Önállóan fejleszti új akkuit a Hyundai


A Hyundai Motor olyan szilárdtestű akkumulátorok kifejlesztésén dolgozik, amelyeket tűzbiztosan tudna felhasználni a jövőben érkező elektromos modelljeihez.

Egy a fejlesztésekkel jól informált forrás szerint a Hyundai Motor a japán Toyota hasonló irányú fejlesztéseivel párhuzamosan olyan szilárdtestű akkumulátortechnológián dolgozik, amely anélkül lenne használható a csoport elektromos autóiban, hogy a kigyulladás és robbanás veszélye felmerülne.  A koreai autógyártó új technológiáját teljesen önállóan, a helyi akkumulátor specialista Samsung SDI, vagy az LG Chem nélkül fejleszti. „A Hyundai Namyang fejlesztőközpontjában egy külön akkumulátorfejlesztő csapat dolgozik a szilárdtestű akkuk kidolgozásán,amely már eljutott a technológia bizonyos fokára” –mondta a forrás a Korea Herald munkatársának.    

A számos nagy akkugyártó által fejlesztés alatt álló szilárdtestű rendszereket tartják az akkumulátorok következő generációjának, amelyek hamarosan leválthatják a többek között okostelefonokban és elektromos járművekben használt lítium-polimer alapú akkukat. Mivel a szilárdtestű akkukban az elektrolitok folyékony helyett szilárd halmazállapotban vannak, így azok gyulladása vagy robbanása sokkal kisebb eséllyel következhet be. Egy mai akkumulátor ugyanis általában kigyullad, ha a bent lévő elektrolit kifolyva oxigénhez vagy vízhez jut.  „ A Hyundai Motor hasonlóan közelíti meg a szilárdtestű akkumulátorok fejlesztését, minta Toyota, amely szintén rendelkezik gyártási kapacitással” – mondta a magát megnevezni nem kívánó forrás.   


A Toyota önerőből és saját gyárában kívánja nagyjából 2020 körül gyártásba venni a szilárdtestű akkumulátorokat, bára szakértők szerint ehhez még több időre lenne szükség. A japán cégnél nagyjából 200 mérnök dolgozik ezen a technológián, míg a Hyundainál kevesebb, mint 30 szakember végzi a fejlesztést. A Hyundai Motor állítólag már rendelkezik az első kis szériás sorozatban termelni képes gyártósorral is, amely az igényeknek megfelelően később akár saját üzemet is kaphat.  

Jung-deok Choi, az LG gazdasági kutatóintézetének elemzője szerint ugyan a technológia még elég bizonytalan és messze van, „ha az autógyártóknak sikerül megkezdeniük a következő generációs akkumulátorok sorozatgyártását, azzal az akkumulátorokkal kapcsolatos paradigmák eltolódhatnak.” Iparági források szerint a Hyundai nagyjából 2025-re lehet olyan szinten, hogy megkezdje a szilárdtestű akkuk gyártását.  Ebben az esetben és az autótermelés-tervezés ötéves ciklusát figyelembe véve az akkuk fejlesztése 2020 körül fejeződhet be.  


A hagyományos akkumulátorgyártók, mint a Samsung SDI vagy az LG Chem óvatosabban kezelik ezt a kérdést. Habár ők is fejlesztik saját szilárdtestű akkumulátoraikat, a teljes szilárdtestű akkumulátorcsomag helyett először olyan rendszert fognak bemutatni, amelyekben a lítiumos akkuk mellett már néhány szilárdtestű elem is található. Ezek amellett, hogy a lítiumosnál biztonságosabb, könnyebb azokat gyártani, mint a kizárólag szilárdtestű elemekből felépülő akkumulátorcsomagokat. A Samsung és az LG is megerősítette, hogy fejlesztik a technológiát, ám nem kívántak arról nyilatkozni, milyen fázisban tart annak kidolgozása. 

„A szilárdtestű akkumulátorok a hagyományosnál biztonságosabbak, mivel kevésbé tűzveszélyesek” – Woo-seok Cho, a Korea Electronics technológiai intézet Fejlett Akkumulátorkutatási Központjának kutatója. „Habár különböző új generációs akkumulátort fejlesztenek, a szilárdtestű akkumulátorok valószínűleg hamarosan piacra kerülhetnek.” 

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei