Megnyílt Korea legnagyobb autós Hyundai élményparkja
A Hyundai Motor megnyitotta Dél-Korea legnagyobb autós
témájú élményparkját, ahol naponta több ezer látogató lehet részese a Hyundai
Motorstúdió Goyang különböző kiállításainak és rendezvényeinek.
A Hyundai Motor nemrég megnyitotta a szöuli és a Hanam
bevásárlóközpont után harmadik Motorstúdióját Goyangban. Az Incheon nemzetközi
repülőtér és Szöul városközpontja között fekvő tágas, természetes fénnyel
telített létesítményt a bécsi Delugan Meissl építészei tervezték, a
kiállításokat pedig a stuttgarti székhelyű ATELIER BRÜCKNER vállalat tervezte,
ahová naponta kétezer körüli látogatót várnak.
A kiállítások útvonala a háromszintes épület 4 ezer
négyzetméteres területén halad keresztül. A bevezetés és a zárás az előkelő
recepció hallban történik, ahol egy hatalmas méretű médiakijelző ad lendületet
a Hyundai vállalat kiállított legújabb modelljeihez, amelyek mellett a vállalat
motorsport-részlegének díjnyertes versenyautói is kiállításra kerültek.
A kezdet és a befejezés között a látogatók egy csodálatos
felfedező kiránduláson vesznek részt, amelynek során megismerhetik, miként
változik a nyers acél a kutatás-fejlesztés és gyártás során személyautóvá, a
dizájn részlegen pedig azt is megtapasztalhatják, hogyan „születik” egy új modell. A „Gyár” részlegben amellett, hogy
megnézhetik, hogyan építik össze a robotok az autókat, maguk is részeseivé
válhatnak a folyamatnak.
Megtapasztalhatják, hogyan hegesztik össze az
acélelemeket, vezérelhetik a robotokat, választhatnak karosszériaszínt, de akár
a szélvédőt és az üléseket is beépíthetik a valódi autóba. A termelés önálló lépéseit
hatalmas üveghengerekben mutatják be, így a folyamat bármilyen szögből jól nyomon
követhetővé válik. A robotok óránként egyszer megállnak és klasszikus balettel
szórakoztatják a látogatókat.
Az „Innovatív” részlegben öt darab lenyűgöző, háromdimenziós
alkotás mutatja be az autóipari kutatás különböző aspektusait. A teret kitöltő
világító légzsákok azt az érzetet kelthetik a látogatókban, hogy teljes
biztonságban lehetnek. Egy hatalmas kijelzőn közelről bemutatnak egy
töréstesztet, amelyet egy töréstesztre előkészített, valódi tesztautó is
szemléltet. A „Szél” szobában pedig az aerodinamika szabad szemmel is láthatóvá
válik. A látogatók a hangtervezés értelmét és fontosságát egy 3 dimenziós
hangrendszeren keresztül is megtapasztalhatják, amely egy jármű és különböző
eszközök hangját egy fényanimációval párosítva adja vissza.
A túra végén az „Erőforrás”
részlegen egy járó motor belsejébe léphetnek be az érdeklődők és megérthetik,
mi hogyan működik és mi történik egy motoron belül. Az animált fénykontúrok jelzik, hogy az autó
egyes részegységei hogyan kommunikálnak egymással és milyen folyamatok
játszódnak le az autó belsejében, miközben az az úton halad.
A kiállítás csúcspontja egyértelműen egy kinetikus szobor,
amely az épület legfelső szintjén kapott helyet. A látogatók liften érhetnek
fel, amelyben már felkészítik őket a rájuk váró élményekre. A liftben futó filmet
követően a legfelső szinten a tervezési részleg az autóteremtés folyamatát mutatja
be. A teremben körben elhelyezkedő monitorokon megjelenő képek a szoborral
azonos koreográfiában működnek.
Összesen 1 411 darab fénylő alumíniumrúd egy szoros padlórácsozatban
elhelyezkedve a terem közepén egy 20 négyzetméteres hosszúkás téglalapot
formáznak és egymástól függetlenül kiemelkedve egy hullámzó, szoborszerű alakzatot
öltenek – folyamatosan változó dinamikus mozgás közben. Minden rúdnak megvan a
maga funkciója, pillanatok alatt képesek elérni akár 1,4 méter magasságot is.
De képesek reagálni a látogatók egyes mozdulataira is, miután bemutatták a
Hyundai Motor formatervezési filozófiáját, amely „a mozdulatból alkot formákat”.
„Még több vásárlónkkal igyekszünk kapcsolatba kerülni a
Hyundai Motorstúdió Goyang által és olyan egyéni élményt nyújtunk számukra, amely
túlmutat az autózáson” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor alelnöke a
megnyitón. „A Hyundai Motorstúdió jelképezi a Hyundai azon hosszú távú
vízióját, amelyben a vállalat az ügyfele élethosszig tartó partnere kíván lenni
és gazdagítja vásárlói életét.”
Forrás: e-architect.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!