Mikkelsen ülhet a Hyundai negyedik versenyautójába


A Volkswagen tavalyi ralicsapatának kiválósága, Andreas Mikkelsen nemrég a Hyundainál tesztelte az i20 Coupe WRC versenyautót, amely a versenytársaknál találgatások mellett aggodalmaknak is alapot adott. 

A Hyundai Motorsportnál már három pilóta, Thierry Neuville, Dani Sordo és Hayden Paddon is két éves szerződéssel rendelkezik, ezért egy korábbi WRC nagyágyú negyedik autóba ültetésével a többi versenytárs szerint a koreai csapat verhetetlenné válhat. A néhai Volkswagen Motorsport egyik pilótája, Andreas Mikkelsen nemrég tesztelhette az i20 Coupe WRC versenyautót és a hírek szerint folynak a tárgyalások a norvég pilóta és a csapat között.  


„Éppen csak sikerült túljutnunk egy domináns időszakon és fel kell tennünk a kérdést, vajon mennyire lehet jó, ha ez megismétlődik?” – mondja egy névtelen forrás. „Ha Mikkelsen valóban a Hyundaihoz szerződik, a többi csapat nem sokat tud majd velük kezdeni. A versenyzői kínálat jelenleg elég gyenge: sok pilóta lépked fel a ranglétrán, de nem sokan vannak olyanok, akik a kispadon ülve arra várnak, mikor ugorhatnak be egy versenyautóba, ahol profi teljesítményt nyújtanának. A WRC szempontjából jobb volna, ha Andreas inkább a Citroenhez vagy a Toyotához igazolna – ez szép dolog lenne.”  Mikkelsen állítólag a Toyotával is tárgyal az idei és a jövő évi szerződés feltételeiről.  


Alain Penasse, a Hyundai Motorsport igazgatója egyetért abban, hogy nagy a kereslet Mikkelsenre.”A szervizparkban mindenhol ugyanaz van, rengeteg a lehetőség” – mondja Penasse. „A Citroennél Kris Meének nincs jövő évre vonatkozó szerződése, így aztán keresgélnek. A Toyota felhozatala elég gyenge, ugyan vannak jó eredményeik, de mindenki egy jó versenyzőt keres a csapatához. Az M-Sportnak ott van Sebastien Ogier és Ott Tanak. Tanak elég meggyőző, de talán még nem elég jó. Nem mi vagyunk az egyedüliek, akik Mikkelsenre gondoltak.”


Penasse szerint amennyiben a Hyundai visszatérne a négyautós felállásra –ami 2016-ban Kevin Abbringgel általános volt – a negyedik autó egyértelműen egy 2017-es i20-as lenne és nem egy tavalyi verzió. „Már volt négy autónk a versenyben és újra gondolkodunk rajta” – mondja. „Még semmi sincs eldöntve, de rengeteg munka lenne vele, ami nyilván sokkal több pénzbe is kerülne. lehetne ugyan egy tavalyi versenyautót beállítani, de ez nagyon-nagyon bonyolult volna. Az autó egészen más, kellene egy külön kamion, amivel az alkatrészeket szállítani lehetne hozzá. Azt mondanám, ez megfizethetetlen.”


Penasse elutasította azt a lehetőséget, hogy Mikkelsen fizetne a Hyundainak azért, hogy a Hyundai Motorsportnál versenyezhessen. „Soha nem lesz ilyen kereskedelmi ügylet a Hyundainál. Az ilyen ügyfeles üzletekre ott van az R5 versenyautónk. Néhány csapat bérbe adja a WRC autóit, de mi a Hyundainál ilyet nem teszünk.”


Forrás: autosport.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei