Megnyílt Korea legnagyobb autós Hyundai élményparkja


A Hyundai Motor megnyitotta Dél-Korea legnagyobb autós témájú élményparkját, ahol naponta több ezer látogató lehet részese a Hyundai Motorstúdió Goyang különböző kiállításainak és rendezvényeinek.

A Hyundai Motor nemrég megnyitotta a szöuli és a Hanam bevásárlóközpont után harmadik Motorstúdióját Goyangban. Az Incheon nemzetközi repülőtér és Szöul városközpontja között fekvő tágas, természetes fénnyel telített létesítményt a bécsi Delugan Meissl építészei tervezték, a kiállításokat pedig a stuttgarti székhelyű ATELIER BRÜCKNER vállalat tervezte, ahová naponta kétezer körüli látogatót várnak.


A kiállítások útvonala a háromszintes épület 4 ezer négyzetméteres területén halad keresztül. A bevezetés és a zárás az előkelő recepció hallban történik, ahol egy hatalmas méretű médiakijelző ad lendületet a Hyundai vállalat kiállított legújabb modelljeihez, amelyek mellett a vállalat motorsport-részlegének díjnyertes versenyautói is kiállításra kerültek.


A kezdet és a befejezés között a látogatók egy csodálatos felfedező kiránduláson vesznek részt, amelynek során megismerhetik, miként változik a nyers acél a kutatás-fejlesztés és gyártás során személyautóvá, a dizájn részlegen pedig azt is megtapasztalhatják, hogyan „születik” egy  új modell. A „Gyár” részlegben amellett, hogy megnézhetik, hogyan építik össze a robotok az autókat, maguk is részeseivé válhatnak a folyamatnak. 


Megtapasztalhatják, hogyan hegesztik össze az acélelemeket, vezérelhetik a robotokat, választhatnak karosszériaszínt, de akár a szélvédőt és az üléseket is beépíthetik a valódi autóba. A termelés önálló lépéseit hatalmas üveghengerekben mutatják be, így a folyamat bármilyen szögből jól nyomon követhetővé válik. A robotok óránként egyszer megállnak és klasszikus balettel szórakoztatják a látogatókat.     


Az „Innovatív” részlegben öt darab lenyűgöző, háromdimenziós alkotás mutatja be az autóipari kutatás különböző aspektusait. A teret kitöltő világító légzsákok azt az érzetet kelthetik a látogatókban, hogy teljes biztonságban lehetnek. Egy hatalmas kijelzőn közelről bemutatnak egy töréstesztet, amelyet egy töréstesztre előkészített, valódi tesztautó is szemléltet. A „Szél” szobában pedig az aerodinamika szabad szemmel is láthatóvá válik. A látogatók a hangtervezés értelmét és fontosságát egy 3 dimenziós hangrendszeren keresztül is megtapasztalhatják, amely egy jármű és különböző eszközök hangját egy fényanimációval párosítva adja vissza. 


A túra végén az „Erőforrás” részlegen egy járó motor belsejébe léphetnek be az érdeklődők és megérthetik, mi hogyan működik és mi történik egy motoron belül.  Az animált fénykontúrok jelzik, hogy az autó egyes részegységei hogyan kommunikálnak egymással és milyen folyamatok játszódnak le az autó belsejében, miközben az az úton halad.


A kiállítás csúcspontja egyértelműen egy kinetikus szobor, amely az épület legfelső szintjén kapott helyet. A látogatók liften érhetnek fel, amelyben már felkészítik őket a rájuk váró élményekre. A liftben futó filmet követően a legfelső szinten a tervezési részleg az autóteremtés folyamatát mutatja be. A teremben körben elhelyezkedő monitorokon megjelenő képek a szoborral azonos koreográfiában működnek.   


Összesen 1 411 darab fénylő alumíniumrúd egy szoros padlórácsozatban elhelyezkedve a terem közepén egy 20 négyzetméteres hosszúkás téglalapot formáznak és egymástól függetlenül kiemelkedve egy hullámzó, szoborszerű alakzatot öltenek – folyamatosan változó dinamikus mozgás közben. Minden rúdnak megvan a maga funkciója, pillanatok alatt képesek elérni akár 1,4 méter magasságot is. De képesek reagálni a látogatók egyes mozdulataira is, miután bemutatták a Hyundai Motor formatervezési filozófiáját, amely „a mozdulatból alkot formákat”.   


„Még több vásárlónkkal igyekszünk kapcsolatba kerülni a Hyundai Motorstúdió Goyang által és olyan egyéni élményt nyújtunk számukra, amely túlmutat az autózáson” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor alelnöke a megnyitón. „A Hyundai Motorstúdió jelképezi a Hyundai azon hosszú távú vízióját, amelyben a vállalat az ügyfele élethosszig tartó partnere kíván lenni és gazdagítja vásárlói életét.”

Forrás: e-architect.co.uk 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei