Nőtt a Hyundai hibridek amerikai jelenléte
A Hyundai csoport idén márciusban több mint négyezer
hibridet értékesített az Egyesült Államokban, ami 88 százalékkal több, mint egy
évvel korábban.
A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai és Kia autómárkák
jelentésen növelték piaci jelenlétüket az amerikai hibridek szegmensében, amely
azonban nemcsak a csoport új környezetbarát modelljeinek, a Hyundai Ioniq és a
Kia Niro piaci bevezetésének köszönhető. Az amerikai Hybridcars.com adatai szerint a
koreai Hyundai csoport összesen 4 358 darab hibrid járművet értékesített
2017 márciusában, vagyis eredményük 87,8 százalékkal múlja felül a tavaly
márciusi teljesítményüket. Ezen belül a
Hyundai 1 082 Sonata Hybrid és 327 Ioniq, míg a Kia 2 704 Niro és 245
Optima Hybrid modellt tudott eladni az USA piacán.
Ezzel az eredményükkel a Hyundai csoport piaci részesedése az
amerikai hibridpiacon 13,6 százalékra emelkedett, míg az első negyedév
összesített adatai szerint a részesedésük első alkalommal 11,6 százalékra
kúszott fel. Amennyiben ez a trend
hasonlóan folytatódik, a Hyundai csoport idén első alkalommal érhet el
kétszámjegyű növekedést ezen piaci szegmensben, miközben az elmúlt években 7-8
százalék között mozgott a vállalat növekedése és tavaly 7,2 százalék volt.
A csoport idei piaci részesedésének megugrása az adatok
alapján egyértelműen a februárban bemutatott Kia Niro növekvő eladásainak volt
köszönhető. A februári Szuperkupa egyik legnépszerűbb reklámjával debütáló
Niroból a februári bevezetés hónapában máris 2 143 darab kelt el, amivel azonnal
a negyedik legnépszerűbb modellé vált Amerikában. Eközben a Hyundai Ioniq
eladásai is növekvő tendenciát mutattak az elmúlt hónapban, ugyan az autó
értékesítése mindenhol csak ebbe a hónapban kezdődik meg, így pedig a Hyundai
arra számít, hogy piaci jelenlétüket még tovább tudják bővíteni.
Az Egyesült Államok hibridpiacán márciusban összesen 32 012
autó talált gazdára, ami 11,3 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos
időszakát. Az első negyedév kumulatív adatai szerint 82 939 hibrid
járművet vásároltak Amerikában, 11,9 százalékkal többet, mint 2016-ban, amikor a
2015-ös eredményhez képest 9,7
százalékkal kevesebb ilyen járművet sikerült eladni.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!