart Leonard.

A világhírű németországi Nürburgringen megrendezésre kerülő megbízhatósági verseny lehetőséget biztosít a Hyundai Motor mérnökei számára, hogy valós körülmények között, intenzíven teszteljék az i30N egyik olyan prototípusát, amely már nagyon közel áll a ténylegesen gyártásra kerülő modellhez. Az i30N autóknak más gyártók a VLN verseny kemény követelményeinek megfelelő erősen átalakított változataival kell felvenniük a versenyt.


„Azt szeretnénk, ha nagyteljesítményű márkánk tekintélyes versenyhírnevet szerezne, ezért fontos, hogy minimális módosításokkal álljunk rajthoz” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Járműtesztelési és Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A Nürburgring az a helyszín, ahol az i30N tesztelési és futómű-fejlesztési programjának jelentős része zajlott.” 


A Hyundai Motor által benevezett mindkét autót kétliteres turbófeltöltős benzinmotorral és hatfokozatú manuális váltóval szerelték fel – ugyanolyan erőforrással és sebességváltóval, mint amivel a szériagyártású i30N is rendelkezik majd.  A verseny közben a Hyundai Motor mérnökei olyan területeket határozhatnak meg, amelyek további finomhangolást és lehetséges teljesítményfokozást igényelhetnek.  


A Hyundai Motor saját 3 600 négyzetméteres tesztközponttal rendelkezik a Nürburgringen, amelyet a Hyundai Motor Europe Technical Center üzemeltet. A Németországban dolgozó technikai csapat a Nürburgring 73 kanyarját, a 17 százalékos emelkedőket és a 300 méteres szintkülönbséget kihasználva számtalan próbának vetik itt alá a jövő Hyundai modelljeit.    

Forrás: globalpr.hyundai.com, motor1.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei