A Hyundai Santa Fe meghódította az Antarktiszt


Első szériagyártású autóként egy Hyundai Santa Fe kelt át az Antarktiszon, amelynek volánjánál a híres felfedező, Ernest Shackleton dédunokája ült.

Egy csaknem teljesen átlagos, 2,2 literes CRDI dízelmotorral felszerelt Hyundai Santa Fe lett az első személyautó, amely megjárta az Antarktiszt és a Union Camptől a McMundo bázisig haladt, majd visszatért. Az autó vezetőülésében az a Patrick Bergel ült, akinek dédapja a híres felfedező, legendás sarkkutató Ernest Shackleton volt.   


A  2016 decemberében lezajlott 30 napos expedíció a Hyundai Motor támogatásával jöhetett létre, amely emléket kíván állítani Shackleton éppen száz évvel ezelőtti túrájának, amikor a kutató 1914 és 1917 között hősiesen átkelt az Antarktiszon.   


"Tanulmányoztuk Sir Ernest Shackleton történetét és úgy találtuk, hogy a felfedező szelleme közel áll hozzánk" - mondta Scott Noh, a Hyundai Motor nemzetközi marketingosztályának vezetője. "Filmünk ezt a szellemiséget igyekszik átadni és bemutatja, ahogyan Shackleton dédunokája, Patrick átéli ugyanezt. Reméljük, hogy ez a film olyan márkának mutatja be a Hyundait, amely többet nyújt egyszerű közlekedési eszközöknél."


Az expedíció alatt a szériagyártású Hyundai Santa Fe hatalmas távolságot tett meg jégen, miközben a külső hőmérséklet mínusz 28 fok alá süllyedt és a mozgó gleccsereken haladva olyan útvonalon haladt, ahol előtte kerekeken guruló jármű még nem járt.  


"Az út hihetetlen volt és az autót is nagyon jó volt vezetni" - mondta Patrick Bergel. "Néhányszor, amikor a hóban úszva haladtunk, úgy látszott, nem jutunk tovább. Ez egy valódi expedíció volt, amelyet megelőzően olyan célt tűztünk ki, amelyet más még nem: az első kerekeken guruló járművel átkelni az Antarktiszon - erre igazán büszkék lehetünk! Ez nem a sebességről, hanem a kitartásról - az átlagsebességünk mindössze 27 km/óra volt - és a sikerről szólt, ahogyan az emberek és az autó küzdött. Nagyon örülök annak, hogy közvetlenül összehasonlíthatom azt, amit a dédapám tett és amit nemrég mi is véghezvittünk. De ez most valami olyan, amit egy négykerekű járművel mi csináltunk először. "


Ahhoz, hogy illeszkedjen az alá rakott nagy gumiabroncsokhoz, az autó karosszériáját megemelték, új segédkeretet és felfüggesztést kapott, a kerékagyban lévő fogaskerekeit pedig kicserélték azért, hogy a szokásostól eltérő erőhatásokkal megbirkózzon és ugyanazzal a sebességgel lassabban tudjon haladni. A további kisebb változtatások közé tartozott az üzemanyagtank űrtartalmának megnövelése, a nagy hideg miatt egy előhűtés beépítése és meg kellett oldani, hogy az autó működjön Jet A-1 típusú üzemanyaggal is - az egyetlen olyan üzemanyag, amely a kontinensen elérhető.


Az autó és az expedíció felkészítését az Arctic Trucks és Gisli Jonsson végezte, aki  az egyik legtapasztaltabb sofőr az Antarktiszon. "Ez egy teljesen átlagos Hyundai Santa Fe volt. A motor, a vezérlőrendszer, az erőátvitel, az első differenciál és a féltengely széria volt. Raktunk az autó alá alacsony nyomású kerekeket - amelyekkel az autó gond nélkül átjuthat bármilyen hóakadályon - a normál nyomás tizedével fújtuk fel a gumikat, amelyek így annyira puhák voltak, hogy át lehetett volna gurulni egy kézen anélkül, hogy az fájt volna" - mondja Jonsson. "Ez volt az első olyan kísérlet, hogy így átjussunk a kontinensen, nem is beszélve arról, hogy mindjárt két irányból. A Déli sark és a McMundo bázis már bejárt útvonal, de még egyetlen személyautó sem jutott olyan messzire, mint amit mi megtettünk. Amikor visszatértünk, sokan nem tudták elhinni mindazt, amit elértünk."


Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei