Nem minden Hyundai lett sikeres Indiában


Habár mára úgy tűnik, a Hyundai szinte bármely modellje sikerre van ítélve Indiában, a múltban számos példa mutatja, hogy a koreaiak is tudnak néha hibázni. 

A Hyundai Motor a Suzuki után a második legnagyobb autógyártó a világ negyedik legnagyobb piacának számító Indiában, ahol a koreai gyártó immár kereken húsz éves múltra tekinthet vissza. A koreaiak hírnevét olyan modellek alapozták meg, mint a Santro, az Accent vagy az i10 és úgy tűnik, az utóbbi 10 évben minden egyes autó bemutatásával újabb és újabb sikereket könyvelhet el. Ennek ellenére nem mindig volt ez így, számos példa mutatja, hogy a koreaiak is hibázhatnak néha.  


Itt van mindjárt a Tucson, amelynek első generációját kétliteres CRDi dízelmotorral 2005-ben vezették piacra Indiában. Ebben az időben azonban a piac még nem állt készen egy ilyen luxuskategóriás hobbiterepjáróra, mivel sokan úgy vélték, a Tucson túl drága egy Hyundaihoz képest. A gyenge kerelset hatására a Hyundai úgy döntött, nem hozza el Indiába a Tucson második generációját, ám a márka értékének és magabiztosságának növekedésével a vállalat 2016-ban végül bevezette a harmadik nemzedéket.


A Hyundai 2004-ben bemutatta az Elantrát, ami annak érdekes stílusa és formaterve miatt kevés érdeklődőt vonzott. Az 1 991 köbcentis CRDi dízelmotor ugyan kifinomult és pörgős volt, ám a szegmensben akkor élvonalbeli Toyota Corolla Altis modellt képtelen volt teljesítményben, illetve formatervben felülmúlni. Ennek ellenére a Hyundai nem adta fel, a legutóbbi Elantra 2016 óta kapható és hamarosan érkezik ennek ráncfelvarrott változata is. Bár ez a mostani generáció sem a szegmens legnépszerűbb tagja, már méltán képviseli a márkát a prémium limuzin vásárlók között. 


Ugyanabban az évben, 2004-ben érkezett a luxus Sonata Embera limuzin, ami a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versengett egy ligában. Mivel az autó az akkori Hyundai kínálat legdrágább tagja volt, így a Tucsonhoz hasonlóan kevés ügyfelet vonzott annak ellenére, hogy 2.4 literes, 165 lóerős benzinmotorral és luxusszintű, tágas utastérrel rendelkezett. Négy év gyártás után végül befejezték gyártását.   


Ugyanarra a sorsra jutott ezzel, mint elődje, a Sonata Gold,  amely leginkább a Jaguar S-type-ra emlékeztető fényszóróiról vált ismertté. A cél ugyanaz volt, egy luxusszínvonalú Hyundai zászlóshajót hozni Indiába, ám az érdeklődést ez a modell sem tudta felkelteni egy drága Hyundai iránt. Viszonylag gyenge, 134 lóerős kétliteres motorjával a Sonata Gold nem volt képes felvenni a versenyt az olyan konkurensekkel, mint a Honda vagy a Toyota.A Hyundai végül 2005-ben befejezte a Sonata Gold gyártást.  


A luxusautók szegmensébe a Hyundai legutóbb a káprázatos formájú hatodik generációs Fluidic Sonata modellel próbált betörni 2012-ben. Kupéforma tetőívével, hatalmas krómozott hűtőmaszkjával és projektoros fényszóróival a 2,4 literes 200 lóerős limuzin impozáns jelenség volt, belül pedig bőrhuzat és luxusszintű szolgáltatások fokozták az autó kényelmét. A szomjas motor viszont sokat fogyasztott, a magas árfekvés pedig elbátortalanították a vevőket,ami miatt aztán a vállalat inkább befejezte a modell gyártását.    


A Terracan 2004-ben érkezett meg Indiába 2.9 literes, 150 lóerős és 343 Nm-es turbódízel motorjával azért, hogy a legfelső kategóriás terepjárók között mérkőzzön meg. Ám nem tudta megtartani helyét a Mitsubishi Pajero és a ford Endeavour modellekkel szemben, amelyek sokkal többet kínáltak a vevőknek a pénzükért. Így aztán a Hyundai 2006-ben a gyatra eladások miatt kivezette az autót.  


2004-ben mutatta be a Hyundai a Getzet, amely Indiában középkategóriás kisautónak számított. Az autó sok helyet és kiválórugózást kínált, amelyhez kezdetben 1.3-as 83 lóerős benzines, később 110 lóerős CRDi dízelmotort is kínáltak,így pedig a kategória erősebb tagjai között szerepelt. Ennek ellenére a Getzet hamar lekörözte a Maruti Suzuki Swift kisautója, ám a leckét megtanulva a Hyundai gyorsan az exportorientált i20-ra cserélte kisautóját, amely végül hatalmas siker lett a helyi piacon.   


A Hyundai Accent nemcsak limuzinként, de ötajtósként is létezett Indiában. Az Accent Viva névre keresztelt ötajtós a limuzinok kényelmét kínálta az ötajtós kisautók praktikumával, ám annak ellenére, hogy a kiváló 82 lóerős, háromhengeres CRDi motorral szerelték, nem tudott mély nyomokat hagyni az indiai vevők körében, ezért a Viva gyártását végül 2007-ben beszüntették.  


A Koreából importált részegységekből helyben összeépített második generációs Santa Fe magas árfekvésével és az importalkatrészek magas fenntartási költségeivel nem tudott igazán sikert hozni a Hyundainak. A vásárlók továbbra is a Toyota Fortunert választották, amely értékarányosabb árával és jobb eladhatóságával könnyedén verte a Santa Fét. Később a Hyundai a harmadik generációs modellt is bemutatta, ám ez sem aratott nagy sikert, így az autógyártását 2017-ben csendben felfüggesztették.    
Forrás: indianautosblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei